28 augusti 2009

Äntligen ett inlägg och äntligen helg!


Oj oj, det har varit en tuff vecka, jobbar heltid nu och så har det varit massor av aktiviteter på kvällarna, puh! Hemmet och bloggen har blivit lidande :-( Men loppis har jag trots allt hunnit med! Här ser ni en skymt av min nya fina stol!


Visst är det annorlunda, så söt! Tror att den kanske får vara i tjejans rum sedan.


Vita lakansbollar har jag hittat för 2 kr st, de är så dekorativa att ha liggandes framme.


En till liten glaskakform för 5 kr! Nu har jag 4 st av dessa och har hittat alla på olika loppisar inom en kort tid, märkligt!


Vitt porslin, olika kannor för 10 kr st. Mässingsljustaken hittade jag veckan innan på en loppis för 20 kr.


Ett otroligt fynd, en stor vit kanna för 10 kr!


Vi hittade en gammal trälåda sonen och jag och öppnade den,där låg gamla schackpjäser, hela lådan för 10 kr! Pjäserna, de svarta ska vi ha som prydnad på en hylla i sonens rum.


Här är de samtliga tingen jag fyndade, stora gamla glasburkar 10 och 20 kr/st, glasflaskor 10kr/st, gamla konservburkar 5kr/st. Jag köpte en gammal tvättbräda till också för endast 20 kr!
Det var allt jag hade att bjuda på för idag! Nu måste här idag städas och röjas!!! Hjälp vad det gror igen när man inte har tid att fixa hemma på en vecka!!!
Kramar o trevlig helg!!
MARIA

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en fin helg
Kram Lallis

sara på hedepipan sa...

Kul det är att se andras loppis fynd. Jag önska mi man såg att det var en rolig syssla. Kram sara

Tessan sa...

Hej Maria! Vilka fina och annorlunda loppisfynd du har gjort. Lakansbollarna är du nog ensma om
att ha.

må gott /tessan

Lilla hjärtat sa...

Vad mycket fint du har fyndat. Jag var såå loppissugen idag men hittade inte något. Trist, hoppas på bättre lycka nästa helg.
Det är ju så kul att hitta fina saker!
Kram A-K

rustik charm sa...

Vilka härliga loppisfynd du hittat:) Och stolen var ju jättesöt.
Ha en bra dag.
Kram Kristina

pillan sa...

men vad mycket bra saker du hittat , gillar den vita kannan ..helt perfekt!

hoppas du fick en bra helg

kram