25 juli 2009

Jag ska ha loppis!


Den här söta krukan med taklöken fick jag igår av Sofia som har Sofias bod, hon var hemma hos mig på besök. Det är så roligt att träffa människor som man delar intresse med :-)


Den vackra fågelburen köpte jag av Sofia, såå söt!


Nu har Sofia och jag bestämt att vi ska stå och ha loppis tillsammans lördag den 1 augusti, vi står tillsammans mellan klockan 10.00-15.00 hemma hos Sofia vid Sofias bod. Ni är varmt välkomna på vår loppisdag fyllt med lantliga, vita och shabby chic saker!
Jag har rensat mitt hem på massor av saker som jag egentligen gillar men inte längre har plats med, en salig blandning av ljusstakar, hjärtan, änglar, lampor, prydnadssaker, böcker m.m. Sonen ska dessutom sälja massor av leksaker.
Sofias bod ligger i Björnsholm från Edsbrukshållet svänger man vänster när man kommit in till Björnsholm, det står en skylt gammalt och nytt.
Nu ska jag göra tacos, duka lite fint och så blir det lördagsmys med familjen!
Kramar Maria

12 kommentarer:

Barbara Jean sa...

Love that pot in the cage!
What does the tag say??

blessings and thanks for the great pics,
Barbara Jean

Levindas Värld sa...

Åhhh, en sån loppis skulle jag vilja besöka! Fylld med lantliga shabby chic grejer, härligt att få shoppa loss där :)

Hoppas ni får mkt sålt men det tvivlar jag inte en sekund på...hhii!

Ha det gott!

Katarina sa...

Lycka till på Loppisen !
En sådan är ju precis den man skulle vilja gå på och kika :)

Ha en härlig Söndag !
Kram
Katarina

Unknown sa...

Såg filmen om ditt hem.Så himmla fint!!Ha en bra dag

Karin sa...

Såååå himla typiskt......Varför just den 1/8?? *S* Då kan ju jag inte komma min syster gifter sig...men lycka till det hade varit jättekul att få komma
Kajsa

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

YOur photos are stunning,as is your blog!!All the best,Chrissy

Mitt hvite hus sa...

Ååå denne loppisen kunne jeg tenkt meg å ha vært på...

Sikkert så koselig og så mange flotte ting...

Masse lykke til..
Klem Kerstin

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad kul med loppis, hoppas ni får sälja massor!
kramis/LenaS

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Vad roligt och önskar er massa besök på loppisdagen! Såg repotaget hemma hos dig, gillade allt det jag såg, verkligen stämningsfull!

Kramar
Elin

helena sa...

Hej!tittat in många gånger till dig nu och tycker du har det så fint...länkar till dig så jag inte missar nå/helena

Hanna sa...

Lycka till.
Så mycket fint.
Hanna

My home is my Castle sa...

Skulle gjerne vært på den loppisen ja :)
Nydelige bilder du viser..

Ha en fin dag
Klem,Kari