19 november 2009

Livet


Tänk vad vi tar livet för givet och alla våra anhöriga och vänner som en självklarhet. Att kunna prata, vara självständig, kunna läsa, skriva, allt det är självklara saker, eller? Inte för vissa, långt ifrån alla!


Livet är skört och kan snabbt ta snabba ändringar! Just nu är allt annat oviktigt, advent och jul känns som måsten, inget betydelsefullt. Att önska saker till julen känns larvigt när det enda man önskar är att någon man älskar ska bli frisk. Jag vet att det kommer att gå bra, det bara vet jag! Men vägen dit känns krokig. Ta hand om varandra och ta INGET för givet!

Jag älskar dig P!
Maria

13 kommentarer:

annika sa...

Jag vet hur det är. Håller tummarna.
Kram

bikim sa...

What a lovely post! You're soo right!
Take care and carpe diem!
Rosa

hemma hos lilla mej sa...

Jag vet hur det känns.Håller tummar och tår många Tankar& Styrkekramizar ~~~~RITA~~~~.

sara på hedepipan sa...

Saker är inget man sätter värde på, varandra ,kompisar, vänner, släkt är ovärdeliga.
Hoppas verkligen det blir bra.
kram sara

Helen sa...

Jag gick in på din blogg idag och det du hade skrivit slog mig direkt i hjärtat. Jag förstod att en närstående till dig är sjuk och så har jag det också. Jag försöker vända min oro till positiva tankar istället, att det ska gå bra, varför slösa energi på negativa tankar det kanske visar sig att det är i onödan. Sen kan man behöva gråta en skvätt ändå bara för att få lätta på trycket.
Jag tänker på dig och de dina.
Kram/Helen

Vitaboet sa...

Åh så vackert du skriver, samtidigt som det är så sorgligt. Vet vad du går igenom, kanske inte helt precis, men har varit med om det själv iallifall, och det är ju så kämpigt.

Att vara starka tillsammans, le, skratta, gråta tillsammans i perioden det är jobbigt, det räddade våran situation i alla fall.

Hoppas allt blir till det bästa Maria, att ni kan se ljust på framtiden såsmåningom. Stor Kram Camilla

Rita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rita sa...

Hej Maria,
nice to pop over your blog again.
Whenever looking for inspiration and a relaxing retreat from our daily routine I know you blog is the right place.
As alwasy, lovely post you've shared with us today.
You are absolutely right, life is very fragile and most of the time we tend to take things and people for granted.
take care
kram
Rita

Ett Vitare Hem sa...

Ja jag säger som flera andra, vet hur det känns och jag håller tummarna!
Kramis/LenaS

ängeln i vitt sa...

Hej Maria!

Njuter av dina bilder som vanligt. Ja, jag har en hel del att gå igenom här.

Tankar och styrkekramar / Carina

Marie - Systrarna sa...

Hej Maria!

Vad tråkigt att höra att någon i din närhet är sjuk! Vi håller tummarna och tänker på er! Sofia hälsar så mkt.
STOR kram/Marie

trollbolla sa...

Hei.
Desverre vet jeg veldig godt hvordan du har det.
Er selv i USA for behandling av min snart 3 år gamle datter , som har hjernesvulst.
Jeg har bare ett ønske til jul, og alt annet blir bare bagateller.
Ønsker deg og dine masse lykke til.
P.S.
Jeg finner stor glede i å følge med på bloggen din

Med vennlig hilsen Siri

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar