6 mars 2009

Har äntligen fått tag på en!!


Jag har såå länge rotat i vänners utebodar och letat på loppisar efter en sak och har nu äääntligen funnit den! Förra helgen stod den där i ett hörn på en loppis inte alls tänkt att säljas men jag fick det för 120 kr och jag blev sååå glad! Vad är det för något??? Du ser den där i bakgrunden...


En utfällbar stege! Jag var snabb att måla den vit och pynta den! Först såg det ut så här...


Men sedan fäste jag upp några väggord på fönstret och...


på stegens nedersta steg


Jag är såå glad för min stege! Det blev så bra där i soffhörnet


Den lilla vita dockklänningen på fönstret är ännu ett nytt traderafynd!

Änglavingar, fattigmanssilver, spets och tända ljus...

Jag visste precis hur jag ville ha det, jag satte dit alla sakerna och det kändes rätt med en gång! Jag har såå länge haft denna ide i tanken, en vitmålad stege med vackra ting i mitt soffhörn.


Nu är det äntligen helg! God mat, snacks, massor av tända ljus, Let`s dance och myyys!
Goaste kramar!
Maria

26 kommentarer:

antemioli sa...

hej!

Vilken härlig stege, mina tre små pojkar sku int nog låta den vara i fred. Du har nog ett underbart vackert hem. Önskar dig en trevlig helg:)

Anne från Finland

Änglahem sa...

Maria,

Hur bär du dig åt?! Vilken lycka att finna en sådan fin stege för det lilla priset! Blev ju som du säger så bra där i soffhörnan!
Har tittat på sådana stegar....men här pratar vi inte precis om EN hundring utan mer 6-7 sådana pengar...och ändå skulle dom behövt vitfärg. Grattis till ett FYND!!

Ha en skön helg!
Kram, Ulrika

Martina Andersson sa...

Hej min underbara vän! Hoppas att allt är bra med dig och att du får en underbar helg med en massa kärlek från familjen!
Hoppas att våren snart kommer till oss! Jag längtar verkligen dit! Jag mår bra här och ska av njuta helgen med bara familjen! Nästa helg så ska jag till Stockholm för att få lite egen tid med min mamma och syster! Ska kolla på finalen av melodifestivalen i Globen! Och bara njuta får bara hoppas att vädret blir lite bättre! Var nu rädd om dig och tack för att du finns min vän Kram Tina

Martina sa...

Hej!

Snacka om fynd! Jag har en sån stege som ska användas ett tag till som målarstege här hemma sedan ska den få genomgå samma förvandling som din...längtar!

Önskar dig en skön helg!
Kram Martina

Lotta sa...

Verkligen fin stegeså otroligt fint du har,du pysslar till "allt"så fint.Det ser så enkelt,naturligt och mysigt ut.
Ha en Fin och Mysig Helg.
Kram Lotta

Hagbacken sa...

Å så fiint! Visst är det underbart med dessa stegar! Den jag har VAR en utfällbar en gång i tiden då vi lekte affär i den, men nu finns bara halva kvar...men det gör inget, den betyder så mycket för mig med sina minnen...men...klart jag blev sugen på att dekorera som du gjort!;)

Ska idag härma dig lite och försöka mig på ett par påskägg, får se hur det går...

Hör med Hanna om hon har några tåskor kvar, el sök på tradera..finns ett par där nu, men de är uppe i 300 tror jag. Annars har du Hannas länk här:

http://www.detstoragrahuset.blogspot.com/

Hon hade flera, men har sålt ett par så jag vet ej om hon har några kvar..men jag tror det! Lycka till och trevlig helg!

Kram Linda

Hagbacken sa...

pratade m Hanna nyss på tel, hon hade inga kvar...men har en auktion på ett par NU som du kan buda på....

Nettan sa...

Men åh, så fint det vart, en sådan stege vill jag oxå ha =0).
Kan tänka mig att den var svår & få tag på ;0)

Ha en Trevlig Helg..
Kram Nettan

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj!! va fin stege jag har en men den är svagt grön kanske skulle måla den vit.. din blev såå kanon fin..trevlig helg snowwhite-sussie

Naija sa...

mina tre små pojkar skulle inte låta den vara i fred de är så nyfikna :)trevlig helg

Vita små hjärtan sa...

Så jättefint! Kram

VIT och PASTELL sa...

Jättefin stege och ett underbart hem!

Kram Maria

Mitt hvite hus sa...

Ååå en slik stige ønsker jeg meg også .... men her ksoter de 7-800 kr...Tenk om jeg hadde funnet en til den prisen. Din stige ble så utrolig fin.... nydelig pyntet ..0)
Nyt helgen Klem kerstin

Pockethexan sa...

Sitter och bloggar runt och det ena ger det andra och helt plötsligt så är jag inne på din fina och trevliga blogg, har en blogg om pocketböcker och självklart lite funderingar också. Ha en trevlig Fredagskväll och en härlig helg! Mvh från Hexan

Mamma C sa...

Blev hur fint som helst när du pyntat din stege. Ha en skön och bra helg du med.
Kram Mamma C

Bollan sa...

Blev helt paff har en nästan likadan stege i garaget utan en tanke på att ta in den. men nu tusan ska den målas om jag tas in så jäkla snyggt!!! ni har verkligen ett underbart hem. Kramizzar

Anonym sa...

Grattis till ditt fynd! Det blev jättefint, är lite avis..=). Min är knallrosa och har miljoner lager med gammal färg.. puh, blir ett jättejobb att få den skapligt fin om jag ens orkar försöka. Tack för massor av inspiration och ha en trevlig helg! Hälsn Krista

Snuttan sa...

120kr VAA nu blir jag jätte avis
Vill med ha en letar och letar.

Jätte fint du har gjort
Kram
Åsa

Anonym sa...

Hej på dig!

Åhh så skoj att jag hittade till dig ikväll. Du har en underbart fin blogg och ett vackert hem! Kommer definitivt komma tillbaka!

Det blev supersnyggt med stegen! Det är så skoj när man äntligen hittar det där som man länge velat ha! Sån lycka =)

Kram på dig och hoppas du får en toppenhelg!

Anna

Stina sa...

Hej på dig!

Vad fint du har gjort på stegen, jag vill också ha, men bor man som jag i lgh. så finns det inte plats för allt.
Jättemysigt verkar du ha hemma.
Ha en bra helg, själv ska jag snart gå till jobbet.

Stina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja jag hoppas att du skuttade upp på stegen och utbrast i ett segervrååål!!! Jamen vilket fynd!!! Och med färg och vackra ting... ja wow... sååå vackert!

Usch så jag vill spy åt vintern, fast jag just har gjort det =)... Snödroppar!!!??? Haha ja här är den en grankvist som gäller om man vill ta in något grönt! Nä nu känner man vilken skillnad det är att bo här uppe.

Sitter och ser ut genom fönstret och det är bara vitt, vitt och vitt...*brrroooom* ja där for en skoter förbi... ja jises vad jag längtar till att bara få gå ut till sin trädgård. Och bara strosa runt. Inte pulsa runt i meterhöga snödrivor och nästan bryta benet i en isspricka =)

Ha det så gott Maria!

KRAMISAR /Anita

C De-sign sa...

Grattis till din stege och så fint du arrangerat allt! Vilken lycka!!!! Ha en skön kväll! Kram fr C

Lilla hjärtat sa...

Oj vad fint det blev. Vilken tur du har som hittade den! Vilket bra pris sen...
Här blir det också mys med familjen, god mat och melodifestival.
Kramar från A-K

Loppis Lycka sa...

Wow va fint med stegen! Har en stege ståendes i källaren som väntar på att målas! Nu ser jag hur fint det kan bli!
Kram Josefine

hatte och matte sa...

Ja du har äntligern fått tag på en stege! Va skönt då kan jag ha min stege ifred? ;) Jo du....INGEN kan berättta storys som dina föräldrar, jag har precis lyckats med att få dom i säng! :) Den värdfulla byrå är inklämd i vår värdefulla walk-in-closet för närvarande. Byråar går i ide vet du...jo det är sant...kommer fram när det våras för brunt...igen...KRAM!

Anonym sa...

Dessa stegar ju så fina, å vita ska de vara. Tror min pappa hade en sådan, ska ta å titta nästa gång jag är till mamma, sen om jag får ta den och måla e ju en annan sak, då även min syrra e inredningstokig.
Men fina e de =)