30 juli 2008

Loppis (igen) och utetvättstuga!


Jaha då har hon varit på loppis igen! Kan inte hållas denna årstid, har inte köpt något nytt på evigheter, nu är det loppis som gäller! Dagens fynd blev detta samt en gammal zinkhink och en svart smidesställning.
Karafferna 20 kr styck, trattarna 5 kr för båda, emaljkopparna a`10 kr, roskoppar, 15 kr, 20 kr samt 30 kr, parfymflaska 10 kr, decilitermått 10 kr, pallen 20 kr. Nya spolar igen dessa är från tradera. Har börjat samla på udda roskoppar, sååå fint att duka med till kaffekalaset!


Den svarta ställningen hann jag inte fota innan den blev vit, 50 kr! Men vad ska jag ha den till då??


Som tvättställning till utetvättstugan! Emaljkoppen blev tvålkopp, i hinken förvaras träklädnypor


Här kan jag handtvätta ute i det blå!


Linnepåse, M som i Maria

Tvättkorgen


Här kan vi tvätta av oss ute i det gröna och pyssla med tvätten :-)
(i bakgrunden är en form till uteboden som ska byggas)



Den nyfyndade pallen med ett strykjärn och strykvatten (endast prydnad, gjort av gammal spritflaska, bibelpapper, snöre, ettikett)


Rosdoftande tvätt! Härligt att tvätta sig med rosvatten.


Blev sååå nöjd med min utetvättstuga, nu fattas bara Allt i hemmets vackra torkställning som sambon är på gång att påbörja, bara en tidsfråga nu efter lång övertalning!
Nu ska vi gå ner till sjön, ha det så gott!
Kramar Maria

24 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så vackert!
Jag är bra avundsjuk på alla som har en vacker trädgård att piffa och påta i. ;)
Själv har jag lagt ALLDELES för mycket pengar på den lilla semestertrippen med dottern. Fast det är hon iof värd.

Mitt hvite hus sa...

Så vakkert du har laget det i hagen din. Nostalgisk og urkosleig.=)

Mange flotte nye ting fra loppisen:=)

Nyt dagene ute i den kjempekosleige hagen din:=)
Sommerklem Kerstin

Anonym sa...

Hej!

Tittar in från Annas blogg, My lovely things.
Vilka härliga loppisfynd!
Jag är på jakt efter ett sånt bord eller vad man ska kalla det till att ha tvättbalja på.
Det blev ju supermysigt utomhus!
ha det gott i värmen!
Kram från Bodil på andra sidan plurret.

Mamma C sa...

Så fint det blev i din trädgård med utetvätt och allt. Mycket bra fynd du gjorde på loppisen.
Kram mamma c

Lilla Blanka sa...

Hej Maria!

Men åh vad mycket fint..! Vad roligt med så många fina saker..den där ställningen är ju såå fin!

Kram
Mia

Lilla Blanka sa...

Hej Maria!

Men åh vad mycket fint..! Vad roligt med så många fina saker..den där ställningen är ju såå fin!

Kram
Mia

My Lovely Things sa...

åh Maria så vackert..så roligt att du hittade en sån fin tvättstääning..så vackert med handfatet på..

ja ..du har gjort fin fina fynd..
ha det så bra..
kram anna

Marie sa...

Tvättställningen blev ju helt underbar, sååå fina bilder!

Kram Marie

Anonym sa...

Halloj Hur nöjd tror du inte Maja var när hon kom hem har fått varit hos farmor o farfar flera dagar. O varit på loppis är ju också alltid höjdpunkten lik faster tror jag haha. Det är bra att du lär upp henne så kan hon göra fint hemma hos mamma. Vilka fina saker du fyndar hälsa alla kram Hanna.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men hit med såpan här ska tvagas =) Underbart underrede!

Hihi ja jag är bara i förstadiet till gnäll/bearbeta "gör mig en sådan vacker torkställningen" =)

Jo Maria...jag har läst igenom alla dina inlägg som jag missat. Och herreje så mycket fint du har fyndat människa!
Och så fint dina föräldrar bor. Ja med den där härliga poolen skulle jag hälsa på vaaarje dag! Ja visst är det guld värt att ha nära och kära så nära!

Kram på dej govännen!

Levindas Värld sa...

Åh vilka fina fynd och vilken vacker ute-tvättstuga du har skapat!

Härligt att skåda :)

Jag vill också ha trädgård, NU!! *fniss*

Satt ute på balkongen och solade och hade det gött, men sen från ingenstans kom svarta moln med åska och dunder... Får sitta inne en stund, kanske hamnar framför symaskinen :)

kram!

Jenny Oak Fae sa...

Fina fynd...UNDERBARA bilder!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

Nej, det är ingen som bor i huset, tror inte att någon bott där sedan 1959, numera tas det om hand av en förening, och vem som helst kan besöka det, men det är ju inte alltid öppet in till själva huset.Men titta utomhus kan man ju alltid göra där...

Kram, Jenny

<3

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig utetvättstuga. så inspirerande bilder.

Kram Ullis

Åsa sa...

Vackra bilder. Funderar åxå på en tvättställning ute. Har sett 2 tvättbrädor på loppis som jag hoppas är kvar. Har precis startat en blogg och man får verkligen massor av ideer av alla fantastiska bloggar.

Kram
Åsa

Lavendel & Romantik sa...

Ser helt ljuvligt ut...gillar utemiljöer,som är vackra!!!Kram på dig och ha en trevlig helg/Majsan

LantlivsAnette sa...

Åhhh wow !! Himmel så vackert,vad du är duktig på att få till det så där fint !!
Kram Anette

Vitt är vackert sa...

Vilka fynd du gjort!!! Å så fint du gjort det ute!! Verkligen supermysigt.

Idag, äntligen, har jag kommit på vad bonuspriset blev, och skickat det till dig... Ledsen att det dröjde!

Ha en härlig helg!

kram

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackra bilder, det är bara att njuta...

HA´en bra lördag!
MiaMaria

Kerstin sa...

Hej Maria!
Hittade hit till din blogg idag och måste utbrista: åh, så underbar! Denna jättevackra blogg ser jag verkligen fram emot att komma tillbaka till!

Kram Kerstin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej kul att kika in till dig det är alltid roligt att finna en ny inspirerande blogg.Viken underbar utomhus tvättstuga du visar,det gäller bara att ha bra väder.
Ha en fortsatt bra helg.
Kramis Tess

Unknown sa...

Hjälp va vackert! Kan du komma hit och fixa lite till mig med?? ti-hi... Måste vara en fröjd att pyssla med tvätten nu...=) Önskar dig en underbar helg! Ha det gott..kramar Malin

Marie sa...

Hej Maria!
Vi är visst i samma bransch, jag jobbar också på förskola fast på en 1-5 års avdelning. Jag ska jobba 80%, vara ledig på torsdagarna. Känns väl inte jättekul att börja jobba, men det blir säkert bra bara man kommer igång.

Du undrade hur jag hade gjort kransen. Jag har bara gjort en ring utav ståltråd som jag rotade fram ur makens verktygslåda, hihi. Sen ville jag göra en ganska kompakt krans så jag delade brudslöjan i många små delar och gjorde sen små små buketter som jag virade dit på ståltrådsringen med hjälp av sån där grön tunn blomstertråd. Hoppas du förstår hur jag menar, är svårt att förklara med ord. Kunde inte hålla mig utan var bara tvungen att göra en krans till idag, det blev en utav rosmarin och lavendel.

Ha en bra söndag!
Kram Marie

Färjtorp sa...

Vackert!!
Underbar tvättstuga du har skaffat dig =)
Så roliga små fynd du har gjort på loppis, det är tur att det är billigt på loppis så mycket som man drar med sig hem, haha.

Kramar Johanna