6 augusti 2009

Ljuva semester!


Igår kom vi hem efter en semestertripp på underbara Öland! Den här känslan älskar jag när vi precis kör på Ölandsbron och lämnar fastlandet bakom oss, hej då till disk, matlagning och alla andra vardagsbestyr!!!! Vi har sovit på hotell, ätit ljuvlig frukostbuffe, badat och bastat på hotellet, sambon och jag såg på film och käka godis nerkrypna i en 120 säng, barnen lekte och somnade gott tillsammans i bäddsoffan, mysigt!!


På Ölands djur- och nöjespark hade vi turen att få se nyfödda lejonungar, sååååå söta!!!!! Vi tittade på alla djuren, badade i piratvattenlandet och åkte karuseller.


Som avslutning på semestern så åkte vi till underbara Köpingsvik, vi åt plankstek på en restaurang där och sedan tog vi ett bad och gick och strosade i det långgrunda havsvatten, jag drog in så mycket havsdoft som jag kunde för att samla på mig inför den kommande hösten och vintern *ler* Detta ställe ÄLSKAR jag, här skulle jag vilja gifta mig på stranden!!! Mitt favoritställe på jorden!!


Den ljuvliga sandbotten... Jag plockade med mig sand hem i en påse samt lite snäckor som jag plockade upp från havsbotten för att....


kunna NJUTA av hemma!! De här ljusen kan jag tända i höst och drömma mig bort till väntan på nästa sommar och känna på den härliga sanden.
Idag bjöd jag inte på så mycket inredning, det blir det igen nästa inlägg!
PÖSS PÖSS Maria

5 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så vakre bilder..øland har ikke vært på...det må man en gang... elsker å feriere i Sverige...Kos deg og nyt ferien...
Klem Kerstin

Levindas Värld sa...

Men vilken mysig semester, jättevackra bilder du bjuder på :)

Själv har jag bara varit på Öland 1 gång när jag var liten och minns att jag gillade det :)

Kanske måste återuppleva det stället nån gång även i vuxen ålder.

Ha det gott!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar semester ni haft!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Leamarlené sa...

Hör att ni har haft en underbar semester...jätte kul.

Kram, marlene

Fröken Piff sa...

Åh vad härligt! Jag har bara varit på Öland en gång och då regnade det som aldrig förr, heela veckan. Så det känns lite overkligt när alla pratar om hur vackert och soligt det är, haha:)

Vad fint du gjort det med sanden och snäckorna, ångrar att jag inte tog med lite hem från vår semester, det är ju ett fint minne när den mörka hösten och vintern kommer!

Trevlig helg! Kram!