26 oktober 2010

Tisdagstema- förvaring!

Idag är temat FÖRVARING på FABRIKEN! Bra förvaring kan man aldrig få nog av men jag vill också att den ska vara snygg samtidigt!

Jag använder många skåp till förvaring samt gamla koffertar, här ryms både handdukar, linne, påslakan, mina kläder (eftersom vi renoverar sovrummet) m.m.

Här inne ryms inredningssaker, vaser, skålar, saker jag plockar bort och fram efter humör, linne m.m.

Här i förvaras massor av vackre hjem magasin! I en koffert under skåpet, det gäller att ta tillvara utrymmen både i, under och på skåp :-)

Här förvaras fler tidningar :-)

En prylhylla är bra för förvaring av småsaker samtidgt som det blir dekorativt!

I hallen hänger denna tygförvaing för paraply, vantar, mössor, dekorativ och praktisk!

Förvaringen i sonens rum består av en platsbyggd bänk med massor av resväskor/koffertar! i dem förvaras olika leksaker, en väska för lego, en för tågbana, en till dinosaurier m.m.

I lillans rum ryms ett skåp som hon förvarar leksaker i

I köket har jag olika sorts förvaring, tallrikar på ett tallriksställ, äggkoppar i flugskåpet, servetter i trälådan på en hylla, i kökssoffan ryms julsaker, bakom drapperierna ryms kastruller och hushållsmaskiner...

Ljusen förvaras i en glasburk...

På fläkten förvaras disktabletter i en gammal hink, blomskyltar har jag satt i en glasflaska.

Mjöl och socker förvaras i fina tygpåsar...

Mitt favorit te i en fin telåda

I soffbordet som är en kista förvaras gamla filmer som vi inte ser så ofta! Nästa gång tänkte jag visa mer från vardagsrummet här ovan!  




Det var all förvaring jag hade att bjuda på! Spännande att se alla andras förvaringar på fabriken
Önskar er en fortsatt fin vecka!
Många kramar Maria

7 kommentarer:

Hilmas Hus sa...

Ett helt fantastiskt hem du har!

Evelina sa...

Vad mycket fin förvaring du har.. Ääälskar alla dina gamla väskor..

Må så gott..
Om du vill finns det en utlottning hos mig..
Kram Evelina

Solgården Butik och Café sa...

Åååå så ljuvligt :)
Verkligen ögongodis!!!

Mitt hvite hus sa...

Oj her var det mye fin bevaring.. kofferter, skap og poser og alt..

kjempefint 0)

god dag til deg
klememr

rustik charm sa...

Hej Maria.

Så mycket bra förvaring du har:) Och fin framför allt. Ska bli kul att se bilder från vardagsrummet.

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Petra / Popetotrora sa...

Oj, vad mycket fin och bra förvaring!!

Vad kul att du nämner det där med gamla väskor och koffortar. Jag hade bild på precis samma sak som mitt bidrga till förvarings-temat. Koffortar är verkligen bra. Och snyggt! :-)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara lösningar för förvaring, jättefint har du!
Ha en finfin dag!
Kramis/Lena