18 juli 2008

Utmärkelse, spetshänge och loppis!

Jag har fått en utmärkelse, en underbar sådan av en underbar bloggvän Vit spets som har ett ljuvligt hem och är sååååå pysslig!!!!


Så här skrev den goa Siv om mig;

Maria, Vita Hemmet Lyckebo en ung lärare i Småland som kombinerar familjeliv med inredning, jag besöker henne så ofta jag kan (via bloggen) & hon inspirerar mig i massor...jag skulle vilja få låna hennes trollspö som hon så flitigt använder... kanske någon gång skulle jag få äran att träffa henne! Hjärtligt Tack för all inspiration Maria!

Jag skickar den vidare till....

Anitas ljuva rum, en underbar blogg med ett underbart hem helt i min smak, hon är en annan supergo bloggvän till mig! Jag sitter ofta och njuter av hennes alla inlägg, såååå vackra bilder. Vi tänker väldigt lika då det gäller inredning och hon inspirerar mig till tusen!!!!Underbart hem, underbar blogg, underbar bloggvän och underbar humor!!! Kan det bli bättre??!


Ser ni bakom gungstolen vad jag har knåpat ihop??!!


Ett spetshänge, inspiration a`la Marias vackra hem i just tidningen Vakre hjem!
Var bara tvungen att härmas lite! *fniss*


Hänger nu som ett smycke mellan matsalen och soffdelen i vardagsrummet:-)
Igår var jag och min kusin på loppis! Det blev många fynd....


Betongbokstav för 10 kr!!!!!!!!!


Rostavlor för 25 kr och små glasflaskor för 5 kr :-)


Nya pinnstolar för 40 kr...


Gammal ölbägare för 30 kr fick fungera som vas


Tråg-låda för 60 kr och mini- tvättbräda för 30 kr som jag målat vitt.
Idag ska jag måla ett bord som ska fungera som soffbord! Fick ett perfekt bord igår helt gratis!!!


Jag avslutar med en bild som inte är så vidare inspirerad :-) Så här ser vårt vardagsrum ut just nu :-) Sonen har en kompis här o de bygger kojor o leker! Jag älskar när ett hem verkligen får användas, barnen måste få leka, röra på sig och busa, vardagsrummet fungerar även som lekrum och så vill jag att det ska få vara. Blir det smutsigt går det tvätta och går något sönder så gör det!


Kraaam Maria
Tack återigen för alla kommentarer och till er som kikar in här, kul oxå med många nya som lämnat fotspår efter sig!

15 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till din utmärkelse. Jättefina saker du hittat. Jag ska försöka göra mig av med en del i helgen så jag kan handla nytt. Rummen ska användas. Det är likadant här. Här är det lego öve hela huset, men de får ju städa när de är klarar (eller är det jag som får göra det, hihi)

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Vit Spets sa...

Roligt att se dina fynd men speciellt kul att se att busiga killar finns hos dig med! Va mysigt de har där i vardagsrummet...va ljuvlig den va spetshänge du sytt...
Kramis
//Siv

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Maria....TACK så hjärtligt goaste vännen!!! *SMACK* Vilken puss du fick =) Rätt på munna!!!

Jamen så snyggt med den där vackra spetsskapelsen! Hihi ja jag kanske härmar dig =)

Och det var det värsta vilka superfina fynd!!! Själv har jag nästan inte varit på någon loppis sedan semestern...

Ja men så där ska det se ut i vardagsrummet!!! Det ska synas, höras och kännas att man har en familj! Här har också mycket krackilerat genom tiderna...Om jag tänker efter så tror jag nog att det är maken som har haft sönder mest av mina prydnader och inte grabbarna =)

Åter tusen tack för utmärkelsen!

PS. Du kan ju lite på att den kommer väldigt snart i retur ;)

Kramisar Anita

Levindas Värld sa...

Hej och grattis till utmärkelsen!! Den är du verkligen värd, jag älskar din blogg, ditt hem och allt du visar, du har verkligen ett öga för inredning :)

Jättefint spetshängde du har gjort, kanske nåt man vågar sig på att testa nån gång, jättebra ide så tack för tipset!

Roligt att få se helhetsbilder av dina rum, ser så inbjudande ut och tack för alla fina bilder med vackra dekorationen!

Den sista bilden var den absolut härligaste och bästa! Ett hem är inte ett hem om det inte används :)

Många goa kramar till dig!

Levindas Värld sa...

Hej igen!

Men vilka rara ord du skrev tillbaka till mig, snäller där :)

Ja din blogg var nog en av de första jag hittade till och från första stund så älskade jag den och allting du gör och visar, så sug åt dig av allt jag skriver för du är en riktig inspirationskälla!

Ja mellan mig och korgstolen var det kärlek vid första ögonkast...hihi! Så glad att jag fann den! Att den sen blev min för 25:- kan jag för mitt liv bara inte förstå, skulle betalat 10 ggr så mkt för den stolen!

Jasså du har också en sån där träback som jag visade på bloggen? Min var mossgrön från början sen målade jag den först svart och sen vit och nötte lite.

Kram!

Unknown sa...

Tack söta! =) Grattis till din utmärkelse!! Den är du helt klart värd!!.....Jisses va fina och ljuvliga bilder du visar...riktigt fina rum du har..mängder med vackra ting !! Pysslen du gör går inte av för hackor heller ti-hi...Ha det super bra..kramar Malin

My Lovely Things sa...

Hej Maria!!
åh Maria det är så roligt att följa din förvandling av ditt hem..känner så igen mig..jag har ju oxå förändrat mitt hem i massor sen jag började blogga..det är precis som ideerna hamnade rätt och inspirationen började flöda på allvar sen man började blogga..

du har gjort så fin

Åh vad fin hänge du har gjort..ser så trevligt ut..
Håller med om att ungarna måste få leka i huset och stöka till det..

Ha det ås gott..

Du jag glömde nästan..Grattis till utmärkelsen Maria..det är ju verkligen så att det är som du håller i ett trollspö och simsalabim så blir allt bara så fint..
Ditt kök är bara så fint..
kram anna

Grodmamman sa...

Grattis till utmärkelsen! Vilket vacker hem du har och visst är det så, ett hem ska användas!
Vilken skillnad det blev på ert kök!
Första gången jag är här, men jag återvänder gärna!
Kram

Färjtorp sa...

Grattis, alltid roligt att få utmärkelser!
Du är så värd dina för du visar så mycket av ditt hem och allt är så fint och inspirerande!!!

Många kramar /Johanna

Vit Spets sa...

Hallå där!
Nu i helgen skall jag använda mig av trollspöt till mitt syrum, det behöver städas & framförallt snyggas upp!
Ljuvligt var det - ditt förtrollade spetshänge ;-)
Kramis
//Siv

Unknown sa...

Grattis till din utmärkelse! Vilken gullig motivering hon hade skrivit åt dig, sådant värmer verkligen!
hihih, ja de små liven kan allt ställa till det. Min son samlar på dinosaurier och han har ja phu tro det eller ej 112 st.... inte riktigt "normalt" för att snart ska fylla fyra...men men... De brukar tydligen ibland få eget liv, ler, och flytta ut i hela allrummet...
Fina fynd du gjort! ynda en exakt likadan sådan bokstav förra veckan, men jag fick ge 25:- men det var den ju värd, de hade ett o jag köpte också. oj, vad jag babbla iväg, nu måste jag skynda mig iväg till mitt jobb. Ha det gott! Kram Petra E
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Jojo sa...

Hej!
Du visar så mycket fint här!
Grattis till awarden!

Blir så glad av att se din sons lekar hos er! Känns lugnande att det ser ut så hemma hos andra barnfamiljer =)

Ha en bra helg!
Kram Jojo

Mjuka sa...

Ungefär ser det ut hos oss också!! Skönt befriande från styling, älskar det
ha en fin söndag
kram Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Men hur fint har inte du!? Skitsnyggt, alltihopa och så många fina detaljer och arrangemang här och var! Snyggt med spetsen du har sytt! Mari.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !!!

ja jag finner snart inga ord....oj oj oj!!!Så mycke underbara saker överallt.

Kram Nilla