23 november 2008

Här är det jul i stugan!

Nu är det jul igen, ja nu är det jul igen!
Nu är det nästan färdigpyntat hemma hos oss :-) Ljusstakarna ska spraymålas och kommer upp nästa helg, lite flera vita hyacinter ska fixas, små prydnadspaket ska bli till och några flera lingonriskransar samt den stora julgranen ska huggas och o pyntas! Denna vrå blev jag jättenöjd med :-)

Mysig julvrå, här kan man sitta och läsa bibeln :-) Pyssla julpyssel och dekorera paketen.

På dörren har jag gjort en girlang av lärkkottkvist och lummer, dekorerat med trumpeter, kakmått och brev/kort från Jeanne dàrc living

Bickan har fått lite julstämning, terrakottakrukan har jag slarvmålst för att få en sliten look. Ett julgransljus ska tändas vid varje advent.

Köket är också pyntat i varje vrå :-) En gammal mjölkkanna med en gran förstärker lantkänslan i köket. Nu är det bara att invänta advent!
Nästa helg tänds det första ljuset :-) Känns skönt att det är klart för nästa helg ska jag pyssla och plocka fram loppisjulsaker o stå på julmässa här där jag bor på lördagen i Bruksgården, Välkomna! På lördagskvällen ska vi på första julbordet på det mest mysigaste stället med den godaste maten! Välkommen advent!
Kramar till alla som kikar in här!!
Maria

9 kommentarer:

Mia sa...

Åh så fint pyntat. Jag gillar verkligen de där änglavingarna. Letar själv också efter ett par som är hyfsat stora. Har hittat dem på ett ställe men de är så väldigt små så jag letar vidare.

Ha en fin dag!
Kram Mia

Mia sa...

Panduro? Ja men då ska jag kika där, tack snälla!

the80sme sa...

Jag visste att jag inte skulle bli besviken på din julpyntning :)
Helt otroligt fint! Får alltid så otroligt mycket inspiration av dig. Synd bara att jag har så lite plats att pynta på, men så fort vi skaffar hus blir det att lusläsa alla dina gamla inlägg igen :D
Ha en toppen söndag!
Kram Linda

Viveka i Bläckhornet sa...

Gomorron!
Så jättefint du pyntat.Är väldigt populärt med små granar överallt har jag sett. Gillade din lilla hörna helskarpt.

Ha en skön dag

Kram Viveka

Mamma C sa...

Men så fint du har pysslat till det i ert hem redan. Jag har inte ens börjat ännu. Men det ska bli bättring denna vecka som kommer. Så mycket fint du fått av dina grannar oxå, tittade i dina tidigare inlägg.
Kram mamma C

Mitt hvite hus sa...

Så fint du har pyntet til jul. Stemningsfullt og vakkert=) Små juletre lager så fin hygge0)

Klem Kerstin

hagagården sa...

Va fint du har pysslat till det,härligt julit
ha det gott
ninni

Brunkullan sa...

Så vackert du gjort:) Älskar vitt, silver, zink och grönt!

Vingarna har jag tänkt köpa i en evighet, men kanske jag ska slå till någon gång också;)

Susanne

Skomakartummen sa...

Såå mysigt du har pyntat Kram sari