30 december 2009

Året 2009

Tänkte sammanfatta lite av året 2009.


Det allra största som hände i vårt hem Lyckebo var att vårt hem publicerades i Tove hem & trädgård! Jag harr ALLTID varit intresserad av inredning och detta har alltid varit en dröm! Tänk så spännande att se sitt eget hem i en tidning, få vara med när ett reportage görs. När jag sedan började blogga upptäckte jag att flera bloggare var staylister och att det var deras hem samt reportage de gjort som syntes i tidningarna, det var jätte spännande! Jag var lite stolt över att nästan "känna" personerna genom deras bloggar. Att sedan mitt eget hem blev publicerat i en tidning kunde jag aldrig drömma om!!! Vilken lycka! Spännande och läskigt på samma gång!

Inte nog med det så ringde ju även 24bostad från Corren och ville komma och FILMA ett hemma hos reportage om inredningsbloggare, sååå läskigt men kul!!!!! Jätte spännande att få se hur det gick till! De gjorde även ett tidningsreportage med en helsida från Lyckebo i Corren (se ovan).
Filmen kan ni se genom att trycka på länken nedan;
Det har hänt massor förändringar i vårt hem sedan reportagen, nya loppisting i MASSOR har släpats hem under året 2009, ommöbleringar har gjorts, auktionsfynd och blocketfynd har också gjorts. Renoveringar m.m.
På en sommarauktion ropade jag faktiskt för första gången in detta skåpet för 120 kr!!! Ett stort gammalt vitt avskavt slagbord för 1000kr, 2 andra skåp har också fyndats under det gångna året,liksom små bord, spelbord, klaffbord, gammalt skrivbord, masssor av olika stolar m.m.
För att kunna fylla på med saker krävs det också att man gör av med saker!Det gjorde jag genom att ha en sommarloppis med Sofia som har Sofias bod, det var en heldag i underbart soligt väder som många av mina saker hittade nya hem.
Jag har också under året startat en webb-loppis där jag tidvis säljer saker från mitt hem som jag inte längre har plats för hemma!

Jag hittade massor av saker detta året som jag länge varit på jakt efter, bl.a. tre fällbara stegar!!! En har jag i vardagsrummet, en i köket och en i sonens rum! Bilden med stegen ovan vann jag dessutom med i Ikeas påskpyntartävling, 500 kr presentkort!
Här är en av stegarna som jag har i köket.


Jag hittade på några annorlunda lösningar som här då jag valt att sätta en gammal dörr med fönster i den stora vardagsrumsöppningen för att få känslan av inbyggt fönster i väggen.

En gammal geringslåda målades och blev toppen som vägghylla!

Efter låååång jakt hittade jag två stycken jalussidörrar på blocket för sammanlagt 300 kr! En har jag i matsalen och en i köket.

Det allra största jobbet i Lyckebo har trots allt varit den enorma stora renoveringen av övervåningen där ett stort rum blivit två, snedgarderober har rivits, väggar har byggts, vinden har gjorts om med ny isolering, all el har dragits om, alla väggar och golv har rivits, isolerats om, riktats upp, alla taken har renoverats och blivit bytta, fönster har satts in nya, det har målats, snickrats, slipats m.m. m.m.
Barnens rum är nu klara! Sonens rum blev klart först med schackrutigt golv, lite tuffa, råa inslag och vita liggandes slätspont väggar har han fått ett rum som står sig i många år och han älskar det!!!!!!

Lillans rum (bättre bilder kommer) har blivit en flickas dröm att vara i, vitt, rosa, rött, gulligt, lantligt och fint med vita väggar, tak och golv, barnens rum har fått gammeldags utseende och med gammal stil på lister, foder m.m. Sambon har gjort skurklossar och skapat en underbar gammal lantig charm som aldrig blir omodern! Nu har vi tagit ledigt från större renoveringar en tid men troligtvis så kommer sambon någon gång under 2010 påbörja den lika stora renoveringen av sovrummet, toan och trappuppgången.
Sammanfattningsvis så har mycket hänt här med inredningen i Lyckebo under 2009! Det har varit ett superduper bra loppisår med MASSOR av Loppisfynd! Nu ser jag fram mot vad 2010 har att erbjuda! Högst på önskelistan står dock alltid hälsa och välmående av oss alla i familjen och alla vänner!!
GOTT NYTT ÅR!!
Kramar Maria

14 kommentarer:

Hagbacken sa...

Å vad roligt med en års-rapport...som du säger, mycket har hänt hemma hos er...kanske det har gjort hos en annan också om man skulle blicka tillbaka?

Lillans rum som vi ej fått se än, ser jättegulligt ut, och allt annat du visar är som du vet som vanligt-jättefint!

Gott nytt på dig och din familj!

Kram Linda

Mamma Su sa...

Vilket helt fantastiskt vackert hem ni har och vad duktiga ni är med renoveringar.
Det är så roligt och inspirerande att läsa och framför allt se de fina bilderna.

Ha ett Gott Nytt År.

Åsa

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket härligt år ni haft!
Önskar dig också ett gott nytt år vännen!
Kramis/LenaS

LENNU sa...

Happy New Year 2010!

Fröken Piff sa...

Jag kommer ihåg att jag inte hade läst din blogg så länge när filmen kom så det var jätteroligt att se:) Du har ett jättefint hem så jag hoppas på fler inspirerande inlägg under kommande år:)

GOTT NYTT ÅR! Kram!

Vitaboet sa...

Gott nytt år Maria!
Det har minsann hänt saker hemma hos dig detta år, massa vackert.

Ha en rolig och festlig kväll.Kram Camilla

W. sa...

HAPPY NEW YEAR ♥

Lisa.L sa...

bara 120 kr för d skåpet ? WOW , det e vad jag kallar fynd =) och 3 st stegar! du har haft ett bra år =) och jag hoppas nästa blir lika bra :D kram och gott nytt år !!

Hanna sa...

Gott Nytt År.
Kram
Hanna

sara på hedepipan sa...

Vilket underbart år du haft. bara att ta emot.
Hoppas du får massor av nya erfarenheter och glädje dett aår.
Kram

Helen sa...

God Fortsättning!
Vilken härlig krönika du har gjort. Du har ett väldigt vackert hem och jag är en av dem som blir mycket inspirerad av din blogg. Det var tack vare din blogg och dina tips som jag kom igång med bloggandet. Jag tittar gärna in på din blogg och jag har tittat på Correns film flera gånger och blir peppad varje gång. Jag önskar dig ett fint 2010 och ser fram emot att fortsätta besöka din blogg.
Kram/Helen

. sa...

Vilken fin årskavalkad! Blev särskilt imponerad av sonens rum, även om ALLT är så härligt att titta på. Kramar från Camilla

Camilla sa...

Hej! Råkade halka in på din blogg och fick se det fina schackrutiga golvet. Jag undrar var du fått tag på det?

nilla sa...

underbart vad fint du har det. //Nilla