13 mars 2009

Inte bara film!


Oj! Idag kom tidningen dessutom på posten som jag blev lovad från 24Bostad. Jag hade trott att det bara var en miniatyrbild och några rader om min blogg men JISSES! Det var en helsida med ett reportage! Jättefin! Jag blev såå glad! Om du förstorar bilden kanske du kan läsa texten!
Etts tort tack till Cecilia Hedquist och Anders Bagler som gjort det fina reportaget på film och i tidningen! Nu till lite vanliga bilder...


Wow vilken respons jag fick på filmreportaget i inlägget nedan!! Tack söta, goa ni! Precis som jag sa så inspirerar alla bloggar mig så det är roligt om man kan ge något tillbaka! Nu vet ni vem det är som är bakom bloggen :-) Jag rodnar när jag läser era kommentarer (som jag snart läst 10 gånger om).

Har ändrat lite på skänken, gillar när det ser framdukat ut, som att buffen väntar...


Vitlökar är såå dekorativa...


Servisen heter Maria och är en gåva från min farmor....


Linneservetterna är köpta på loppis och jag älskar de vita salt- o pepparkaren


I helgen kommer servisen som vanligt att användas, vi ska grilla hjortfile ikväll, mums!TACK, TACK återigen för era gulliga kommentarer!! Var rädd att ni inte ville titta in här igen efter att sett mig på TV *fniss* men jag hoppas ni fortsätter med det, det är ni som gör bloggandet sååå roligt!! Jag har lagt en länk till filmen högst upp i vänsterspalten om någon har missat den!

Puss till er och trevlig helg!

Kramar Maria

17 kommentarer:

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hejsan!!!
Grattis till det fina reportaget i tidningen och på tv såå himla kul och se hur fint du har det..du var så bra på filmen!! Kanon!! ha en underbar helg kram snowwhite-sussie

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Va kul med tidningsrepotag med..
Ser ju urtrevligt ut..
Men va gott det låter med hjortfile..fy vad hungrig jag blir.
sk astrax i väg til jobbet..får tro att det är smaskig mat där i kväll..vi käkar alltid med pensionärerna..du vet, pedagogisk måltid.

ha en fin helg..
jag är ledig..så skönt..
kram anna

Anonym sa...

Hej!
Måste bara tala om att Martin tycker att du har en proffsig hemsida! Han tittade också på filmen.Kul med grabbar som vågar visa lite kvinnliga sidor:) Har inte hunnit visa Tobbe ännu.
Kram
Moster Lotta

Hagbacken sa...

Å vad roligt att det även blev ett tidningsreportage!

Vad fint du har dukat upp på skänken...de där spännena ska jag ta och införskaffa, de är så fina!

Ha en supertrevlig helg nu och sug åt dig av kommentarerna, du är värd varenda en!

Kram Linda

Malin sa...

Hej Maria!
Nu har jag tittat på tv-reportaget! Jättekul att se! Du har det så himla fint hemma, men det har jag ju sagt 100 gånger förut =)
Ha en skön helg!
Kramar Malin

Mamma C sa...

Roligt med tidningen oxå. Min mamma ringde till jobbet idag och sa att hon satt och tittade på en tjej som har en blogg. Hon har så där vitt och vackert hemma. Jag berättade att jag hade sett filmen.
Ha en trevlig helg.
Kram Mamma C

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej raring!
Tyvärr har ljudkortet gått sönder i datorn så jag hörde inget. Men det ska jag ta igen när jag kommer till dottern. Du hade så mysigt av det man fick se och jättesöt är du dessutom :) Kul att du berättade för oss.

Ha en fin helg

Kram Viveka

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul för dig att få både reportaget på tv och i tidningen. Tycker att det var jättebra det som var på tv. Det gjorde du så bra.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Randi sa...

Heisann Maria!
Takker takke for hilsen fra deg,veldig veldig kosligt at du tok deg tid å besøke meg,håper du kommer igjen!!
Ja sjå der,du kom i avisen også,super bra!!!Jeg har sett på din blogg i ca 1/2 år jeg;))Først i januar i år laga jeg min egen blogg!
Håper dere koser dere i kveld!Vil tru at maten smaker godt også!!
Ha en fin helg!Klem fra meg,Randi.

Inspiration i vitt sa...

Hej igen skrev just i ditt förra inlägg, så roligt med tidningen oxå, nu är du en blogg kändis hihi. Ha en underbar helg kram igen/Ingela.

hatte och matte sa...

Ser ju helt fantastiskt ut! Ska du bli kändis nu? Kommer du fortsätta att prata med mig då? Det tror jag nog, du har ju din favoritsvägerskas bokstav på väggen. ;)
Kram från
C som i Camilla

Hem ljuva hem sa...

Hej Maria
Vad roligt att få vara med i TV,ditt hem är jätte fint och lycka till.
Kram Catarina

Lantliga drömmar sa...

Vilket härligt repotage. Klart man fortsätter titta in på din blogg!

the80sme sa...

Vad kul det var att få titta in i ditt hem och se vem Maria egentligen är :) Jättefint repotage!
Ha en toppen helg!
Kram Linda

Vita små hjärtan sa...

Grattis vad roligt! Det var du värd flera gånger om... Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å ett stort grattis!
Ditt hem är kanon fint..så vi får nog se det i fler tidningar.
Kram Irene

annashusidingtuna sa...

Hej!
Förstår att ert hem kommit med i tidningar och tv, ni har verkligen ett vackert hem!
Strongt gjort att teamet fick komma hem med en dags varsel!!!!
Länkar till dig om det är ok?
Kram Anna