7 november 2010

Jag har skapat av naturen...

I förmiddags var hela familjen till skogen och plockade massor av saker från naturen, mossa, lingonris, granris, blåbärsris och kastanjer. Jag har nu pysslat massor av naturens fina material.  Ett kors av mossa...

Jag pyntade korset med spets, kastanjer och en urtavla :-)

Jag pyntade också lite inne med naturmaterial...

En pyntad bricka med vackra kvistar & blåbärsris

Det blev en riktig mysig höstbricka i väntan på advent!

Ett lingonrishjärta fick det också bli!
Just nu hänger den på knoppbrädan i matrummet

Ett litet lingonrishjärta fick spets virat runt sig :-)

Blåbärsris lite här och var tycker jag är så fint, jag brukar ha det även över julen.
En dörrkrans i form av ett hjärta blev också till, pyntad med kastanjer, spets och lingonris :-)









 Två inlägg på en dag tillhör inte vanligheterna på min blogg men idag fick det bli så! Det är så underbart att pyssla av naturens egna material, dessutom helt gratis!!
Önskar er en fortsatt trevlig söndag! (bilderna är tagna med sambons iphone, blev kanske inte direkt superbra)
KRAMAR MARIA

9 kommentarer:

the80sme sa...

Underbart mysigt! Vilka fynd du gjorde i skogen! Här är det snö så det blir lite klurigare men jag ska snart ge mig på jakt efter granris i massor :)

Vit dröm sa...

Oj vad du har hunnit med :) Tänk att skogen har så mycket fint att erbjuda!
Jättefina saker du gjort!
Kram Anna

♥ Pia... sa...

Oj ..himla snyggt alltihop.. men får man fråga en sak..hur fick du till det med mossan på hjärtat.??.. har funderat på att göra något liknade men vet inte hur ?..
kram..Pia

Johanna sa...

Supermysigt och väldigt roligt att pyssla med sånt man hittar i naturen!!
Kram
Johanna
www.lovsjo.blogspot.com

Anonym sa...

Hej hej
Tänka sig vad mycket fint man kan skapa av naturen... Dem är väldigt fina och söta, Tack för tipset ;O)
/Nina

Mitt hvite hus sa...

så mye fint du har laget...det korset var bare så nydelig... du er kjempeflink..

klemmer

Petra / Popetotrora sa...

Oh, vad mycket fint du gjort!! Jag gillar verkligen lingonriskransen med spets runt! Och allt det andra också, för den delen... :-)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mycket fint du gjort!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Levindas Värld sa...

Oooh vilket vackert naturpyssel du gjort!!

Superfint moss-kors samt lingonrishjärta :)

Hoppas du får en riktigt mysig helg!

kram-kram