20 oktober 2008

SPETSKRANS!


Jag älskar verkligen tiden nu när alla julmagasin börjar komma i affären, för en tid sedan köpte jag Allers julmagasin då den kom ut. Där blev jag jätte inspirerad av massor av pyssel! Denna spetskransen blev jag inspirerad av att pröva att göra.


Spetsen är en gammal bomullsspetsgardin som min farmor hade från några gamla släktingar, jag älskar att använda saker med historia bakom sig.


Jag ska absolut göra fler, denna fick nu hänga över skänken (som ni redan sett massor av bilder på).


Istället för ett hängande kors som de hade i tidningen så valde jag en liten fattigmanssilverkula.

Lätt som en plätt! Detta var allt som behövdes samt något att hänga och dekorera med i mitten om man vill.
Tusen tack för alla goa kommentarer om mitt pyssel, jisses! Julmarknaden är i Kårtorp, Valdemarsvik den 8-9 november, eventuellt ska jag bara stå på lördagen den 8, återkommer om detta!
Kraaaaaaaam Maria

22 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Jättefin krans du knåpat ihop!

: )

KRAM, Jenny

<3

Mamma C sa...

Så enkelt att göra och vad fin den blev.
Kram mamma C

Anonym sa...

Visst är det kul att göra kransar! Det är min nuvarande favoritsysselsättning!
Kram Tulipa

Mitt hvite hus sa...

Så fin den ble kransen din . venter spendt på det svenske Allers jule magasinet. Min søster sender det til meg=)

Nyt dage Klem

Viola sa...

Så fin kransen blev, himla osis att marknade var då, brukar alltid besöka den men är då i London, är ju ofta i Valdemarsvik pga att jag har min släkt där och min moster som har Farmors hu, men vi ses väl den 22/11 ska bli så roligt, ha de bra så länge, kramis

Viveka i Bläckhornet sa...

Och jag som har mängder av spetsgardiner som jag inte visste vad jag skulle göra med.

Tack snälla för tipset!

Kramar Viveka

Leamarlené sa...

Den blev jätte fin kransen. Har också köpt julmagasinet...och där hittar man massor som man vill göra. Har bara inte börjat än.

Kram, Marlene

Färjtorp sa...

Visst är det skoj med allt pyssel!!
Jag är oxå så pysselsugen, speciellt när man ser det där julpysslet i tidningarna.
Men jag vill inte riktigt börja med julpysslet ännu.
Ett mosshjärta har jag nyss knåpat ihop, mer lär det bli.

Kramar Johanna

Anonym sa...

Vilken jätte vacker spetskrans du har gjort.

Kram Kram

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men jag såg också den där kransen! Den var helt ljuvlig... och det samma gäller för din!

Då du skrev att du höll på att julpyssla så trodde jag inte att du hade gjort sååå mycket! Och vilket julpynt sen! ALLT var helt underbart!!!!!!! Sätter dit lite extra utropstecken då du nu har varit så duktig =)

Ja jag har också börjat att pyssla! En julstrumpa knåpade jag ihop med nöd och näppe! Ja jag tror inte någonting blev rätt på den =) Ja hååjaja... Nåja julstrumpa nr 2 blev då bättre. Tur som var... annars hade symaskinsf-n flygit ut genom fönstret =)

KRAM Anita

Brunkullan sa...

Blev också så sugen på en sån när jag bläddrade i tidningen! Din blev ännu tjusigare än den på bilden i Allasmagasin:)
Susanne

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha ja men jäklar vilken dröm!!! Hihi lite sanndröm är det dock för just nu är det så jäkla STÖKIGT här!!! Hihi men jag skulle ändå släppa in er =) Ja men värsta är nog namnet HJÖRDIS, haha... kunde du inte drömma ett lite snyggare namn ;)

Men så roligt att du gillade skivan, men det visste jag ju min systra där =) Den heter The Da Vinci Mode, "The spirit of Da Vinci". Det är nog inte alla orginallåtarna utan det är blandade artister. De flesta låtarna framförs av Ryan och Rachel O´Donell, Secret Garden, Stig Kreutzfeldt.

Ha det så bra vännen!

Stooooooooooooooor Kram
/Anita

n o r d i n g å r d e n sa...

Kransen blev ju jättefin! Så romantisk men en julig touch! Blev så full i skratt av din kommentar hos Anita, den var kul den drömmen! Mari.

Moa sa...

Så fint det blev med din vita krans.. och så bra att använda gamla ting så där. Passar perfekt över din vita skänk som är så fin.. Ha det gott och pyssla lugnt.. =) Monica

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Det är Såå inspirerande att kika in här hos dig!
Ha en trevlig helg!
Kramar, Camilla

Viola sa...

Ska bli roligt att ses, sänder en hälsning från Spaniene, kram VIOLA

ängeln i vitt sa...

Halloj vännen!

Din krans är helt ljuvlig. Jag undrar om jag vågar mig på en sån. Själva kransen har jag ju men det andra får jag nog rota efter hihi.

Ha nu en trevlig helg så hörs vi snart igen

ps

Din dröm om Hjördis var så himla bra och läsgig hihi.

Kramiz Carina

Frida sa...

Vilken vacker krans! Nu blev jag inspirerad har en massa spetstyg från ikea som bara ligger och skräpar. Alldeles riktigt dokumentet är kopierat fick det av en bloggvän så vet inte riktigt hur man gör.
Tack för din gulliga kommentar!
Kram Frida

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din gulliga kommentar..! Ja, jag hoppas verkligen att det ordnar sig...jag har snart bott granne med dem i ett år, och redan från början betedde de sig illa...Era grannar lät ju verkligen inte heller som goda grannar..!Skönt att ni sluppit ifrån dem...

KRAM, Jenny

<3

Malin sa...

Gomorron vännen !
Vad spännande att få paket =)
Åh du har gjort en sån där fin krans, den blev superbra! Sån har jag också tänkt göra =)
Ljuspåsarna har jag inte tänkt sälja just nu, kanske senare, vill isåfall sy upp dom i förväg. Men dom är så lätta att sy själv!
Hoppas du har en skön lördag! Vi ska på barnkalas idag =)
Kramar Malin

Anonym sa...

Vilken superfin krans och du....vad mycket du har hunnit pyssla ihop, ska försöka mig på det närsom helst då det finns tid över ;)

Kram Pernilla

Vero sa...

Vilken fin blogg du har.

Lämnar ett litet avtryck och önskar en trevlig söndag!