15 mars 2009

Halvmånebord


Jag har länge önskat mig ett halvmånebord och nu har jag ett! Det här har jag målat och satt upp nu i helgen.


under står en sockerlåda med virkadsjal och kudde...


På bordet samsas olika ting, spegeln är ny, från loppis. (Det lilla söta huset utanför är vårt gårdshus där min kusin bor).


Bordet fick sin plats framför ett fönster


Jag har fäst väggord på båda sidor av bordet...


Brevid står min kära prydnadshäst


Här ser ni det i helhet. Det här bordet var från början ett jättefult bord som en familj lämnade kvar då de flyttade, min mamma fick lov att ta det hemska bordet. Jag undrade då vad hon skulle ha det till, det hade röda ben, faner som höll på att släppa och då var det också ett runt bord. För en tid sedan så kapade pappa bordet mitt itu och jag fick ena halvan. Med färg på sig blev det helt perfekt! Det behöver inte alltid kosta pengar för att göra om hemma! Tur mamma att du släpade hem eländet! *fniss* Hela denna hörnan är lite av en gratishörna, dörren, bordet med spetsduk, stolen, sockerlådan och halvmånebordet, ALLT DET HAR JAG FÅTT GRATIS!!
Jag ska nu ta tag i och måla en ny möbel som jag köpt för 100 kr, ett riktigt fynd! Visar en annan dag!
Önskar er alla en fin start på den nya veckan!
Pöss pöss
Maria

23 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Det var ett riktigt vackert bord! :-)

Kram Martina

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har! Visst är det roligt att göra fynd och att få saker gratis är ju än bättre! :)

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja du är otrolig Maria! Så mycket fint du visar. Jag letar med ljus och lykta efter ett mån bord själv. Har haft annons på blocket utan resultat.
Får väl hoppas på nån sommar auktion.

Kram Viveka

Randi sa...

Heisann Maria!
WOW WOW,så nydligt lite bord du har fått,å det har du malt i helgen ja ( pytt pytt,det går fort)...:-))!!!Du er så flink!
Å ja jeg må si du er jammen heldig som så mye lekkert gratis da...sukk!:-))
Om du har for mye så er det bare og sende til norge;))
Heildig er du som har din kusine som nabo,det må vere kjekt!
Håper du får en fin uke som kommer Maria!Klem til deg

Anonym sa...

Otroligt vackert som vanligt.

My Lovely Things sa...

Hej Maria!!
Det blev ju kanon bra..
jag gillar verkligen när man kan se möjligheterna..och det kan du..
ha det så bra..
kram anna

Vita små hjärtan sa...

Såna bord är ju så fantastiskt fina. Å så fint du dekorerat på bordet! Kram

Hagbacken sa...

Å så vackert det blev, vill också ha ett sådant bord! Ser att du har ett likadant växthus som mitt från jotex, det sur ut som att du målat ditt? Ska nog jag också göra...blev inspirerad nu...har du tagit bort glaset i också?

Trevlig vecka till dig med!

Kram Linda

Mamma C sa...

Blev jättefint ditt halvmånebord. Tänk vad mycket snyggt man kan hitta utan att det kostar något. Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg ! Halvmånebord er jo så vakre, ditt er intet unntak, skjønt ble det! Nydelig hjemme hos deg !
Ha en fin søndagskveld.
Klem

Mitt vita staket sa...

Hej...jättefint bord o du hade fått till det så fint...mycket fina bilder har du också...:) Kram Sussie

Snuttan sa...

Mycket fint bord. Önskar oxå ett.
Ja har man tur så behöver det inte kosta många kronor inte.
Ser att jag med har den vita kronan du satt våreld i

Underbart hemm du har

Kram
Åsa

Levindas Värld sa...

Åh va fint med ett halvmånebord, det ska jag med ha när jag flyttar till hus och får lite mer plats...hihi!!

Måste också länka dig så jag inte glömmer av att kika in här, ibland går det lite föör länge mellan ggr och jag har missat massa fint :)

Du är bland de första jag upptäckte när jag började inredningsblogga och därför är det alltid x-tra skoj att kika in här för att gillar stället så himla mkt :)))

Kraam!!!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

PÖSS PÖSS på dig också pössgurkan =)
Hördudu... jag har tårar i ögonen! Vilket underbart reportage och det på tv!!! Alltså det var så himla bra Maria att jag finner inga ord gumman! Du, ditt hem, alla vackra ting, dina ord och alla bilder dom zoomar in och visar!!! Ett 100% perfekt reportage! Ja jag är chockad att jag nästan missade inlägget, men vi har haft fullt upp med sjukdommar och skit!

Månbordet är helt ljuvlig. Så fint med väggtexten och så underbart du hade pyntat det! Jag hade också så tur då jag hittade mitt och att jag fick det för några hundringar är otroligt!

Vi har också nära och kära boende nära. Min svåger bor i ena gårdshuset och mamma och pappa i det andra.

Nä du gummsan nu ska jag fortsätta att måla och shabba mitt fynd för en hundring, hihi ja tänk om vi har samma sak? Oooops är klockan över tolv! Jaja skitsamma om jag kommer vara trött i morgon, jag måste bara få det klart =)

PÖSS mitt i plytet! /Anita

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

oj så vackert.....gratis är ju helt otroligt...BRA!

Längtar oxå efter klänningen, den är bara sååå läcker...

Kramizz Nilla

White cotton grass sa...

Ett halvmånebord står högt upp på min önskelista. Tyvärr är de inte så lätta att få tag på så här högt upp i norr, men jag letar vidare... :)
kram helena

Martina Andersson sa...

Hej gumman!
Kikar ien en sväng hos dig idag! Och Hoppas att du mår bra och att din helg varit skön!
Ha nu en underbar dag och tack för att JUST du finns Kram Tina

Majas mammelucker sa...

Hej Maria!
Måste bara skriva och tala om att du har ett vackert hem ..vad kul att se reportaget..jätte fint..
kul med alla dina ideer..
Hade gott!
Kram Maria

Pernilla sa...

ojj...så fint!!du får till det så bra hela tiden!!
ha det så bra,kram!

Heidi-anitha sa...

Utrolig hvor vakkert det bordet var! Så flink du er med pensel og hvitmaling..

Ja, jeg trenger akuratt litt av den male- energien akuratt nå... Det er så mye jeg må male, og da forsvinner energien så fort.. men det blir jo fint til slutt...

Håper det er ok at jeg har linket deg? Nyter din blogg så ofte jeg kan. Så mye inspirasjon å hente her, og jeg elsker den gamle gyngehesten du viser..

god uke, og god arbeidslyst..

klemmer White vintage

Laura sa...

Vad fiiint! Duktig du är som fixar om och att det ser så proffsigt och vackert ut :)

lottens vita och gröna sa...

underbart, vilka bilder!
grattis till att ha hittat ett sånt ljuvligt bord!

ha det gott, varmkram lotten

VILLA MOA sa...

Så kul, med filmen, vilken toppen fin reklam....det var så mysigt och stämningsfullt och jag visste och kände på mig att du är en så go gullig tjej som jag fick se på filmen. Din blogg är verkligen en underbar plats.

Tack för din inspiration!

Kram
Nettan