Fats att jag är ganska pysslig och får massor av ideer på vad jag skulle vilja ha så har jag aldrig kunnat sy!! :-( Vet inte hur man trär en symaskin, kan inte sy för hand, jag är helt lost i sydjungeln! Men igår kväll när vi var hos mina föräldrar hade jag gett mig tusan på att jag skulle försöka mig på två saker! Jag sydde denna vita julstrumpa av en gammal vit fleecefilt och dekorerade den med lite spets :-) Var nu snälla och inte förstora bilden *fniss* Den gör sig nog bättre på längre håll men jag är ändå såååååå nöjd! Det är helt otroligt att jag har fått till den här själv, ritat upp på fri hand, klippt och sytt, JAG!!!
Gjorde även den här mysiga brödpåsen av en kökshandduk som jag ska servera lussebullar i till advent och jul. Jag såg den här i en underbar bok jag köpt och bara ville ha en sådan!!!! Hängde på en tags med lite bast runt! Superenkel att sy! Nu ser den lite stram ut för jag har en burk i den men sedan när jag fyller den ska den vara så där mysigt pösig fullproppad med lussebullar! Ha ha ha, trodde aldrig jag skulle göra ett syinlägg på min blogg, ibland sker mirakel! :-)
Här är bilden från boken, mysigt med lussebullar i
Boken heter ; En fröjdefull jul, massor av fina sytips! (för dig som kan sy). Jag ska försöka mig på en kudde också framöver, hi hi, det här gav mersmak! Struntsamma att det blir lite snett och galet :-)
Trevlig HALLOWEEN!!!!!
Kramisar Maria
