30 november 2010

Hallen - Tisdagstema

Idag är temat HALL i fabriken Jag har ingen stor hall men har försökt att inreda den mysigt ändå. Hallen är ju det första vi välkomnas av.

Kläder hänger vi innanför källardörren som är till vänster om den gamla grinden som står i hallen. Där innanför dörren har vi en hatthylla. Barnens kläder hänger på två krokar till höger innanför ytterdörren. Här på hatthyllan hänger mest saker som är fina att titta på.

Gillar kontrasten med den gamla grinden till allt det vita.

En ljusslinga pryder hallen nu till jul...

och en gran i en zinkkruka skapar också lite julstämning

För ytterdörren hänger ett fint drapperi med CLV - tryck

Till vänster om grinden är ingången till vardagsrummet...

och till höger är köket.
Här ser ni planlösningen i sin helhet.
På månbordet är det pyntat med kulor, granris, julkort, jesusfiguriner, ljus och små urtavlor.

Ja det var min lilla hall! Inte så inspirerande kanske men trots att den är liten så tycker jag att den känns välkomnande. (Bilderna är inte de finaste p.g.a. att  jag har fotat nu på kvällen i mörkret). Ha nu en fortsatt fin vecka! KRAMAR MARIA

6 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for en flott gang du har Maria..

så kosleig med det lille juletreet i sinkbaljen...

veldig kosleig..


klemmer =))

Lavendeldockan sa...

åhh vilka fina bilder du visar, vilken härlig julstämning =)
önskar dig en fortsatt skön kväll
många kramar
erica

Anonym sa...

Så vackert!

lottens vita och gröna sa...

ljuvligt vackert maria!

varmkram lotten

Lisa.L sa...

Din hall var såååå vacker och inspirerande :D jätte fint du har ! kram

Petra / Popetotrora sa...

Jag kan inte säga annat än att det ser fantastiskt och inbjudande ut i ditt hem!