5 december 2010

No 5

5 december och här är det nu dags för lucka No 5. Idag visar jag er en hörna i köket.

I köksfönstert har jag en fin rostig trådskål med en hyacint i som är klädd med mossa och juteväv. Både skålen och hyacinten har jag köpt hos Sofias bod.

I köket har jag lite röda detaljer här och var på textilier

Min krokhängare har jag pyntat med lite juldetaljer, skyltar, pepparkaksformar, kakformar, en gran, polkagrisstänger m.m.

Zinkmåttet det stora har jag också nyligen fyndat hos Sofia, det blev perfekt förvaring till värmeljusen.
Idag tänder vi andra ljuset! Vi ska nu äta en lååång och mysig adventsfrukost :-) Igår var vi på julbord, det smakade oerhört gott och julstämningen höjdes en aning :-) Titta in i Fabriken idag på allas söndagsbilder, det här fick idag bli mitt bidrag.  Imorgon får ni se vad som döljer sig bakom lucka No 6.
Ha en bra dag!/ Maria

4 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Fin "krokhylla" som du kan hänga mycket skoj på!
Blir som en tavla= konstverk.
Kraam
Sanne

Ruusa sa...

I just love your pictures and your kitchen is quite like I would like to have in future! :)
Have a nice wintertime there!
-Ruusa-

Malin på pastill.nu sa...

Vilket jättemysigt kök och vilken fin idé att ha en hylla ovan köksfönstret. Sliter mitt hår över hur vi ska göra där, har precis satt upp en gardinstång men trivs inte med köksgardeinen jag sydde, kanske en hylla vore något för mig :-)

Vit dröm sa...

Jättefin hylla med alla små mått och saker, hyacinten var också superfin!Hoppas Ni har en mysig
2:a advent!
Kramar Anna