2 juli 2008

Loppis, fynd och gåvor!


Igår var jag en sväng på loppis. Detta blev fynden för dagen, allt för under 100 kr. Spetsen, hela 10 meter för 10 kr, saxen 10 kr, vasen 4 kr, träback med flaska 30 kr, 18 st kakformar 12 kr, strykjärnet fick jag billigt eftersom tyngden inuti fattades!

Här är nu vasen...
Spetsen har jag lagt fram som dekoration innan den används till något...

Mera spets...

Kakformar som prydnad tillsammans med ljushållare
Stolen fyndade jag på en annan loppis i helgen för 20 kr, gillar den där turkosa färgen som bryter av. Har sett mycket turkosa inslag i de Danska hemmen. Trälådan, oljekärlen och repet på trästickan är gåvor!
Lådan har ett vackert spänne!
Igår kväll höll min granne på att rensa sitt förråd och då agerade jag sakletare, jag rotade bland allt de kastat och hittade såååå mycket fint!! Bl.a detta och...

en fin gammal sågbock som sambon undrade vad jag skulle ha till?! Men när jag piffat till det tyckte han det blev riktigt fint o själv är jag supernöjd!! Det blev så lantligt o fint, tänk vad en gammal sågbock kan komma till användning, iden bara ploppade upp när jag såg den!


Även detta rotade jag fram, gillar den gamla asken som det står Paris på.


och en gammal låda, denna tänkte jag ha blommor i men funderar nu på att måla den vit o ha tidningar o böcker i inne.


Sedan hittade jag två fina gamla jutesäckar, jag har tvättat dem med doftande sköljmedel så nu doftar de gott o hänger på tork, ska visa dem en annan dag vad de ska användas till. Jag har letat sååå länge efter sådana!
TACK SNÄLLA I OCH A FÖR ATT NI STOD UT MED MITT ROTANDE O FÖR ALLT FINT JAG FICK!

Detta hörnskåpet köpte jag i helgen av en annan granne samtidigt som mitt nya köksbord. Jag gav 200 kr för det. Jag bara älskar det! Tanken var att det skulle bli vitt men vi satte in det så länge då penseln är upptaget till köket för tillfället! Men nu vet jag inte, gillade denna grå-gröna färg!

Snart är köket färdigt! Ikväll är alla kökslådor utan två klara sedan är det bara två övre skåpsluckor vid diskbänken samt den stora luckan till städ o micro skåpet kvar samt linnetyg som ska upp. Till helgen kan jag nog visa resultatet! Åhhh så härligt när det blir klart!
Just nu bor vi ju i kaos, åhh så skönt att städa o få fint igen!
Ha en superfin solig dag! Nu är värmen här!
Maria

18 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Det är tur att man inte renoverar kök så ofta.Det blir liksom rörigt överallt.
Men vilken fin belöning det blir när det blir klart.Ser verkligen fram emot att få se bilder.
Det var väldans vad mycket du fyndat.Både på loppis och hos grannen.Hörnskåpet var kanon,vilka grannar du har.
Ha det gott
kram Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Men vad du har hittat en massa fina saker. Det blev både loppisfynd och tänk vilka grannar du har. Sågbocken var ju ett jättebra tips, blev jus så bra. Skönt att det inte är så mycket kvar på köket. Jag ska börja röja och städa i tvättstugan nu, sedan är det bara piffet kvar.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Vilka underbara fynd du gjort - jag gillar allt.

Dom där oljekärlen var så fina!
Och sågbocken! Perfekt.

Kram Maud

ängeln i vitt sa...

Visst är det härligt att få riva och rota bland andras skräp det är ju rena skattjakten :) Alla dina saker är lyx för mig och du visar alltid det där lilla extra. Blir full i skratt åt sågbocken, jag har en gammal jag oxå. Den används för glatta livet när vi sågar allt möjligt. Måste fråga om vilket storlek du har på översta bilden? Jag har ändrat min och får tomma fält på sidorna som jag vill få bort.

Kramar carina

Anonym sa...

Åh, åh, åh är allt jag kan säga när jag tittar in till dig, älskar ditt hem :)

Du gör allt så fiiint!! Jag har också en sån där stol, fast min är lite åt det gråblåare hållet, så fint när det bryts av med lite färg :)

Va roligt att du fick köpa hörnskåpet, var ju otroligt fint som det var!

kram på dej!

Linneagården sa...

Tänk vilken lycka att få fynda i andras "skräp". Du hittade verkligen guldkorn. Sågbocken blev kanonfin & jag har fått en massa ideér & inspiration efter att ha läst ditt härliga inlägg idag! Tack!!

Välkommen in till mig på TÄVLING /UTLOTTNING
/madelene

Vit Spets sa...

Vilken lycka att fynda till så billig penning...
Jag gillar ju spetsen såklart men även saxen & kakformarna...
Kramis från ett varmt å soligt Luleå - äntligen...
//Siv

hagagården sa...

va mycke fina fynd du har gjort,trevlig blogg du har
ha det gott
ninni

Marie sa...

Så många fina fynd du har gjort! Tänk att det är så roligt att få fynda bland sånt som andra inte vill ha!!!! Underbart! Jag gillar allt du visar!

Ska bli kul att få se erat kök. Vet hur underbar känslan är när man är färdig efter att ha levt i kaos länge.
Tänkte också tala om att det var DU som vann inne hos mig, grattis! Vill gärna få din adress, du kan maila mig på vitaranunkler@hotmail.com

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Färjtorp sa...

Vilka roliga och fina fynd du har gjort!!


Kram Johanna

Malin sa...

Hej!
Men gud vilekn fin sida och vad underbart du har det hemma! Måste fortsätta titta runt här.
Ha en trevlig lördag!
Kram Malin

My Lovely Things sa...

hej!!
men åh vad fina saker du fyndat..

jag är så otroligt spänd påa tt få se ditt kök..väntar med spänning..
kram anna

ängeln i vitt sa...

Tack goa du för förklaringen.Det ser jag ju nu att jag har bredare " höfter " än dig :) Jag är inte nöjd med dessa tomma rutor ... grrrr.

ängeln i vitt sa...

Kram / Carina

skulle det ju stå oxå :)

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad mycket fint du visar, får nog granska bilderna en gång till!

Ha dte skönt i sommaren! Kram!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hej Maria! Nu är jag tillbaks =)
Ja jag blir tokig då jag besöker dig vännen...ja men du vet ju hur vi är...så lika så!
Trodde jag var den enda galningen som söker efter en gammal sågbock =). Och de där fina hörnskåpet har jag ett likadant! Ja du hade då verkligen fyndat så mycket fint.

Kramisar Anita

hatte och matte sa...

Najs! Supernajs!
Jag hittar aldrig så där fina grejjer på loppis, var åker du på loppis? jag verkar bara hitta looser-loppisar. =(

i Emmas vita hem sa...

Hej Maria!
Vilka fynd du har gjort!
Själv är jag också ute efter ett hörnskåp liknande ditt. Och jag håller med dig om att den grågröna färgen är vacker, du kan ju avvakta tills du blir less :) Jag tycker du har ett underbart hem och det är alltid roligt att kika runt och bli inspirerad. Ha det gott! Kramar Emma