3 januari 2010

Jag har tapetserat hela huset!



På nyårsdagen tapetserade jag hela huset, dockhuset alltså! Här ser ni en liten prinsessa lekandes med sitt nytapetserade "dockhus"


Familjen maileg sitter och äter middag...


På mitten av golvet har jag lagt en tapetremsa med spetsmönster som delra av "rummen" I ugnen gräddas det bröd, mums!


Mini skolplanscher inropade på tradera.


Jag har tapeserat i massor av olika söta tapeter, både golv och väggar.


En ljusslinga lyser upp dockhuset och alla de söta möblerna och kaninerna som kommer från Maileg.


Uppe på skåpet står fler söta möbler och saker från maileg, grisen och asken med musen är också från maileg.


Skåpet som är ett äpple-skåp köpte jag på loppis för 250 kr och hade genast som tanke att tapetsera det och ha det som dockskåp. Så här såg det ut tidigare, inte så kul!
Visar fler bilder en annan dag från hela rummet!
Idag har jag städat ut julen, sååå skönt! Jag har nu istället vårdekorerat lite med blommor och annat, underbart!
Ha det bäst!
Kramar Maria

13 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Hei.
Dukkehuset ble jo bare helt nydelig. Kjempesmart å bruke Maileg kaninene, de passet jo perfekt.
Godt nyttår! Gleder meg til å følge din koselige blogg også dette året :-)
Hilsen Liv

Design A Cake sa...

Vilket urgulligt dockskåp, det tål nog små barns framfart oxå.

Helen sa...

Hej!
Vilket fint dockhus din dotter har och vad söt hon själv är. Jag kommer ihåg när min dotter var i den åldern och lekte med sitt dockhus, jag tyckte också att det var kul. En av fördelarna med att ha barn man får själv vara lite barnslig eller hur, mysigt. Ha det bra.
Kram/Helen

Marita sa...

Vilket otroligt gulligt dockhus!! Så fint du har gjort! Duktig du!
kram, Marita

Mitt hvite hus sa...

Go9dt Nytt år..
Så nydelig dukke hus du har... og så fint du ahr gjort med tapeten..

Klem Kerstin

bikim sa...

Your girl's room is gorgeous and sooooo feminine!
Happy new year!
Rosa

Love Peace Pionies sa...

Det var jo bare helt magisk!!
Tenker du har en lykkelig datter...
klem Kristina

Ett Vitare Hem sa...

Men du så fint det blev!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Åh vad fint dockhus.

Sofia sa...

Men Gud Vad fint det blev:-) Min minsta dotter har också ett dockskåp med alla möblerna från maileg.. de är ju helt underbara:-)
ser fram emot att se fler bilder från hennes nya rum, ser helt ljuvligt ut.

Kramar Sofia

Solsjö - Under en vind sa...

vad fint det blev!!!

Har också börjat köpa på mig dessa mailegmöbler till lillan, stora tösen har hunnit bli för stor så nu får de vänta på lillan tills hon kan leka med dem!

Önskar dig en god fortsättning på 2010!

Kramar!

pillan sa...

men guu vad gulligt

Anna-Lena sa...

Åh, så fint det blev. Vilket drömhus. Kan tro att dotra din tycker om att leka med det.
Nu fick jag lite nya idéer. Tusen tack för all fin inspiration som du ger.

Kramar Anna-Lena♥