8 november 2009

Farsdag och prylhylla!


Igår målade jag äntligen en prylhylla som jag för länge sedan köpt på loppis för 25 kr.


Jag hade funderat på att ha den i lillans rum men jag blev riktigt nöjd när jag hade prövat och sätta in olika ting som jag gillar.


Gunghästen är ju också ett tidigare fynd som jag har målat.


Massor av olika ting!


Var först lite sugen på att fylla den med bara spetsar som jag sett flera gör men ville göra lite mer på mitt sätt så det blev lite olika ting som jag tyckte harmoniserade fint med varandra.


Spetsar, trådrullar, gammal vikt och ljushållare


En liten taggig blomtorkare, schablon, bokstav och fattigmanssilverkotte


Tänk vad loppisting och lite färg kan göra, jag gillar verkligen min nya lilla prylhylla, sakerna hade jag redan så 25 kr var det värt för att få till den här hyllan!


Ni har väl inte glömt era pappor idag! Om ni trodde att ni hade världens bästa pappa så tror ni fel, det har JAG! Det här är en bild från mina föräldrar,min pappa som har byggt poolen sitter och solar borta i solstolen, det här är det bästa pappa vet, sol och bad! Önskar dig lilla pappa en underbar farsdag, vi ses! En annan gullig pappa är den som mina barn har, han är också världens bästa pappa! Dina barn älskar dig (och jag med förstås) PUSS PÅ ER BÅDA!
Kram kram Maria (kika gärna in mina collage som jag har gjort nedan)

13 kommentarer:

blomsterboden i skanör marie sa...

Sånt fint och mysig hem du, ni har.
kommer att komma tillbaka med all säkerhet.

ha en skööön söndag!!

Kramkram marie

Mitt hvite hus sa...

Nyter av din e herlige bilder. så vakkert du har dte hjemem ...den gyngehesten var skjønn...

Ønsker deg en fin søndag..
Klem kerstin

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fin hyllan blev! Alla bilderna är så fina och inspirerande!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Linecas have sa...

Mystig lite hørna. Jattegod ide med å male en slik gammel hylle.
Ha en fin Søndag =))

Marie - Systrarna sa...

Jag har också en prylhylla som jag fyndat på loppis som är svartmålad. Har varit i valet och kvalet vilken färg den ska ha, mål om eller inte, och om jag fylla den med spetsar eller ej... Men ditt tips är ju riktigt bra! Din prylhylla blev jättefin. En riktigt "bra och ha-grej" för alla små fina saker man fyndar.. Ibland vet man ju inte riktigt var de små sakerna ska få bo...

Kram/Marie

Bollan sa...

Vilken fin pryl hylla, många vackra ting du har fyllt den med.

kramizzar

Marie sa...

Hej Maria!

Vad fin prylhyllan blev och så många vackra saker du har fyllt den med.

Och så måste jag ju säga att Hampus rum blev dösnyggt, ni måste vara toppennöjda!!!!!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Faster Safira sa...

Jättefin prylhylla...det blev fint att fylla den med lite olika småsaker... och vilken fin gunghäst du har!

Shabbycharm sa...

HEI. så snygg hyllan ble.Och hesten va ju bara helt härlig.
fina bilder du visar som alltid.
kram bella

Barbara Jean sa...

love all the whites on this post.

barbara jean

Hagbacken sa...

är också sugen på en spetshylla, funderat på det ett tag...men din blev kanon,,och sonens rum med :)

Kram

Lie`s lilla lya sa...

Gillar din lilla prylhylla, urgullig!! Jag brukar titta in hos dig och få inspiration av alla härliga bilder

Anonym sa...

Hej.
Vilken jättefin blogg du har, och vilka inspirerande bilder sedan!
Jag hoppas att du inte har ngt emot att jag lånade en av bilderna på din prylhylla.
Jag har länkat till dig från den.
många hälsningar.