1 november 2008

Tro det eller ej?!... Jag har sytt!!!!


Fats att jag är ganska pysslig och får massor av ideer på vad jag skulle vilja ha så har jag aldrig kunnat sy!! :-( Vet inte hur man trär en symaskin, kan inte sy för hand, jag är helt lost i sydjungeln! Men igår kväll när vi var hos mina föräldrar hade jag gett mig tusan på att jag skulle försöka mig på två saker! Jag sydde denna vita julstrumpa av en gammal vit fleecefilt och dekorerade den med lite spets :-) Var nu snälla och inte förstora bilden *fniss* Den gör sig nog bättre på längre håll men jag är ändå såååååå nöjd! Det är helt otroligt att jag har fått till den här själv, ritat upp på fri hand, klippt och sytt, JAG!!!


Gjorde även den här mysiga brödpåsen av en kökshandduk som jag ska servera lussebullar i till advent och jul. Jag såg den här i en underbar bok jag köpt och bara ville ha en sådan!!!! Hängde på en tags med lite bast runt! Superenkel att sy! Nu ser den lite stram ut för jag har en burk i den men sedan när jag fyller den ska den vara så där mysigt pösig fullproppad med lussebullar! Ha ha ha, trodde aldrig jag skulle göra ett syinlägg på min blogg, ibland sker mirakel! :-)


Här är bilden från boken, mysigt med lussebullar i


Boken heter ; En fröjdefull jul, massor av fina sytips! (för dig som kan sy). Jag ska försöka mig på en kudde också framöver, hi hi, det här gav mersmak! Struntsamma att det blir lite snett och galet :-)
Trevlig HALLOWEEN!!!!!
Kramisar Maria

14 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Jag tycker att det ser jättefint ut med det du har sytt!

Jag ska också sätta mig vid symaskinen snart...men jag har inte sytt på LÄNGE, så hur resultatet ska bli kan man ju undra...

Ha en fin & skön helg!

KRAM, Jenny

<3

Leamarlené sa...

Det blev ju en jätte fin julstrumpa. Man kan då inte tro att du inte syr...jätte bra.
Måste kolla om jag hittar boken...såg ut att vara massor med fina saker att sy.

Kram, Marlene

Malin sa...

Vilken superfin brödpåse! Sån ska jag prova att sy, måste bara hitta en fin kökshandduk =)
Kramar Malin

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej Maria! Ååå vad fint du gjort!
Börjar nu att känna mej lite småstressad...alla fina förberedelser du gjort...
Ha det bra!
Kramar Camilla

Mamma C sa...

Där fanns det dolda talanger som du inte visste om. Dina saker du gjort var jättefina. Blev lite sugen på denna bok jag med nu.
Ha en bra lördag.
Kram Mamma C

Englagård sa...

Vilka fina saker, både julstrumpan och påsen är underbara. Vill ha, vill ha,vill ha;) habegäret satte in, måste skärpa mig.

Tack för boktipset, ser ut som en bok för mig

kram Karina

Viola sa...

Vad du är modig, vet du, blir precis genomsvett av att bara titta på en symakin, bottnar sig i en riktig ragata som vi hade i syslöjden, dina alster blev ju så fina, ha en skön helg, kramis

ängeln i vitt sa...

Du är ju bara för skön vännen. De du har sytt är hur fint som helst ju.... nu är det bara att fortsätta :-) När jag började ( försökte ) sy ja, då kunde jag bara sy RAKT FRAM om man säger så :-)

Ha det gott
Kram Carina

Mitt hvite hus sa...

Dette var jo kjempefint, du må jo bare fortsette å sy du=)

Brødposen var så utrolig fin =)

Nyt kvelden=) klem

Marie sa...

Jag förstår dig precis, jag och symaskinen är heller inte bästisar direkt, hihi. Dina saker blev jättefina, kan riktigt se framför mig påsen full med lussekatter, smaskigt!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha ja men gör inte som jag och sy dig själv i fingret!!! Strumpan blev ju kanonbra...hihi men jag löd din uppmaning, så jag synade dig inte i sömmarna, ja det var ett torrt skämt =). Och den där bullpåsen är ju helt underbar!

Du har lite arbete som väntar på dig, så kika in till mig!

KRAM Anita

Färjtorp sa...

Du är ju jätteduktig!!!
Brödpåsen blev ju kanonfin och strumpan med !!!
Mysig bok verkar det va.

Kramar Johanna

Lallis - liv och leverne sa...

Vad fint och du är ju kalasduktig:)
Och fin blogg har du också!
Kram Lallis

Anonym sa...

Var kan man finna boken tro?