1 december 2009

Egengjord krans o loppisting!


Jag har bundit mig en egen dörrkrans, har bara gjort det en gång tidigare men nu framöver är det tradition i Lyckebo, såååå kul!


Jag var ju på loppis i helgen, Sofia som har en egen lite bod med gammalt och nytt pysslar även med blommor och andra ting som hon säljer. Det här ljuvliga hjärtat köpte jag.


Likaså den ljuvliga vita hyacinten och den svarta kotavlan som skymtas i bakgrunden...


Den här gamla bakformen som hon gjort om som en ljusstake!


Ett virkat insynsskydd med en kyrka....


och äntligen en superfin skolplansch! Lite andra ting blev det också:-) Idag var barnens lycka total, de fick börja öppna sina kalendrar! Det var superlätt att få dem i säng igår :-)
Trevlig första december, den magiska underbara månaden är här!!!
Kramar Maria

14 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

JUligt fint!

KRam kram!

Weisser Traum sa...

oh du hast wieder alles mit so viel liebe dekoriert. wünsche dir eine wunderschöne adventszeit. grüässli daniela

Anonym sa...

Så vacker krans

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken vacker krans!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

emilias gömmor... sa...

Din krans var väldigt vacker!
Fina loppisfynd. Jo, jag har fått tag i gerlådan, för 10 kr. har inte fixat med den än.

Kram Mimmi

Mitt hvite hus sa...

Så vakker krans du har laget deg... og så masse fint du fant deg... den skoletavlen var nydelig...

Ønsker deg en fin dag videre...

Klem Kerstin

sara på hedepipan sa...

Din krans är UNDERBAR.
Snygg som attan.
kram sara

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Tack för dina gulliga hälsningar...dom värmer gott.
så underbart mysigt du gör i erat hem.

Min jul får bli lite hipp som happ i år..hihihihi..men det gör inget för jag bara NJUUUUUTER !!!!

Kramizzzar i massor!

Nilla

Vitaboet sa...

Jätte fint, kul å göra saker av det man finner i naturen. Kram

Snuttan sa...

Vilken underbar loppis du måste ha varit på
Mycket fin du köpt
kram
Åsa

Marie - Systrarna sa...

Fina bilder du tagit! Visst var det kul att Sofia fått tag i ko-tavlor! Önskar jag kunde åka ner till henne och kolla in julmyset, men det får bli bilder av härligheten istället, som jag får ta del av.
Kram/Marie

The Stylish House sa...

Hello,
I love the pretty bits of lace!
Cathy

Unknown sa...

hello ...i'm simona.. i love wreaths..and yours made of moss is really wonderfull..i have made it also i....kisses
simona

Liz sa...

Finfina fynd!