31 mars 2009

Livet!


Idag är en dag som jag alltid kommer att minnas! En dag som jag länge väntat på men också varit så rädd för, en dag som glädjande nog blev till en underbar dag! Jag har valt att vara lite privat för att det kan finnas fler som mår som jag mått,f ler som går och väntar på besked, fler som inte vet hur mycket livet har kvar att bjuda på.


För en månad sedan sökte jag hjälp för en smärta på sidan av magen. Läkaren kände något, i form av en knöl. Jag skulle få remiss till ett ultraljud, väntade i ca 3 veckor på kallelsen. När dagen kom, torsdagen 26 mars, åkte jag iväg med en klump i magen. När jag kommer dit visade det sig att jag istället skulle få genomgå en magnetröntgen, de satte nål och sprutade in kontrast i kroppen som gav en underlig varm känsla. Jag frös och skakade och kände mig så rädd och liten! Efter det var det bara att leva som vanligt och vänta på ett besked, ett besked om min hälsa, ett besked om min tid på jorden, ett besked som jag bara hoppades skulle vara positivt. Jag har gråtit massor och svävat mellan hopp och förtvivlan! Har försökt att visa mig stark inför familj och vänner och främst mina barn men inombords har jag varit skör och trasig! Idag kom dock dagen när beskedet skulle komma, mellan 7.30-8.00 skulle jag få veta. Det var ingen fara! Helt ofarligt! Jag mår bra! Jag är sååå tacksam och den här erfarenheten har fått mig att fokusera på allt jag bör vara tacksam över, att se till det jag har och inte till det jag inte har! Jag har en underbar familj, vänner, sambo, barn och jag har hälsan och livet framför mig! Jag är såååå lycklig! Jag måste landa lite innan glädjen kan visa sig helt, måste bli stark igen och komma ifatt med den trötthet jag bär på efter all oro och sömnlöshet som jag utsatts för. Om du som läser detta själv går och väntar eller har en anhörig som gör så försök att fokusera på det positiva och gör dig inte själv så illa att du bara tror det värsta, det var mitt mål även om de mörka tankarna många många gånger gjorde sig påminda. Tänk att det ska gå bra och trots ett mindre bra besked så går det många gånger att bli frisk igen. Den här mörka jobbiga tiden bär jag med mig som en erfarenhet men hoppas att aldrig behöva utsättas för det igen. Ikväll har vi firat med god mat hos mina föräldrar och jag vill tacka min underbara familj och närmsta för ert enorma stöd och uppmuntran under den här processen, JAG ÄLSKAR ER!! Tack också till er som kikat in här och till er som lämnat kommentarer, ni har varit och är så värdefulla!
Tack!
Förlåt för ett mindre inspirerat och nedstämt inlägg men ville dela med mig av detta till er!
Nästa inlägg blir det inredning och loppisfynd som står i fokus!
CARPE DIEM! KRAMAR MARIA

18 kommentarer:

Karin sa...

Skickar över en varm "kompiskram"...Vet vad du gått igenom...
Kajsa

K sa...

Hej nu ja här igen å njuter av ditt vackra hem ;D!!!
tänkvärd läsning, alla skulle behöva se livet ur ditt perspektiv!SÅ GLAD för din skull att allt är ok med dej !
HA DET BÄST CARPE DIEM /Kram k

White cotton grass sa...

Skönt att höra att det inte var något allvarligt! Har själv inte varit i samma ställe men jag kan tänka mig att man får sig en tankeställare.

kramar helena

Lotta sa...

hej,vad skönt för dig att få ett så positivt beskeddet är nog så att man måste gå igenom en del,bra och dåligt för att kunna uppskatta livet fullt ut!Njut nu av ditt otroligt fina och mysiga hem med din familj,du ser säkert även hemmet med andra ögon nu.MÅNGA KRAMAR Lotta

hemma hos lilla mej sa...

Vad skönt att det inte var någonting.Men ovissheten alla tankar om det är det och gud vad energi det måste ha gått åt,ja det är hemskt.Men vad skönt.Vilken fin och gullig blogg du har och ditt hem är ju hur underbart som helst.Var nöjd och stolt över dig du är skitduktig.Lev livet nu med din familj.Var rädd om dig vännen.Ha det gött.Kramizzar ~~~~RITA~~~~~.

Hannis sa...

Tycker att det var ett väldigt fint inlägg!
Tack och lov att det inte var nåt allvarligt!
Härligt!

Vet hur det känns.
Gick i sommras och väntade på besked.
Det är nog bland det värsta jag varit med om.

Fint av dig att du delade med dig till oss!
Stor kram Hannis

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Maria jagär så glad för din skll.Vilken börda du burit..så tung..
Ja det är så tufft n¨är mattan dras bort under ens fötter, man faller handlöst..

Hemskt att var aorolig..man blir aldeles upptagen av det så man glömmer av att leva..
Underbart att du fick ett possetivt bsked..så glad för er..Vilken lättnad..

Tack för du delade me ddig..Detta kommer absolut att stödja någon som känner igen sig..
En sak vet jag att vara orolig och uppslukas av det..det förtär..
Stor Kram anna

Vita små hjärtan sa...

Va go du är...kram

Nettan sa...

Skönt att det inte var nått allvarligt, men vilken tuff tid du gått igenom.
Hoppas du kan ta det lugnt nu & andas ut, det behöver du !
Man vet inte vad man har, för man gått igenom en sån sak som DU !

Kram Nettan

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Jag är så jätte glad för din skull att det inte var något allvarligt.
Ett fint inlägg tycker jag.
Kramar Camilla

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallå!!
Det där är inte roligt jag var med om det förra året m mitt bröst hade en knöl som va stor som ett ägg men det var bara nån vätska dom sög ut som va ofarlig..såå ja vet precis va du menar att gå o vänta de går inte att beskriva oros känslan..va fint du skrev!! gud vad härligt det är när man får ett bra besked..man blir såå himla otroligt tacksam över precis ALLT.. kram till DIG snowwhite-sussie

mylovelygrandma sa...

Hej! Det du skriver om är väldigt tänkvärt! Läste om Sabina idag som kämpat så, det gäller att ta vara på var dag för det kunde lika väl vara en själv! Jag är glad för din skull att det inte visade något! Kram och ha en bra dag!!

Skomakartummen sa...

Förstår hur det tufft väntandet har varit. Har själv gått igenom något där det man fått beskedet att det inte alls var bra. Man har varit och vänt på den jobbiga sidan men nu är jag på den friska sidan. Numera värderar jag annorluna och prioterar mera det som verkligen är viktigt i mitt liv. Jag är glad för din skull att det inte var något. Jätte kram till dig /Sari

Hagbacken sa...

Å vilken tur att allt gick bra,,skämdes över mig själv och mitt gnäll då jag läste ditt fina inlägg!

Kram på dig!//Linda

Snuttan sa...

Sitter här med tårar i ögen. Började dra ögat längre ner i texten..
Vad härligt att den inte var farligt

Kram
Åsa

Vit som snö sa...

Så härligt att höra att det gick bra! Vi ska nog alla komma ihåg att fånga dagen lite oftare.
Vilket otroligt vackert hem du har, jag klickar bara runt här och njuter!
Kram Cilla

Sofia sa...

Hej Maria!:-)
Ville bara säga att jag är glad för din skull att det inte var nån fara.. det måste ha varit helt underbart att få veta, när du har oroat dig så..
Jättefint inlägg och väldigt tänkvärt!!
Många Kramar till dig från Sofia

StrandviksVillan sa...

Verkligen starkt av dig att skriva om det här och såååå skönt att det gick bra för dig :)

Vi har gått igen om en del med vår yngste son (har skrivit i ett inlägg under etiketten "barn"). Fortfarande har vi mycket framför oss, men det känns inte lika osäkert och oroligt längre.

Sköt om dig och familjen! Stor kram!!