23 mars 2009

Loppis, tåspetsskor, utlottning!


Ny vecka igen! Idag fick jag ett paket på posten! Det var från den supergoa Hanna med bloggen Det stora grå huset
Jag vann en auktion på hennes blogg, ett par gamla tåspetsskor! (ballerinaskor) som jag sååå länge önskat mig!

Här ligger de nu på en hylla i vardagsrummet


I helgen var jag och min bror på loppis, här är några av fynden! Förstora bilden för att se det underbara fatets text! Fatet 35kr, lyktan 5 kr,måtten 10kr/st, kakformen 10 kr. Tack brorsan för att du stod ut med mig!! *fniss*


Slutligen, om du kommenterar det här inlägget så har du en chans att vinna sakerna på bilden ovan. Alla kan vinna, med eller utan blogg! Fredag kl. 10.00 drar jag en vinnare!
Önskar att ni alla får en fortsatt bra vecka!
Kramar Maria

58 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej! Oj så mycket man har missat inne hos dig! ÅHH önskar att jag hade mera tid att hälsa på er alla men är man mitt i en flytt så är man. :-( SNART så ska det väl vara över! OM EN MÅNAD blää. DEN 15 maj åker vi från kära norrbotten. Vad mycket fina fynd!!! Jag är gärna med och tävlar. Länkar också från min blogg.Ha en bra kväll kram Christa

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå Maria!

Å vad bra att de kom fram... Hoppas att du är nöjd med dem, trots att de är så pass välanvända!
Du såg dem jag lagt ut på Tradera va? ;)

Men vilka härliga fynd du gör hela tiden!!!! Har ni många loppisar runt om, eller har du bara den rätta blicken?

Önskar dig en riktigt härlig kväll!
Kraaam Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Förresten, måste jag säga att jag gärna är med i tävlingen??? För det är jag ju meeer än gärna! :)
Kram igen då!

BaraJag sa...

Vilka ljuvliga "ballerinaskor". :P Och vilket roligt fat! Som alltid så är det mkt inspiration som sipprar genom skärmen från din blogg. Kan du tipsa om någon bra loppis som ni besöker? Jag tycker det är svårt att hitta "bra" loppisar med prisvärda saker och inte bara skräp.. :P Ha det bra. mvh jenny

Hannis sa...

Fynd var det verkligen!!
Ballerinaskorna är så vackra,passar i ditt hem!

Ock så klart vill ju jag vara med och tävla=))

Nu återgår jag till målandets värld.
Tur att ingen kan se när jag yrar runt med penslen*skrattar*

Kram Hannis

Jenny Oak Fae sa...

Så fina fynd du gjort!

Skorna var verkligen vackra, jag har också ett par, dock helt nya, charmigare med dina som är använda..!

: )

Utlottningen är jag MER än gärna med på!!!

Ha en fin vecka!

KRAM, Jenny

<3

Anna-Lena sa...

Åh, vilken tur du hade. Vilka vackra tåspetsskor du vann. Missade den tävlingen... Hoppas därför att jag vinner denna gång. Besöker din blogg titt som tätt, du är så duktig när det gäller inredning! Ha en fortsatt skön vecka. // Anna-Lena "drömmaravsilver"

Mamma C sa...

Så kul att vinna ett par fina ballerinaskor. Så har du fyndat som vanligt på loppis oxå. Jag vill vara med i din utlottning. Länkar hos mig oxå.
Kram Mamma C

Vita små hjärtan sa...

Vad roligt, så fina saker. Då är det klart man vill vara med! Så himla fint du gjort på hyllan. Kram

My Lovely Things sa...

Hej!!

jätte fina saker du visar..
Härligt att få fynda..
skorna är urtrevliga..

Jag vill gärna vara med i din fina utlottning..

ha det så bra..
kram anna

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Men vilka härliga fynd du gör hela tiden!
Vilka otroligt ljuvliga ballerinaskor.
Klart jag är med.
Kram Irene

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hej gummsan! Haha ja vilken syyyn om jag skulle dra med brodern på loppis! Men då man tänker efter så skulle han nog vara coolare än maken =) Han börjar hyperventilera bara han ser en loppisskylt =)

Fynden var helt underbara! Och de där ballerinaskorna... sååå vackra!

Kramisar Anita

Randi sa...

Heisann søta Maria!
Alltid fine bilder fra deg,og alltid kosligt å få komme inn på besøk til deg.Blir så inspirert av dine bilder!!
Å du så søte ballerinasko du har fått deg da,det ønsker jeg meg og;)!!
HeHe...så kult at du fekk med deg din bror på loppis,og attpå til kom hjem med så mye fint,dette kan han du...:-)!!
Å du,jeg takker ikke nei til å vere med på utloddning fra deg,å så mye fint da..sukk!
"Snakkes" da Maria! God klem til deg!

White cotton grass sa...

Vilka fina fynd!

Jag är gärna med i din utlottning!

kram helena

furulunds lantliga sa...

Hej vilken underbar blogg du har, jag har tittat på programmet och intervjun hemifrån dig som man kan se på din blogg flera gånger. Jag försöker hänga med och se alla detaljer och snappa upp några bra ideer hos dig.Vilken ideespruta du verkar vara, hur hinner du med med små barn och allt. Har börjat blogga lite smått men tycker oftast att itden inte räcker till trots att jag har relativt stora barn.

Ha en bra dag imorgon där du säkert kläcker några nya mysiga ideer. Kram ninna

Anonym sa...

HEJ!

Vilka fina fynd du gjort. Vill gärna vara med i tävlingen:)

Anne från Finland

furulunds lantliga sa...

Hej vilken underbar blogg du har.har tittat på klippet ifrån ditt hem flera gånger och försöker se alla fina detaljer och ideer du har förverkligat. Undrar bara hur du hinner med allt med små barn och allt. Har börjat blogga lite smått men tycker inte riktigt att tiden räcker till trots stora barn i huset. Är jättegärna med och tävlar om såna fina saker.

Ha nu en riktigt bra dag imorgon då du säkert kläcker en massa nya ideer! Kram Ninna

Anonym sa...

Du är verkligen duktig på att göra fina fynd! Kakformen är jättefin! Är också på jakt efter ågot liknande... Jag är gärna med i utlottningen. Länkar på bloggen.

Lotta sa...

Hej,ja det är verkligen fina fynd du gjort,kakformen gillar jag mycket,har nästan exakt en lika rostig och skön lykta som din.OCH SJÄLVKLART VILL JAG VARA MED I DRAGNINGEN PÅ FREDAG.
Kramisar Lotta

Therese sa...

Hej!
Oj vilken fin kakform. Hoppas du kommer använda den till just det ;).
Självklart vill jag vara med i utlottningen. =)

Ha det bäst
//Tezz

Lovilin sa...

Vilka underbara fynd du hittat!!
Vill såklart också vara med och tävla!

Ha det bra!
Kram
Linda

Lilla hjärtat sa...

Vilka fina fynd. Fatet var ljuvligt fint...
Självklart vill jag vara med på utlottningen.
Kram Anna-Karin

Loppis Lycka sa...

Vilka söta ballerina skor! Grattis till vinsten! Fina loppis fynd du gjort, giller verkligen de gamla måtten. Klart jag vill vara med i tävling också
Kram Josefine

Eddan sa...

Vilka härliga fynd du har gjort. Synd att det inte finns några bra loppisar här omkring (bra för plånboken kanske ;-)).

Vilka fina saker du lottar ut - de vill jag vara med och slåss om förstås.

Kram från Anette

Nettan sa...

Vad snällt av din bror att följa med dig på loppis & vad fina saker du fyndade sen !
Kram Nettan

Hagbacken sa...

Vad fint det blev med skorna, Maria! Och vilka fina fynd du har gjort (du har tur du) *s*

Klart jag vill vara med och tävla!

Stor kram till dig!//Linda

Anonym sa...

Hej! såg ditt reportage som du la ut häromdagen, kul med inspiration, och att man törs vara lite egen=) är lite samma där, älskar inredning och brinner för det...självklart vill jag vara med i utlottningen...länkar till dig/helena

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron...kära Maria!

GRATTIS till alla dina inlägg.Självklart vill man vara med å pröva lyckan på dina vackra saker.....

Klänningen har kommit å den är såååå fin.Var tvungen att kasta mig in i bilen å till stan....Elin skulle bara ha ett par passande strumpbyxor till......hihihi..så roliga dom är de små liven...hihihi..

Du har det lika fint som vanligt!

Kramizz Nilla

Karin sa...

Hej! Tåspetsskor, Haha...har jag ett par som jag själv dansat i för många många år sedan..nu åker de fram :=) Det blir ju jättefint! Tänk va man kan se saker med andra ögon med lite "hjälp" från någon som du! Ska leta på en loppis i helgen när jag är ledig, nån gång ska väl bli min första, Ha det gott kram Kajsa

Karin sa...

Glömde ju...är jättegärna med o tävlar förstås fniss....Kajsa

Sofia sa...

Hej Maria:-)
Vilka fina saker som du har fyndat:-) Som vanligt : )
Jag vill jättegärna vara med & tävla om de fina sakerna.

Kram Sofia

Anonym sa...

Gudars skymning vilka söta saker! Nyligen hittat till din blogg, roligt att du uppdaterar ofta. Vackert och inspirerande. Roligt med utlottning, alla saker skulle passa fint i min nya sommarstuga.

Anonym sa...

Hej,
blir alltid glad o inspirerad av o kika in på din blogg!!
Vill gärna va med i utlottningen, de va ju så söta grejer!!
Ha en fin dag
EwaR

Anonym sa...

Hej!
Är gärna med i din fina tävling.Du har en jättefin&inspirerande blogg-måste själv snart få fart att oxå starta en.Ha det bra.Kram från Helene L.

Martina Andersson sa...

Hej min vän!

Hoppas att allt är bra med dig ! Och att din helg varit bra?
Man blir så glad av att komma in till dig och din blogg! Du har så fint hos dig! Ha en underbar Tisdag min vän K`ram Tina

Anonym sa...

Hej Maria!

Vilken härlig blogg du har..härliga bilder och underbar inspiration...

Självklart vill jag vara med i utlottningen!
Underbara saker du fyndat på loppisen..

Många kramar
Christina Niska Andersson
christina_niska@hotmail.com

Vitt är vackert sa...

Oj oj oj så mycket fint du visar!!
Vilka söta ballerinaskor!

Jag är hemskt gärna med i din utlottning!

Ha det bra!

Kram Ellinor

Fröken Piff sa...

Vilka fina fynd! Jag är ju extra svag för bakformar, den såg riktigt fin ut:) Och klart jag måste vara med i utlottningen:)

Ha det fint! Kram!

Anonym sa...

Är gärna med i din utlottning!

abackman66 at hotmail punkt com

Noelle sa...

Jag vill också springa på loppis, men det är dåligt med dom runt omkring mig. Du verkar hitta så fina saker. Men jag får väl ta chansen att vinna några saker från dig istället.
Ha en bra vecka

Hanna sa...

Så mycket fint du visar!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Lantligt i stan sa...

Vilka fina fynd du gjort! Ballerinaskorna är underbara! Är gärna med i din utlottning!
Kram Anki

Jennys Vita Villervalla sa...

Halloj!
Här var det fler som loppisfyndat ser jag! Visst är det en speciell magkänsla när man fyndat något så fint!?!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram från Jenny
(Som såklart också gärna vill vara med i utlottningen av dina fina pinaler:))

Mitt hvite hus sa...

Ååå for noen herlige loppefunn da... Den lykten var kjempefin er så glad i rust.. Fatet var bare nydelig... Ååå som jeg håper på vinnerlykke nå0) Så mye fint i gaven dinO=)

Klemmer O=)

Bloggullet sa...

Så många fina saker du har, var har du köpt dina madonnor?
Jag vill vara med och tävla, länkar på min blogg.
Kramar

hatte och matte sa...

Hej!
Grejjerna som Mathias köpte är jättefina, tänkte blogga om dem när dom är på plats. =) Jag vill hemskt gärna vara med och tävla om dina fina saker! Jag skulle även hemskt gärna vilja se en video där du dansar nå´t fint ur Svansjön i de söta ballerina-skorna, när får vi se det?
Kram!

Ann-Charlott sa...

Hejsan! Åh, vad fina vinster och gärna vara med och tävla!

Har lagt ut länk och bild hos min blogg/ LOTTA

P.s Jätte härliga att se din blogg med fina saker och möbler!

Anonym sa...

Hej
Jag är beundrare av din blogg.
Vill gärna tävla om dessa vackra saker.
Lisette

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej Maria!
Så fina fynd du gjort! Fatet är underbart!!
Självklart är jag hemskt gärna med i din utlottning!
Ha det gott!
Kramar Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina Loppisfynd och ballerinaskorna också. Är gärna med och tävlar hos dig.
Ha det så gott
Kram till dig
AnnaMaria
Ps. jag är jättenöjd med mina små fina servettrings-kungakronor!

heavenandearth sa...

Hej!
Första gången här!
Fin blogg du har!

Jag är gärna med i tävlingen!!
Vilka fina priser!!
Länkar!

Å vilka fynd du gjort!
Fatet är jättesött!!

Ha en härlig torsdag!
Kram! Iréne

My Lovely Things sa...

Hej Maria!!

Tänkte bara tipsa om att jag har en knoppbräda ute på tradera om du är intresserad!!
Morfar har gjort till mig.men det blev ett par över..jag behöver dem inte alla..så därför säljer jag några..
kika in på tradera och sök på Knoppbräda..

kram anna

vardagsvitt sa...

Å så många fina saker du både fyndat och man kan tävla om så det är klart jag vill vara med!
Tåspetsskor är så vackert vet inte varför men det är någonting grasiöst över det hela!
Kram Marith

Cina sa...

Hej Maria! Här är en som brukar smyga in hos dig och bli inspirerad. Tycker du är helt fantastiskt och du har så fint överallt. Förstår inte hur du hinner med allt bara. Du har lärt mig att det behöver inte kosta så mycket för att bli fint. Och det passar mig utnärkt som har varit arbetslös ganska länge. Tack vare dig har jag börjat kolla in på loppisar och sen bara hem och måla vitt. Min sambo är lite trött på att allt ska vara vitt men han börjar finna sig i det nu och det brukar ju bli bra i slutändan. Skrev en kommentar innan men den verkar inte ha kommit med så får försöka igen. Är första gången jag provar detta...Grattis till dina "nya" ballerinaskor passar verkligen bra in hemma hos dig. Och jag vill gärna vara med bland din utlottning. Tack för att du finns här och att du ger så mycket. Helt fantastiskt! Kram från Cina i skåne som tyvärr inte har någon blogg

Vintage sa...

Ljuvliga saker att vinna!Kram susanne

Bollan sa...

Åhh vilken rasande tur att du har fått tag på ballerina skor, man e ju lite lite sugen på de själv. får bara mer och mer inspiration från dig och vinna vore ju inte fel. kramizzar

Fias Drömmar sa...

Hej!!!!
Det är alltid så roligt ocm mysigt att "vandra runt" på din blogg.
Det är sååååå fint!!
Är på jakt efter ett par tåspetsskor men hittar inga, men men..
Det var riktigt fina saker det var med i utlottningen.
Jag är en ny liten själ i bloggens värld *fniss*
Må så gott!!
Kram Fia

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen min och tack snälla för din omtanke inne hos mig!

Ja inte känns det väl allra bäst nu men jag tar dag-för-dag principen.
Och imorgon slutar jag med morfinet så då slipper jag ju illamåendet.

Ser ju att du har en tävling också. Wow vilka saker du lottar ut.Självklart vill jag vinna :)

Ha den bästa av helger

Kram Viveka