14 januari 2010

Mera nostalgi...


Jag visade i förra inlägget gamla medicinburkar och flaskor och fortsätter nu med att visa mina fina knappnålsförvaringar sedan förr. Båda burkarna är köpta på loppis för 30kr/st om jag minns rätt. Visst är de fina?


Jag har inrett mitt stora flugskåp som ett linneskåp...


Här ligger den gamla asken med massor av prima svenska stål knappnålar. Asken var proppfull när jag köpte den och de är verkligen gamla, tjockare och mörkare i färgen, det känns att de är av riktigt stål.


Den här ljuvliga gröna färgen älskar jag! Tänk om dagens knappnålsburkar var så här fina?! Oftast ligger de i en ful plastburk med genomskinligt lock, inte särskilt vackra att titta på. Dressmarkers steel pins står det på burken. Gamla förvaringsburkar och askar sedan förr är sådant som jag alltid letar efter på loppisar!


Hur förvarar du dina knappnålar? Kanske någon som har andra fina förpackningar sedan förr att visa upp?!

Här hemma är det fortfarande sjukstuga, tröttsamt värre men det är ju skönt nog sjukdom som går över! Att vara frisk är något vi alla borde värdesätta mera!
Ha en bra dag!
Maria

11 kommentarer:

(eddas) sa...

Nydelige gamle ting du viser....
Og den grønnfargen er nyyydelig
kos deg
goeKlemmer fra meg

Weisser Traum sa...

oh sieht supper aus die nägel mit der schachtel. grfällt mir immer sehr auf deinem blog. grüässli daniela

Hulda sa...

Så flott det var i flueskapet ditt. Jeg falt for den skåla også. Herlig med blondene i den. Nydelige bilder.

Fågel Blå sa...

Åhh så fina saker underbara bilder!
Kram Kathrine!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra askar, jag har mina i en tråkig plastask så det är inte så kul att visa ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara saker och underbara bilder.Ha en skön torsdag kram Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så amnge fine ting du har... blir rent salig her jeg sitter å kikker hos deg...

nyyydelige bilder av de..

klem Kerstin

Helena Sunesson sa...

Hej Maria!
Nu har jag kikat in på din blogg i flera veckor och blivit så inspererad av dig och ditt fina hem! Och att starta en egen blogg om hemmet. Jag är långt i från så idè rik som du är, men man måste ju börja nånstans.=)
Superfina bilder du tar! Hoppas ni snart blir friska!
Kramar från Helena

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Underbara bilder...lär nog leta efter fina askar...ler
Kram Irene

Marie - Systrarna sa...

Mysigt när gamla saker kan komma till användning, även om de även är fina att bara titta på! Ha en skön kväll! Kram/Marie

bikim sa...

GORGEOUS!!!
LOVE THE DISPLAY!
TAKE CARE,
ROSA