5 november 2010

Fönster...

Förra helgen åkte jag till min kompis Sofia som har det mysiga Sofias bod med gamla och nya ting .-) Mitt favoritställe!! Då köpte jag bland annat detta ljuvliga lilla gröna kryss-fönster!

Det är i den underbara gröna färg som jag redan har några detaljer av i vardagsrummet, fönstret som det stor lutat i mot har samma gröna färg och är också köpt hos Sofia för länge sedan.

Vi har ju köpt nya fönster till hela huset med just kryss-spröjs så det passar ju perfekt!

När jag var hos Sofia så passade vi på att gå en runda till skogen, Sofia har hittat massor av ljuvliga rostiga saker där som hon släpat hem. Vi tog med oss två plastpåsar och gick men jisses! Ni skulle sett oss! Jag hade lågskor och det var sumpmark, vi trampade ner oss totalt :-) Vi stod sedan där i skogen genoomblöta och ropade; Åhhh så fiiin! till både den ena och den andra rostiga saken som andra anser är skräp :-) Vi var helt fullpackade när vi gick hem, påsarna räckte verkligen inte till!! Jag hittade massor av (stora) saker!! Jag ska visa er mina skatter i ett inlägg någon annan dag :-)  
                                                                 Nu önskar jag er en härlig helg! 
                                                                             Kram Maria

8 kommentarer:

Vit dröm sa...

Ser fram emot att se vad det var ni hittade i skogen! Fönstret var ju superfint!
Ha en härlig helg!
Kram Anna

Marie - Systrarna sa...

Ha ha ha, ja jag hörde story från syrran. Förvånar mig inte, hon är expert på att fynda i skogen!
Om någon vill kolla in Sofias bods hemsida för adress mm så klicka in på Systrarna så är det länkat där!

Trevlig helg Maria! /Marie

rustik charm sa...

Hej Maria.
Så fint du har det i fönstret:)
Ska bli kul att få se vad ni släpade med er hem från skogen.

Trevlig helg.
Kram Kristina

Vita små hjärtan sa...

Det blir spännande att se vad det kan vara!
Vad fint det lilla kryss-fönstret var!
Ha en mysig helg.
Kram Agnetha

MODERN COUNTRY sa...

Hei Maria, så vakkert og stemningsfullt du har det hjemme!! Ble sittende å titte lenge på de fine stuebildene. Kjente at julefølelsen kom snikende. Takk for alle Inspirerende bilder og ideer,

Klem Aina

(eddas) sa...

Nydelig vindu..og sa du rust?:)lovely...gleder meg til og få se:)
eddaKlemmer

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Kul att besöka nya inredningsbutiker och hoppas att du får en fortsatt bra helg!
kram Anette

Mitt hvite hus sa...

Nydelig vakkert...

liker gamle vinduer..

ha enf in helg.:

klemmer