14 juli 2008

Gammalt, slitet, avskavt o nött!

Jag älskar när saker o ting har en historia, att de har varit med om lite. Måla o shabba i all sin ära, det är jättefint, det gör jag oxå! Men jag älskar den där äkta slitna känslan som bara en gammal naturlig sliten möbel eller sak kan förmedla!
Här följer en del slitna, nötta o gamla ting från mitt hem :-)

























Sedan finns de ju oxå att köpa nytillverkade ting som ser slitna ut o det är oxå jättefint! Som denna bokstaven, flugskåpet o besticklådan nedan.

Visa gärna era slitna kära ting!
STORT TACK för alla era gulliga grattningar till sonen o för komplimangerna för mina cupcakes! Kan erkänna att jag bakar väldigt sällan, tycker inte det är kul alls men cupcakes var superkul att göra!
Han har haft en toppendag! Varit i leksaksaffären o handlat för födelsedagspengar, lekt med en kompis, öppnat paket, besämt middag (grillad hamburgare o pommes), varit o cyklat med nya cykeln o lekt i lekparken! Imorgonkväll blir det mer kalas o senare väntar busfabriken samt biobesök (present av gudmor att gå på bio o mac donalds).
Nu hör jag hur kudden ropar på mig, dags att sova!!!
Kraaaaaaam Maria

11 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm så mkt sött, vackert, charmigt, ljuvligt och alldeles, alldeles UNDERBART :)

Sov så gott,
Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Så MYCKET fint du har i ditt hem !!!

: )

Kram, Jenny

<3

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt inspirerande bilder. Sonen har firat ordentligt då.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

WhiteVintageDreams sa...

Ååh vad fint det är med slitet o patina :). Kul att du visar ditt skåp oxå...jättefin färg :)! Jag ska ta tag i mitt skåp till helgen. Tack för dina goa ord!
Kram

Anonym sa...

SÅ FINT DET ÄR NÄR SAKERNA/MÖBLERNA HAR SIN NATURLIGA SHABBY TYCKER JAG MED.

VAD SNYGGT KÖKET BLEV I VITT VAR TVUNGEN ATT VISA GUBBEN MIN :)

KRAM PERNILLA

Vit Spets sa...

Vackert, vackert! men den där vita, slitna stolen såg verkligen skön ut för rumpan en sådan där hjärtrumpa! *fniss*
Tänk va kul det är att få bestämma middag...
Kramis
//Siv

~~*Pennyshouse*~~ sa...

HEj vännen!!!

ingen fara på taket...mejla bara igen när det blir aktuellt..*LER*
Vet hur det är...fniss.

Älskar ditt hem...men det vet du ju redan..*LER*

Så mycke gott du gjort till pojkens kalas...wow.
Där skulle man sitta å provsmaka..

Kramiz Nilla

Mamma C sa...

Ja, tänk om dom kunde berätta lite vad dom har varit med om oxå. Det är mycket gammalt och fint du har.
Kram mamma c

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din gulliga kommentar, blev SÅ glad för den !!!

: )

Många kramar från Jenny

<3

Vitt är vackert sa...

Så mycket fint gammalt slitet du har!!

Kika in hos mig vetja!

Malin sa...

Hej!
Oj vilket kalas ni haft, såg jättegott ut =)
Vilka vackra bilder! Gillar speciellt fågelburen och vimplarna.
Kram Malin