9 mars 2008

Detaljbilder och kära ting!

Tusen tack för alla fina kommentarer om mina föräldrars hem! Tror nog mina föräldrar är lika glada & tacksamma som jag är!
Kul oxå att ni hittade hit till min nya blogg!

Tänkte nu visa er detaljbilder från mitt hem på saker & ting som ligger mig varmt om hjärtat!

Tre favoriter, vita sirliga krukan med pelagon, zinkljustaken och mitt härliga fat


Min tallrikshylla, servisen heter passande nog Maria (mitt namn)


Min kära brödburk och brödpåse...


Glasklocka på fot...

Ljustake i form av ett hjärta

Älskar denna krukan/ställningen och VITA hortensior


En jutesäck till kokböckerna och min vackra semla från bloggen pennys house


Tycker om väggord, har här skrivit Carpe diem; Fånga dagen

Och Amor vincit omnia; Kärleken övervinner allt!


Fullkomligt älskar denna ljustaken och även gamla fönster som dekoration


Porslinsburkar, Coffe and sugar, i bakgrunden en sockerlåda...


Kökshylla, en gammal kotavla från morfars ladugård, kossan hette passande nog Hjärta, jag som gillar hjärtan!

En rustik kruka med vita sidenrosor från sia


Ett hjärta från Ib Laursen, älskar hjärtan (och strutar)


Tre olika ljuskällor, betongljusstake, trådlykta och vackert silver fat med dekorerat blockljus


Mitt kära lilla skåp...

Och den stora lyktan...


En annan lykta och kruka


Mini betongkruka och min kära ängel från sia

Ett vackert bundet hjärta (har ej gjort det själv)

Mitt ÄLSKADE fat som jag ofta dekorerar om och ändrar. Fårskinnshjärtat har min kära mamma gjort!

Flera favoriter, madonnakudde, kronan och kronfatet, zinkljusstaken från Ib Laursen. Vackert med vita popcorn i vitt skål...och mumsigt, hi hi!
En vit fin ljusstake som tidigare var träfärgad och ful, Tack mamma!
Ha en supermysig vecka!!!
Kramar Vitating

5 kommentarer:

My Lovely Things sa...

men åh!!!

va dmycket vackra saker du visar..håller med dig helt!!!Sakerna är så fina blickfång...

ser att vi har lika dana krukor..den som ser ut som en utlänsk vattenkruka.....

Din stora lyckta är så fin...en sån skulle jag vilja ha....

fina strutar i lin....Du som gillar strutar-att du inte provar att göra några..det är jätte lätt!!!

ha en bra dag..ska snart till jobbet..ska sitta med semesterschema läggning idag...

ha det gott..
kram Anna

vitating sa...

Tack!
Hi hi, jag har gjort strutar, massor! Visar en av mina vintagestrutar på högersidan.
Hoppas du får en bra dag på jobbet!

Kramar Vitating

faster atta sa...

Mmm, älskar din glasklocka på fot! Hittade en snarlik i en nätbutik, men den var slutsåld så jag får väl leta vidare... ti-hi...

Är det OK att jag länkar till dig?

Änglahem sa...

Inte konstigt att du är så pysslig och gör så fint hela tiden! Ligger väl i blodet förstår jag efter att ha sett ditt vackra föräldrahem!!

Så många vackra och underbara bilder du visar!! Här kan jag sitta länge och bara njuta*suck*!!

Kramar
Ulrika

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Jag tror att vi har samma smak!
jag har också mycket av det du visar...och jag älskar dom sakerna.
Så det är otroligt fina saker du visar...hihi
Kram irene