17 mars 2009

Vardagsrummet


Vardagsrummets soffdel visades inte så mycket på filmreportaget så här kommer några bilder på hur det ser ut nu...Så fort övervåningen blir klar så ska trägolven fram och målas vita, tänk sååå fint!

Brickan pyntad med fina ting, ett egengjort påskägg nu när påsken närmar sig...
Tänk på att du kan förstora bilderna om du klickar på dem!


Hörnan med min kära stege, mysigare med ljus tända men hann inte med att ta några stylade bilder


Bortom gungstolen ser ni en glimt från matsalsdelen...

Även denna hörnan är från vardagsrummet, ett TV-skåp samsas också i detta rummet men är fortfarande omålat så det får vänta innan det blir värt att visas.

Blir sååå glad för alla som kikar in här och för gulliga kommentarer! I reportaget säger de att min blogg är framgångsrik men det är ju långt ifrån många andras men jag blir så lycklig över att se att ni blir fler och fler som besöker min blogg. Det var också jättekul att se flera "ge sig tillkänna" i kommentarerna till reportaget. Ni är underbara och jag kan inte förstå att jag faktiskt kan inspirera så många andra med vårt enkla hem!!
Nu ska jag återgå till min bok, har kursmaterial som måste läsas! Barnen ligger och snusar och sover i sofferna just nu eftersom sambon håller på med renoveringen och för oväsen där uppe! (Jo, det är sant, han håller fortfarande på trots att klockan snart är 22.00) Imorgon är det onsdag, sista arbetsdagen för den här veckan :-)
Kramar i massor!!
Maria

19 kommentarer:

Martina sa...

Det kommer bli fint med vitmålade golv! Jag håller på att måla köket nu...både väggar o tak som var träfärgat har nu blivit målat en gång! Det blir en gång till imorgon.

Ha det så bra!
Kram Martina

Loppis Lycka sa...

Så vacket hem! Vitmålade golv är ju den totala lyckan ;)
Vet att jag har gamalt trägolv under plastmattan här hemma.. frågan är bara när man skall ta sig tiden för att göra allt! :)
Ha en fortsatt fin vecka
Kram Josefine

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej goa du!

hihi...så läckert!
Kan riktigt höra makens renovering....hihi...här låter det likadant på övervåningen....

Vita trägolv kommer bli pricken över iet...

Kramizz nilla

Leamarlené sa...

Mig inspirerar du väldigt mycket...så mycket vackra saker i ditt hem...och så vackra arangemang av olika slag. En jätte bra blogg har du...var stolt.

kram,marlene

Hannis sa...

Du har så fint hemma!!
Får inspiration när jag kikar runt hos dig!

Kul att du har fått så mycket respons på repotaget.
Det var jättebra och sånt ska man få veta i massor!

Lycka till med pluggandet//
Kram Hannis

Himlarum sa...

Så fint du har det!!!

Kramar
Ann-Helen

Vita små hjärtan sa...

Du har verkligen ett toppen-fint hem! Kram o ha en bra dag!

Anonym sa...

vackert du gjort brickan på bordet var mycket fint på den lilla vasen med vitsipor en sådan har jag likadan den är för söt.

Fias Drömmar sa...

Hej..
Åhh så fint det är!!!
Skulle också vilja ha vitt golv, men tror inte hyresvärden skulle bli så glad hihi..
Det är verkligen jätteroligt att titta på alla underbara bilder hos dig.
Här blir jag inspirerad!!!
Ps: Jag är en helt ny själv i denna bloggvärld hihi)
fiasdrommar.blogspot.com

Kram Fia

Hagbacken sa...

Å din lyckans ost! Vita golv! Gud så fint det kommer att bli (fast ni har visserligen jättefint nu med) Nästan exakt samma vardagsrumsbord som mig, och gallret...har ett jag med...de är ju så fina!

Tack så hjärtligt för dina söta kommentar!

Kram Linda

Anonym sa...

Vilket fint vardagsrum! Vita trägolv kommer att bli pricken över i.

Lilla hjärtat sa...

Va fina bilder du visr, som alltid.
Det blir nog riktigt fint med vitt golv....
Kram A-K

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Älskar vita trä golv!!
Kan förstå att du har fått så otroligt mycket respons på reportaget
Kram Irene

Anonym sa...

Ååååhhh så fint du har det, ljust och härligt. Det ser så inbjudande ut på bilderna och när ni har målat golvet kommer det att bli pricken över i:ett.

Kram annica

Inka sa...

Hej, Maria!


Tack för titten inne hos mig. Så här gör jag när jag textar på möbler:

Först mäter jag på möbeln hur höga bokstäverna ska vara. Sen skriver jag ut texten från datorn. Sen vänder jag på papperet och fyller i konturerna med blyerts på baksidan av papperet. Sen tejpar jag fast texten där den ska sitta. Sen tar jag fram blyertspennan igen och ritar över kkonturerna på snedden med den och då fastnar det på möbeln. Sen tar jag bort papperet och då sitter texten med konturer på möbeln. Sen fyller jag bara i med färg. Gärna akryl. Det är det plottrigaste...att hålla sig innanför konturerna. man kan säga att det blir som en karboneffekt. Väldigt lätt, men lite plottrigt. När det har torkat så tar jag ett sandpapper och gnuggar lätt fram och tillbaka lite grand, bara så att det får ett lite shabby uttryck.

Jag kollade i allafall på programmet och det var jättekul. Vilket jättefint hem du har och själv var du söt som bara den.
Och gud vad jag gillade idén med krattan i taket...även om du stal den från din man, hahahaha.


ha en riktigt bra och kreativ helg.


Kram Inka

Anonym sa...

Hej! jätte fint filmreportage, ditt hem kommer till rätta där och vardagsrummet är rena drömmen.

Ha det så bra!

Anne från Finland

BaraJag sa...

hej! Du är verkligen en jättefin blogg och du ger så himla mkt inspiration!! Det som du har på väggen bakom gungstolen... texten som börjar med "Condilien ende be", är det något som du målat på väggen? eller är det en "tavla"?? Mvh Jenny

Alexandra sa...

Har inte varit inne hos dig och kikat på länge och som vanligt så finns det så mkt fint att titta på. Jag såg just filmen också och beundrade ditt fina hem! Jag vill också ha det så men tyvärr är vi inte riktigt eniga jag och min man :(

Du är verkligen jätteduktig!

Kram Alexandra

Lavendeldockan sa...

hej maria, va härligt och inspirerande det är och besöka din sida.
Äntligen börjar jag komma igång hemma men som sagt har lååångt kvar ;)
ha en fortsatt trevlig tisdag!
Många kramar från erica