1 mars 2010

Namnsdag & loppisfynd!


Igår var det Maria-dagen, min namnsdag! Jag blev verkligen firad! Jag vaknade av att sonen stack fram en fin teckning :-) Senare efter frukosten åkte sonen och sambon till affären.
De kom hem med de här underbara vita liljorna...


och en bukett vita tulpaner!! Sonen ville köpa tulpaner och sambon liljor, därav blev det två ljuvliga buketter! Tur för mig att de tyckte olika :-)

Senare på dagen åkte jag på loppis. Jag köpte den här byrån till sonens rum...


en svart förvaringsbox, också till sonens rum


Jag hittade också den här superfina gamla breda karmstolen för en billig penning


samt två av dessa fina vita stolar. Ett gammalt brunt skrivbord hittade jag också som jag ska ha på övervåningen när den blir klar.
Det var allt för denna gången! Nästa gång visar jag några Ullaredsfynd!
Kramen på er!
Maria

9 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Grattis i efterskott på namnsadgen, vilka fina blommor du fick och du vilka härliga fynd du gjort!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Kristin sa...

Åh vilka fina loppisfynd du har gjort!!!!

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilka fynd!! Och vilken tur att dom tyckte olika om blommorna;) Ska bli kul att se vad du fick tag på i Ullared. Ska nämligen dra mig ditåt snart, hade jag tänkt:)
Kram Susanne

blomsterboden i skanör marie sa...

Grattis till både namnsdag och loppisfund, verkligen jätte fina saker;=)
Kramkram Marie

Rosor och Spetsar sa...

Vilka härliga fynd du gjort.det är sällan man kan hitta fina möbler häromkring på loppisar.
Underbara buketter du fick också.
Ser fram emot att se dina Ullaredsfynd.
Kram
Annelie

Njut i din trädgård sa...

Grattis i efterskott! Jag passar på att gratta mig själv också (mellannamn). Det hade jag inte en aning om.

Vilka fantastiska fynd!!! Har du lastbil när du åker på loppis? *ler*

Lisa.L sa...

hej ! men woooow vilka fynd du har gjort på en och samma loppis :D så mycket möbler :D den vita karmstolen var alldeles ljuuuvlig ju! ska bli kul att få se skrivbordet :D kram Lisa

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Fina saker du hade köpt. Du blev ordentligt firad på din namsdag. Man blir glad när man blir ihågkommen av de kära.
Kram Anette

Anonym sa...

Letade efter en vit gungstol till mitt bebisrum och hamnade här, helt underbara bilder.

Nadia