24 januari 2010

Lördagens loppisfynd!


I Lördags var jag sååå loppis-sugen så ägarinnan av en loppis här hemma var snäll och öppnade för mig (det har sina fördelar ibland och vara en trogen loppiskund)
Jag hittade ett till vitt porslinsfat till min samling (25kr), en liten miniljusstake i vitt porslin (5kr) samt en vit porslinsäggkopp (5kr) till min samling, spets (20kr) och en kakelplatta med liljekonvalj (10kr).


Hittade också två svarta ljusstakar (20+10kr), fint med lite svarta detaljer till allt vitt.


Äggkoppen står på köksbordet som en liten vas :-)


Kakelplattan fungerar som en liten tavla, tyckte den var lite rolig/annorlunda och dessutom älskar jag liljekonvaljer :-)


På en av rakspeglarna står den lilla lilla ljusstaken


Hittade också en till ställning för gamla fotografier, den lilla på bilden (20kr).


Tycker att de här gamla ställningarna är så dekorativa


En svart ljusstake står på mitt symaskinsbord


Den andra fick sin plats i fönstret vid kaminspegeln.
Nu ska jag fortsätta att ta tillvara på söndagen!
Ha det bra!
Maria

11 kommentarer:

Design A Cake sa...

Vilka fina saker, loppisar är fantastiska!

Johanna sa...

OJ vad fina saker. Ställningarna till fotografierna var min favorit. MVH Johanna

HomeRiver sa...

Vad ni har det fint! Tack för att du delar med dig.

Marita sa...

Å vad många fina fynd du har gjort! Lyxigt att ha tumme med loppisdamen!!!
kram, Marita

Evelina sa...

Härligt med Vip-öppningar.. =)

Ställningarna till fotografierna var superfina..

Hoppas du får en bra vecka..
Kram Evelina

Mitt hvite hus sa...

Så masse fint du fant deg... likte veldig godt stativet til bildet ...det var skjønt..

ha eb fin uke...
klem Kertsin

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara saker!
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

rustik charm sa...

Å vad mycket fint du fått tag på:)

Ha en toppenbra vecka.
Kram Kristina

Linas Vita Hem sa...

Hej hej!
Vilka jätte fina fynd du gjort! Alltid lika roligt när man hittar vackra ting!:)
Ha det fint! Kram/L

Marie sa...

Hej Maria!

Loppis är toppen!!! Så mycket fint du hittade!

Du undrade över våran lekstuga? Jag tror att den är ca 2,50 x 2,50 alltså 6,25 kvm (yttermått).

Kram Marie

. sa...

Så söta de där små ställningarna var! Tänk om jag kunde hitta såna, hihi! Kram Camilla