8 mars 2010

MASSOR av nytagna bilder från...


LILLANS rum! Jag har gjort lite småändringar i lillans rum och fotat massor av nya bilder så håll till godo, här kommer lite repris...


Hennes rum badar i ljus! Allt är vitt i grund och botten fast med alla färger till så känns det ändå ombonat och lagom färgglatt. Här älskar hon att leka, bjuda dockorna och kaninerna på fika.


En rund spetslampa och vimpel hänger i taket. Vita tunna gardiner med rött rosbroderi och knytband hänger i fönstret. I skåpet rymms kläder och massor av leksaker i lådor.


Härbjuds det på fika med MASSOR av bakverk!


Ett gammalt avskavt skåp från loppis har jag tapetserat och fungerar som ett gulligt dockskåp med kaniner och möbler från Maileg.


Sovhörnan...


Skyddsängel, änglavingar,kanin och nalle skapar myskänsla över sängen


I fönstret står en loppisfyndad spegel som jag målat vit, rosa porslinsägg, vit primula och andra dekorationer


Det platsbyggda köket har sambon byggt. Bakom drapperiet gömmer det sig en hylla för leksaker. På sidan av köket sitter pärlspont.


Här finns det mesta som behövs i ett litet kök...


Diskhon har sambon fixat genom att göra hål för en rostfri bunke som har limmats fast. Den charmiga "kranen" har jag hittat på loppis för 30 kr.


Likaså det lilla bakbordet, också 30 kr på loppis. Här har det bakats kanelbullar.


På en kökshylla rymms "bra ha saker" Kanna, mått, ljusstake, vit korg, peppar- och saltkar kommer från loppisar.


En konservburk som jag har tapetserat fungerar som redskapsburk.

Fina Tilda-burkar, köpta på panduro-rean 3st för 49 kr.

Kläderna hänger "på tork" Den lilla koftan och hakklappen var min pappas som liten


Fru Maileg sitter mest och fikar hela dagen :-) Alla kaniner i olika storlekar och dockmöblerna som hon har kommer från danska Maileg och är köpta från www.elsashem.se

På Änglas namnsdag (Ebba-dagen) fick hon blommor från mormor och morfar till sitt rum, Ängla ÄLSKAR blommor!! De står nu fint i hennes lilla "köksfönster"


Här är lilla familjen Maileg i deras hem.

En "tilda" ängel ligger och sover i en "gammal" utdragssäng. Bredvid ligger en liten mus i sin tändsticksask, bäddat med täcke och kudde (även den från maileg).
Nu har ni sett lite mer från lillans rum! Här älskar hon att leka och trots att hon inte ens fyllt 3 år ännu så är hon jätterädd om sina saker och städar alltid efter sig, här ser det faktiskt nästan alltid städat ut trots att hon leker här massor. Föruton när hon plockar fram play doh degen och degar över hela golvet :-) Men det är ett barnrum och här ska det lekas! Visar en annan dag lite nytagna bilder från sonens rum också men där är det mindre ordning kan jag lova *fniss* Lovar dock att visa de städade bilderna.
För en del blev vissa bilder lite repris, hoppas det inte gjorde något!
KRAM KRAM i det UNDERBARA vädret!!!
Maria

12 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Rummet var helt underbart vackert.
En dröm för en liten flicka.
Kram Anette

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej - så mysigt! Jag håller på just nu och samlar idéer till min skruttas rum...skall bli jättekul att ändra och fixa lite... hon blir 7 i sommar.

Hälsningar monica, blogg Betongkrukan

Ett Vitare Hem sa...

Men åh vilket vackert sagorum!!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Rosor och Spetsar sa...

Vilket drömrum för din lilla prinsessa. Min stora 14-åring tyckte det var underbart och hade hon varit mindre hade hon gärna haft ett så vacket rum.
Kram
Annlelie

Lisa.L sa...

Först vill jag säga wow till dina fynd på ullared :D zinklyktan var verkligen fynd med stort F ;) har också hittat den dära klockan billigt på Ö&B . Du, det dära rummet är verkligen det absolut finaste barnrummet jag någonsin sett :D så ljuvligt fint ! :D har 47 dagar kvar till beräknat BF, så jag kommer ha rum att pynta och göra fina sen ;) så tack för all vacker inspiration ! kram Lisa

Helena sa...

Å så fantastiskt vackert! Där vill jag också leka! Kram Helena

Helen sa...

Hej!
Vilket härligt litet prinsessrum, varje liten flickas dröm. Kanske mammas dröm också. Fniss!!!
Kram/Helen

Lavendeldockan sa...

Hej gumman.
Du har en award att hämta hos mig för att du ger mig så mycket inspiration och glädje.
kram erica

Backstugan sa...

Oj så fint hon har det! Nu fick jag en massa inspiration till inredningen i lekstugan.

rustik charm sa...

Hej Maria.

Vilken underbart fint flickrum, en riktigt dröm ju:) Verkligen jättefint.

Ha en underbar dag och en trevlig kväll önskar jag dig.
Kram Kristina

Johanna sa...

Tänk att få ha ett sånt underbart roligt och kreativt rum att växa upp i.MVH Johanna

Romantiske Stinemor sa...

Så nydelig blogg du har! legger meg til som følger!klem Stinemor