24 mars 2010

Vintagebilder, vykort & kuddar

Nu blir det mycket påsk framöver, jag älskar påsken!! Jag har köpt flera gamla påskkort på tradera med vackra gamla frimärken och gammal skrift. Jag ska ha dem som dekoration nu under påsken. Det här kortet står på stegen i vardagsrummet.

Ett annat får ligga på halvmånebordet i hallen tillsammans med de andra gamla vykorten.
Jag har också skaffat mig några nya kuddar från H&M Home, en fick också sin plats i hallen.
Den andra i vardagsrumssoffan. Jag har ju tidigare kökshanddukarna i samma mönster, blev sååå glad när de fått in kuddar likadana, tycker de är jättefina! Den vita volangkudden har jag också köpt därifrån tidigare.
Till sist tänkte jag dela med mig av några fina vintagebilder med påskmotiv. Bara att spara ner och skriva ut för er som vill ha som dekoration till påskägg eller liknanade.





Det blev en salig blandning idag! Hoppas ni har det bra därute i era underbara hem!
Vi "ses"
Kram och hej!
Maria

11 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar dessa vintagekort.

Mitt hvite hus sa...

Nydelige vintage bilder..

O=)

isasvitahem sa...

tackar för korten. Det är så mysigt att plocka fram påsksaker och våra till det, eller hur...

Kram Isa

Helen sa...

Hej!
Vilka härliga kuddar du har hittat. Jag måste gå in där och titta också.
Kram/Helen

. sa...

Har också beställt de där petuniakuddarna, men en vit och en linne. Missade ju att beställa de där poivrekuddarna när de fanns, så nu var jag snabbare denna gången.

Generöst av dig att dela med dig av bilderna. Gulligt!

Älskar också påsken. Kanske mer än julen, för påsken är så kravlös, och det är ljust och härligt ute.

Kram Camilla

Helena sa...

Å, vad fint! Tack för att du delar med dig av bilderna! Helena

Rosor och Spetsar sa...

Så söta bilder, ska spara dem till pyssel.
Kram
Annelie

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fina!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Evelina sa...

Det är roligt att H&M börjat med textilier, snygga och bra priser.. Tror minsann jag ska göra en beställning också.. Blir sugen på lite nya kuddar i sovrummet som är i stort behöv av en make er..

Kram Evelina

Nanna sa...

Vilka fina påskbilder! Tittar in här ibland och får inspiration :)

Kram Nanna

rustik charm sa...

Hej där Maria.

Vilka fin kort:) Har oxå beställt kuddarna dock en i sand och en i vitt. kunde inte välja så det fick bli en av varje. Jättefina ju:)

Ha en bra kväll.
Kram Kristina