31 januari 2010

Pyntat med urtavlor!


Minns ni skrotet jag visade? Mina urtavlor och skrot från massor av klockor som jag köpt på tradera. Tänkte nu visa hur jag har pyntat med det.


Lite här på stora brickan i matrummet


Urtavlor och lite skrot tillsammans med fattigmanssilver, spets, levande ljus, dekorationsägg m.m.


I den lilla glas-skålen och burken ligger skruvar, hjul, visare och annat "skrot".


Lite gamla ur och reservdelar på ett vitt porslinsfat


Enkel dekoration med gamla dekortiva saker på ett fat.

En porslinsskål fick bli full av allt överblivet skrot och några urtavlor.


Några urtavlor ligger i en fattigmansskål tillsammans med spets och vaktelägg.


Brickan på vardagsrummsbordet dekorerades också med några urtavlor.


Liggandes på en vit spets blir det dekorativt.


På halvmånebordet i hallen ligger några urtavlor på en gammal näsduk...


tillsammans med gamla hårnålar från mormors tid (fyndade på tradera).

Till sist har jag lagt några på mina vita böcker i fönstret. Jag kommer nog flytta runt dessa mycket om jag känner mig själv rätt!


Idag har jag mest tagit det lugnt, har drabbats av en jätte förkylning IGEN efter att bara varit pigg i 2 veckor *så typiskt* För övrigt har vi haft en underbar helg!
Ta hand om er!
Kramar Maria

8 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Fint du har gjort:) Favoriten var ihop med äggen och spetsen..
Usch så trist att vara förkyld igen:(
Krya på dig Kram Susanne

Bittan sa...

Va mysigt det blev med allt ditt "skrot" :-)

ha en trevlig kväll

~~kram Bittan~~

Kristin sa...

Va fint det blev! Och det är väl det roliga med "skrot", att flytta runt det och pyssla ihop nya små stilleben :)
Krya på dig!
//Kristin

hemma hos lilla mej sa...

vad underbartfit och mysigt det blev med ditt skrot.Ha en skön kväll och bra start på nya veckan Varmkram Rita ♥

sara på hedepipan sa...

Å nu har jag massor med frågor, vad heter dom där taggiga sakerna. Hittar aldriog sådanna, är det inte brevställ?
och du vilket fint vitt fat. De gamla uren, det måste vart kul och komma på en sådann ide?
Hoppas klockan går rätt så du hinner med. hihi
Kram sara

Helen sa...

Hej!
Du har gjort jätte fina arregemang, speciellt fattigmansskålen med urtavlor, spets och vakteläggen, jätte fint, du är ett proffs.
Kram/Helen

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag har precis hämtat mig från en envis förkylning som tagit på krafterna.

Så fint med alla klockor!

Kram Viveka

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint du gjort!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS