10 oktober 2008

Målat en möbel igen!


När vi köpte vårt hus, Lyckebo för 4 år sedan så stod det en brunmålad liten byrå som jag tror att mannen i huset snickrat själv. Den sparade vi för att någon gång måla om den. Nu äntligen (det tog bara 4 år) så har jag fixat den! Lådfronterna målade jag med griffeltavelfärg för att kunna skriva pålådorna, såå praktiskt!


Den står i vår pyttelilla hall, kanske får den flytta upp i sonens rum sedan när det blir klart, han tycker det är superkul att man får rita på lådorna :-)



En ljusslinga dekorerad runt spegeln lyser fint i hallen

Jag tyckte det blev fint med pigtittaren i hallen.


Välkomnande med tända ljus

För att dölja den fula bruna ytterdörren så har jag köpt ett drapperi, det blev mycket ljusare i hallen


Trevlig fredagskväll!
Kram o hej!
Maria

13 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Otroligt vilken vacker & romantisk hall...SÅ välkomnande!!! Byrån blev verkligen fin & roligt med de svarta lådorna tycker jag..!

: )

KRAM & trevlig helg!

/Jenny

<3

Anonym sa...

Även om din hall inte är stor så är den otroligt vacker och välkomnande får jag säga.

Och så fint du har gjort med den lilla byrån. Praktisk detalj att måla med griffelfärg på lådfrontarna.

Ha en fortsatt trevlig fredag !

Kram Kram

Mamma C sa...

Vilken fin hall ni har även om den nu inte är stor. Du har fått det mycket välkommnande och hemtrevligt i den. Byrån blev jättefin med tavelkritsfärg på lådorna.
ha en trevlig helg nu
Kram mamma C

Viola sa...

Så himla rart och vackert i din lilla hall, upplever den ganska stor faktiskt, vackert med draperiet! Så smart med griffelfärgen, ha en skön helg, kram VIOLAN

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohhh så gulligt!!! Ja den är verkligen en mysig och välkomnande hall! Så mycket fina ting du har överallt. Byrån var ju kanonsöt och så praktisk! Så smart att hänga för det vackra draperiet.

Uterummet vi har är varmbonat, men fönstrerna är tyvär inte de bästa! Men vi har infravärmare plus ett elelement som ser ut som en brasa som vi brukar värma upp det med ex någon mysig helg dag då vi vill vara där ute... eller inne blir det väl =)
Ska köpa några till fårskinn så blir det extra varmt i röva =)

Ha det så bra gumman!

KRAM & PUSS /Anita

My Lovely Things sa...

så mysigt du har det i hallen..
verkligen en bra ide med griffeltavlefärgen..
kram anna

johanna sa...

Vilken fin byrå...visst är det roligt med griffelfärg!!
Kraaam

Frida sa...

Vad fint det blev! Drapperiet är ju underbart.
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Viola sa...

Hm...det var fiffigt!...måla år kul..Jag blir faktiskt inspirerad av dej...!! Dax och ta itu med nåsta projekt.....

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken bedårande liten hall, och romantisk! Fint vitt draperi, vackra lyktor och annat och den lilla byrån med griffelfärg blev så bra! Mari.

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Så smart att måla med griffelfärg på lådorna.Och så vackra saker du har i din hall:)Man blir glad...

Kramar viveka

Marie sa...

Men, jag kände knappt igen mig! Så fin din sida har blivit, jättevacker layout! Kul att förnya sig!

Byrån blev kalasfin, fiffigt att måla med griffelfärg. Draperiet är underbart! Har tänkt att ha ett draperi i våran nya hall sen som ska dölja ytterkläder m.m.

Ha en bra onsdag Maria!
Kram Marie

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Sååå vackert du ändrat din layout på bloggen! Jättefint!!!
Mina färdigheter vad gäller datorer är tyvärr mycket begränsade...
Kram/ Camilla