12 januari 2010

Medicinering någon?!


Idag är jag och lillan hemma och är krassliga :-( Jag har plockat fram lite medicinburkar och flaskor så att jag kan kurera mig!


Jag har samlat mina loppisfyndade medecinflaskor och burkar under glaskupan


Tänk så mycket finare en del saker var förr i tiden, numera är våra förpackningar av papp, kartong eller påsar. Titta bara på magnecyltabletternas ask och jämför med dagens trista pappkartong!


Här står nu alla medeciner, hoppas jag blir friskare av att i alla fall titta lite på dem då och då som ögongodis *fniss*
Hoppas ni andra mår bättre!
Kramar på avstånd från en sjukstuga

13 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Man var helt klart mer mån om hur förpackningarna såg ut förr. Dessutom var dom flesta omöjliga för barn att öppna. nilla

Mitt hvite hus sa...

Ja jeg er helt enig med deg... de er sjarmerende og fine de som ble laget før..

Nydelig stilleben du har..

Klem Kerstin

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina medicin burkar sedan förr i tiden.Mycket finare än dom i papper .Bättre för barnen oxå.Krya på er kramar Rita ♥

Kristin sa...

Håller definitivt med dig, medicinburkarna var bra mkt finare förr! Var de så fina nu med hade man inte behövt ha dem gömda längst in i nåt skåp och inte hitta dem när man som bäst behöver dem...
Fin idé att använda som stilleben :)

Hulda sa...

Så super blogg du har! Nå har jeg sett på mange av dine vakre bilder. Jeg likte så godt barnerommet og kjøkkenet ditt. Flott! Nydelige små flasker også.

Jeg vil gjerne linke til deg, så finner jeg snart tilbake. Du finner min blogg på Husfruas Memoarer. :)

Marita sa...

ja visst hade de bra mycket finare förpackningar förr. Det är ju så kul när man kan få tag på någon...själv har jag en underbar gammal plåtburk som det har varit Albyl i. Den är jag riktigt rädd om!
Kram, Marita

Snuskebassa sa...

Gamle medisinflasker er supre!
Jeg har også noen, med originalt innhold. Plukket dem med meg fra min bestefars gamle medisinskap. Du skulle prøvd litt av det, så hadde du nok blitt frisk på 1-2-3 :-)
God bedring, klem fra Liv

. sa...

Jag har också en liten samling. Tycker precis som du att de är sååå vackra. Din fina samling inspirerade. (Det är ju så det är här i bloggvärlden, har jag märkt!) Jag har dig på min blogglista. Du har så fina inlägg./Camilla

Helen sa...

Hej!
Krya på er.
Kram/Helen

. sa...

Har skrivit om dig på min blogg. Är lite spontan. Kom på att jag borde frågat dig innan jag gjorde det. Ajajaj. Jag raderar inlägget om du vill. Jag menade väl, men förlåt så mycket för att jag inte frågade FÖRE! Ha det bra. Hoppas ni kryar på er./Camilla

viktoriaK sa...

Vilken tur att jag hittade hit..så jag fick läsa din mysiga blogg! Fina medicinburkar och snyggt att lägga dom i glaskupan.

lottens vita och gröna sa...

såååååå fint, tänk att piller burkar kan va så vackert och där under kupan, sååååååå najs!
varmkram lotten

Johanna sa...

Jag håller med. Det var bättre förr =) Jag är också inne på burkar. Hittar bara stora dock så det har jag hur mycket som helst. Tack för påminnelsen ska nog plocka fram några som ligger i källaren och väntar på mig. MVH Johanna