24 juli 2008

Julgransljus o träspolar!


Under en mycket lååååång tid så har jag önskat mig gamla träspolar och letat febrilt på loppisar utan resultat :-( Men nu äntligen hade jag turen att vinna hem några från tradera från självaste My lovely things Anna! Vann även två stycken av en annan, så nu har jag.....1..2..3.....noga räknat 7 st, vann ju en av Vita ranunkler Marie oxå för en tid sedan :-)


Här har jag två stycken med spets runt samt en ljusbunt med julgransljus som jag äntligen köpt idag! Har glömt det sååå många gånger!


Struten har jag gjort av täckpapp, grovt natursnöre , spets och vintagebild, enkelt!

Mina nya spolar bidrog till lite ändringar såklart!
Här har jag några nu samlade på symaskinsbordet

Fick även hem en glasögonfodralspåse som jag vunnit på tradera, söt och lite nostalgisk :-) Här har jag nu oxå pyntat med julgransljus på klämma.


Dessa spolar fick sidenband och natursnöre kring sig, ristyllpåsen är från min väns bröllop i vintras, jag gjorde sådana till alla gäster som delades ut från en korg i kyrkan! Min gamla loppisfyndade sax för 10 kr passade sig bra här.




Här har jag dekorerat med julgransljus på köksbordet, de fina vita karen och trådfatet vann jag ju oxå som bekant av Marie.


Mera julgransljus på klämma, här på matsalsbordet.


samt vid min fina loppisfyndade kyrka på tv-skåpet. Gillar denna kyrkan mer o mer, helt otroligt att få den för 40 kr!!
Idag har vi varit med vänner vid havet hela dagen, jag har sand överallt, i håret, innanför tröjan, innanför....ja ni förstår nog *fniss* Det var superhärligt, det doftar så gott vid havet, långa stränder, vit sand, jätte långgrunt, sol, värme, matsäck, underbart!!!!
Tack såå mycket för goa kommentarer om mitt hem fast själv tycker jag inte att det gör sig rättvist på bilderna men men.... Mitt hem är lååååååååångt ifrån hur jag önskar att det ska vara men så länge får man ju göra det bästa av det. Jag vill visa att man kan göra om även enkla hus med små medel och skapa ett hem att trivas i och det har vi gjort, vi stormtrivs här! Tusen tack till er goa som lät oss köpa huset och få komma på privat visning av huset, jag blev såld från första stund! (jag vet att ni brukar titta in här).
KRAM KRAM MARIA


14 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Jag som tyckte att det var så fint när jag tittade in sist till dig, och nu har du fått till det ännu mysigare. Hur bär du dig åt? Det är så inbjudande. Du inspirerar mig verkligen.

Kramar Ullis

My Lovely Things sa...

Hej Maria!!
åh så vackra stilleben du har gjort..
Jaa..trådrullarna är så fina..De är så vackra ett riktigt hantverk..är var och en..alla olika inte den ene lik den andre..

Ja du har så vackra stilleben..så mycket fint att titta på..
Såna julljushållare gillar jag med..köpte såna i vintras är så glad för dem..
havet ja..jag var vi havet idag med..så härligt att bada i..
ha det så bra..
kram anna

Levindas Värld sa...

Jag vill också ha sånna där träspolar, de är så fina med lite spets lindad runtom :)

Otroligt vackra stilleben du skapat.

Härligt att ha spenderat dagen vid havet, själv ha jag inte ens varit vid stranden än i sommar och än mindre badat! Men sa till sambon idag att vi får ta oss ett dopp i helgen då värmen ska bestå :)

Ha det så gott!

Änglahem sa...

Jaha....så sitter jag här och suckar och suktar igen!!! Så vackert så jag blir mållös...Så himla fiffigt med julgransljushållarna (vilket låååångt ord!)Undras om jag la upp mina hållare på vinden?....eller.....Hmmm får nog undersökas imorgon tror jag...

Havet??? nu surrar det uppe i hjärnan här.....havet? Småland? eller är det jag som inbillat mig?? östkusten då...joooo nu kom jag ihåg att du nämnt Västervik nån gång va? Nånstans där runt omkring....måste ju veta vart flyttbilen ska ta vägen!!*tihi*

Natti!!
Kram, Tjötan!

Anonym sa...

Så vackert! Jag håller på med.... ja, vad ska jag kalla det? Grupp? Stilleben? Med ett vackert gammalt bord jag fått, dukar, etc. Trådrullar skulle fullborde den biten.
Du inspirerar alltid och just som du säger, man behöver inte ha ett fancy hus och mycket pengar för att få det vackert.

Mamma C sa...

Så fint du gjort mycket snyggt med trådrullarna med spets och de söta julgransljusen.
Kram Mamma C

Mitt hvite hus sa...

Hei Maria:=)
KJempefine bilder i dag også:=) De gamle juletrelysene er så nostalgiske og fine. Jeg har noen slike klememr etter min mormor.
Trådsnelle holderen , ja helt nydelig.
Du er så flink å sette sammen tingene dine:=)
Ha en fin dag i dag.=)
Klem Kerstin

Jojo sa...

Hej!
Kort kommentar, OOOOTROOLIGT, HUR FINT T DET?????

Suck.
Du är så duktig.. =)

Kram Jojo

Les Cotrions sa...

Wonderful posts!!! I really enjoy your gorgeous blog!
Congratulations! You are really clever!!!
Greetings from Italy!
Vale

Jenny Oak Fae sa...

Så många vackra stilleben du skapat..!

Ha det gott!

Trevlig helg, kram Jenny

<3

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men såååå mycket fint du har gjort! Vilka vackra arrangemang!Ohh vad roligt att du äntligen har fått dom där rullarna! Ja dom är ju helt underbara. Hihi maken kallar dom för kärringhantlar!

Och dom där små julljusen är helt underbara! Och såå fint med kyrkan! Har också en likadan som jag ärvde av farmor och farfar. Ja den skulle man rota fram bland julsakerna, så fin att ha framme året om. Ja jag kanske skrev det i förra inlägget???

Nä nu måste jag bearbeta och smöra för maken för det är loppis idag. Känner att jag vill ha med honom för det är en stor loppis och det finns inget värre då man måste backa och jävlas bland bilar och folk. Sist höll jag på att köra över en gubbe och sedan ner i diket! Så scchh! Säg inte att jag utnyttjar honom som chafför =)

KRAM Anita

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din gulliga kommentar!

: )

Kram & ha det gott!

/ Jenny

<3

Färjtorp sa...

Vad kul att du hittade trådspolar till sist, de är så fina.

Vilket husinlägg du hade här nedan, jättekul att se, du har så fint överallt, tack för titten!!!

Ha det så härligt i värmen.
Kram Johanna

Vit Spets sa...

Godmorgon! Kära Maria, säg åt din kärlek att snickarglädje var väldigt enkel, K-rauta...*fniss* En annan sak som jag läser här hos dig är att du äntligen har köpt hem julgransljus, jag glömmer hela tiden att handla detta å jag blir så arg varje gång jag sitter i mitt syrum där jag har en liten ljusstake på rakspegeln!!! Gamla träspolar har jag oxå vunnit på Tradera 4 st 204 kr inkl frakt...men jag väntar på flera som kära Marie, Vita Ranunkler har införskaffat åt mig ;-)
Sand överallt har vi haft i flera dagar nu men det är så härligt med sommarvärme & lata dagar på stranden...Hiihi
Ha det gott!
Kramis
//Siv