3 augusti 2009

Tack!


Tack snälla ni som kom på min och Sofias loppisdag! Vi hade underbart väder, härliga kunder och Sofia och jag hade en trevlig dag med mycket prat om inredning, blommor och gamla ting.

Loppisen gick jättebra! Blev av med massor, stod ytterligare två timmar längre för att det ramlade in många på eftermiddagen. Det här gör vi nog om igen någon gång! Det var var många som sa att de följde min blogg, såå kul att träffa dem!!


Jag hade bestämt mig för att inte handla massor av Sofia, jag skulle ju faktiskt komma hem med mindre saker, det var ju tanken med loppisen! Så jag och sofia bytte bara några saker, den här burken som jag tycker är ljuvlig i färgen och mönstret bytte jag till mig.


Här står den just nu på köksbänken.


Samt den här lilla jesusfiguren bytte jag också till mig (ursäkta den dåliga bilden). Jag köpte dessutom några fler patinerade krukor samt stockrosor.

Igår var jag och barnen på en tripp och köpte nya Vackre hjem och så självklart hamnade vi även på loppis! Jag köpte massor av retrofynd (2 pinnstolar, 3 skålar och en brödbox) till min svägerska och bror samt en silvertårtspade, vita böcker och ett gammalt silverset med sockerskål och gräddkanna, allt för 70 kr!!
Sedan åkte vi för en gångs skull in på en antikhandel och hittade något fint utan att det var för dyrt! Så jag åkte genast hem och målade och slipade lite...
Jag satte på ett väggord...


Och det blev ett perfekt mysigt soffbord!


En gammal låda som en kista, tanken var att sonen skulle ha den i sitt rum som leksaksförvaring men innan det blir klart så hamna den i vardagsrummet, kanske får den stanna där oxå! Jag blev jättenöjd!
Tack rara ni som kikar in här och till er som lämnar söta kommentarer, jag är såå dålig på att hinna med det nu på sommaren men snart kommer en lååång mörk höst och då får ni se massor av mig *fniss*
Kramar Maria

2 kommentarer:

Mina Lantliga Rum sa...

hej!

det blev ett fint soffbord!
så fina saker ni sålde på loppisen!!jag skulle nog ha svårt att slita mig från alla vackra saker du har,har till och med svårt att slänga grejer hihi..men man kan ju inte spara allt,hade nog köpt en del om jag var på er loppis.

ha en bra vecka!!

Lantliga drömmar sa...

Så länge man byter med varandra har man ju inte köpt nåt nytt hi,hi. Så fint soffbord det blev =) Nilla