18 november 2010

Systemkamera

Jag har äntligen köpt mig en systemkamera! Det är sååå roligt men riktigt svårt, jag har övat och övat på olika inställningar, ljus och skärpa, fotat både kvällar och dagar. Här har jag fokuserat på ljusstaken längst fram i bild och gjort bakgrunden suddig.
Här är fatet med kottar, kastanjer och urtavlor i fokus och även denna bakgrund suddig

Dessa bilder på fatet har jag tagit på kvällen...

Här har jag valt att fokusera på hjärtan på tråd och saken framför och bakom har gjorts suddiga

Här är min fina kamera :-) Det är min förtidiga julklapp till mig själv!
Nu är det bara att träna och träna så jag lär mig. Ha en fin fin dag!
Kram Maria

6 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Vilka fina bilder! Letar själv efter en bra systemkamera. Nilla

Vit dröm sa...

Vad kul! Varje bloggares dröm kan ja tänka mig;) Jättefina bilder iaf! Kram Anna

Mitt hvite hus sa...

grattis... så spennende da... kjekt å ha en ordentlig kamera..

klemmer 0))

Änglarnas hus sa...

Åååååå..jag vill också ha ;)..

Sedan jag började blogga har jag blivit kritisk till de bilder jag tar och vill gärna ha en systemkamera OCH fotokurs!!

Dina bilder du har tagit är såå fina!
Ha det gottis!! Kram Sanne

Så Vitt Jag Vet sa...

Roligt med systemkamera. Jag har själv haft
min i 1 mån. och skulle vilja lära mej mer.
Är lite dålig att läsa instruktioner.
Lycka till med din nya kamera!
Kraam
Sanne

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad kul med ny kamera, kan fortfarande känna den känsla av lyckan som när vännen kom med den och lyckan när äldsta dottern för nåt år sen vann en egen, som vi använt våra kameror ;o)
Ha en härlig helg!
Kram/Lena