29 mars 2010

En bricka full av påsk...


På soffbordet i vardagsrummet står en bricka pyntad till påsk.

En bricka med ägg, liten spegel, ett ur, äggkopp med skal och blomma, fjädrar och ljus. Hos mig går inte påsken i gult, tvärtom lugna, ljusa färger som påminner om ljuset vi har framför oss.


En capiz med ett P som i PÅSK, ägget har jag knåpat ihop av gammalt bibelpapper som jag sedan "smutsat ner" för att det ska se gammalt ut.

Jag tycker om att ändra om och dekorera olika brickor, ett enkelt sätt att piffa upp på bordet, dessutom väldigt enkelt att flytta hela brickan när man behöver plats på bordet.
Med denna påskbricka önskar jag er en härlig påbörjad påskvecka!! Underbart med ljusa kvällar och att påsken snart är här!! I helgen hade vi Earth hour, riktigt mysigt! Hoppas ni kom ihåg det allihopa. Jag ska visa någon dag vad jag ropade in på auktion i söndags :-)
Ha det fint!
Maria i Lyckebo

9 kommentarer:

Helena sa...

Hej! Vilken vacker påskbricka du fått till!!! Ha en fin vecka! Helena

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint du gjort och visst är det kul att göra små stilleben på brickor!
Ha en finfin dag vännen!
Kramis/LenaS

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Ja det är roligare att dekorera till påsken nu när man inte har så mycket gult! Fina ägg och äggkopp.
Kram Anette

Levindas Värld sa...

Vilken fin påskbricka du har dekorerat! Riktigt mysig :)

Jag gillar också att dekorera på bricka, blir som du säger så lätt att flytta på om man behöver mer plats på bordet vissa stunder :)

Ha en riktigt skön tisdag!

Maud sa...

Vilken fin påskbricka!
Ha det gott!
Kram Maud

Anonym sa...

Vilken påskbricka!
Var köper du vakteläggen?

Viveka i Bläckhornet sa...

Jättefin bricka du pyntat ihop.
Alldeles lagomt med färg.

Ha en fin vecka

Kram Viveka

Lisa.L sa...

Hej ! du det dära vart verkligen toppen fint :D d har du gjort bra ! kram

Marie - Systrarna sa...

Härlig påskkänsla!
Vill passa på att önska Glad Påsk!
Kram/Marie