8 september 2010

Betong!

För några veckor sedan så gjutade min mamma och jag saker i betong. Jag gjorde den här madonnadekorationskrukan. Jag har satt fast en madonna och betongros samt två kakformar i betongen. Jag tycker den är så fin när ljusen lyser.

Här är en annan variant av ljusstake, en kupa till en tårta användes som form, jag har gjiort hål för värmeljus och ett kronljus. Jag gjorde mycket mer, ljusstakar, fat, betonghjärtan osv. Det är jättekul att gjuta, köra med betongvispen och komma på massor av olika ideer. Vi ska försöka hinna gjuta en helg till innan vintern för vi har massor av ideer kvar.

Här hemma fortsätter julpyntandet och julbakandet :-)
Ha det gott!
Kramar Maria

2 kommentarer:

Helen sa...

Så fint, det är verkligen vackert med betong.
Kram/Helen

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fina de blev!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS