5 mars 2010

Körsbärskvitar & vitsippa!


Minns ni att jag plockade in körsbärskvistar för en tid sedan? Nu är de äntligen i blomm! De skapar verkligen en känsla av våren.


Just nu står de på soffbordet, i bakgrunden ser ni mitt senast köp, såååå efterlängtat!!!


En gammal skolplansch med vitsippa!!!


Jag bara älskar den! Jag har under flera år letat efter en med vitsippa och äntligen har jag hittat en!!!


Så länge får den vara här, jag kommer säkert byta plats på den.


Så mysigt nu när vårsolen börjar leta sig in

Här kommer även några kvällsbilder som jag tog igår.


Från soffbordet, i det vita skåpet göms TV;n fast det ska framöver bytas ut mot ett hemsnickrat med gamla pardörrar.

Jag har köpt mig en ny bordslampa, det blev riktigt mysigt med en lampa här i hörnet.
Jag visar bilderna på mina köp som jag lovade nästa gång istället!
Ääääntligen fredag! Sambon och jag ska snart börja laga lite god mat, vi har handlat snacks och barnen längtar efter fredagsmyset med Let`s dance!
Kramar Maria

11 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Å så fina kvistar! Jag har ff inte kommit mig för att ta in några, glömmer bort det hela tiden! Så bra att du påminde mig nu igen, kanske blir det av imorgon. Jag har istället skottat fram växthuset och suttit där inne och fikat idag! Det kändes som vår kan jag lova! :-)
Ha en mysig fredagskväll!!
Förresten - har en liten tävling inne hos Systrarna, men gissar att du redan har så du klarar dig.. ;-)
Kram/Marie

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga bilder och underbar skolplansch, vitsippan är den jag saknar, har de tre andra jag på min lilla vill ha lista ;o)
Ha en finfin helg!
Kramis/LenaS

(eddas) sa...

Heisann...
nyyydelig den skoleplansjen din:)
eddaKlemmer

Rosor och Spetsar sa...

Härliga bilder du visar oss idag.Underbart med blommande kvistar.Och vilken fin vitsippa du hittat. Visst är det härligt när man äntligen äntligen hittar något man länge letat efter. Det blir på något sätt ett dubbelt fynd. Själv hittade jag igår en trästege som jag letat efter jättelänge och så stod den bara där och väntade på mig.
Ha en mysig fredagskväll
Kram
Annelie

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh viken vårig känsla... Underbara bilder..
Go fredagsmys Kraaam

Hulda sa...

Så vakkert! Herlige bilder du viser. Likte så godt skoleplansjen din. Jeg fikk en kopi av en skoleplansje, den er fra Jeanne d'Arc Living. Nydelige kirsebærkvister du har tatt inn. Det blir straks vår. :) Hulda, Husfruas Memoarer.

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Körsbärskvisten var helt underbar och passade bra i ditt fina hem.
Kram Anette

blomsterboden i skanör marie sa...

lyckos dig som kommit över en sån stoor plansch, verkligen jätte fin.

Visst är det härligt med kvistar när de börjar blomma=)

kolla gärna in tävlingen på min blogg.
Trevlig helg!!!

Kramkram marie

Bittan sa...

Hej !
Åhhh va inspirerad man alltid blir när man tittar in till dej :-)
Såååååmysigt du har det.

ha en bra dag.

kram Bittan

Cia sa...

Hej Maria!
Jag har ofta varit inne på din blogg o kikat. Du har så fint! Jag har startat en egen blogg om mitt hem o mitt liv. Du är välkommen. Jag gillar den vita stilen mkt. Bilder inifrån mitt hus kommer. Kram Cecilia

rustik charm sa...

Vilka fina kvistar:) Och skolplanschen var ju jättefin, kul att du fått tag på en nu.

Ha en trevlig söndag.
Kram Kristina