2 mars 2009

Betongkrattan!

I helgen tog jag äntligen tag i en ide som jag haft länge! Jag begav mig ut i garaget och grabbade tag i den första bästa krattan, slängde på lite vitfärg och kände mig såå nöjd!...Tills sambon utbrister; Varför har du målat min bästa betongkratta som jag har när jag gjutar?! *fniss* Oj!Hoppsan!


Nu hänger den i alla fall i taket i köket...


Betongkratta eller inte, jag blev jättenöjd!!
Det blev riktigt charmigt tycker jag, kommer nog att byta saker på krokarna mååånga gånger om!
Tänk på att du kan förstora bilderna genom att klicka på dem!



Ikväll har jag och barnen bakat medans sambon var iväg en stund. Om någon hade sett vårt kök då så skulle de nog förstå varför jag inte bakar så ofta *fniss* Herregud så det såg ut, lillan roade sig med att peta runt och gegga med fingrarna i den bröade formen. Hon tog vispen med kladdkakesmet och vispade, eller målade bordet, tryckte in huvudet i den kladdiga skålen, hon var mer eller mindre brun hela hon! Sonen knäckte ägg så det stod härliga till!! Äggvita på både bänk, golv och stol! Listan kan göras lååång på kaoset. Vet ni vad jag gjorde?! Jag ställde mig med kameran och filmade det hela! Barn är ju bara för härliga men nu blir det inget bakande på ett tag...
Önskar er alla en fortsatt fin start på veckan!
Maria

17 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilken kanon ide!
Kan tänka mig maken min när han såg sin bästa betong kratta i taket..ler
Kram Irene

Jenny Oak Fae sa...

RIKTIGT lyckad idé!!!

Önskar att jag hade nånstans att göra likadant...

KRAM, Jenny

<3

Nettan sa...

*Fniss* kan se maken min !
Snyggt blev det, vart får du alla ideer ifrån !?

Kram Nettan

Martina sa...

Kan förstå hur köket såg ut efterbaket med barnen!

Det var helhäftigt med krattan i taket! Skulle vilja se makens min när han kom hem...hihi!

Kram Martina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron!

det blev ju hur fint som helst...kan tänka mig ahur maken såg ut i ansiktet...hihihhi..men man tager vad man haver...

jodu jag undrar om du vet vilken färg man ska använda för att måla på kakel?Vill ha vita plattor i stället för gulaktiga...då kom jag på att jag sett nån som målat över den gamla färgen.

Kramizz Nilla

Anonym sa...

Så himlans smart det där var och charmigt! Jag kan se minen på din man...;)

Kram Pernilla

Anonym sa...

Ja du kan tänka mig hans min men snygtt blev det.
Gillar din fina vårdekorationer på köksbordet.

Sweetart - Living sa...

Hello dear Maria,

I have a suprise for you...
a I love this blogg-Award...
look at my blogg...

love and kisses Jamin

Naija sa...

lol kan se maken min !

mylovelygrandma sa...

nämen.. vad får du alla idéer ifrån? du är ju otrolig :) var ju jätte snyggt med kratta i köket (även om det låter lite roligt)Kram på dig!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj!!
Vilken ide m krattan jättefint blev det i ditt kök så himla gulligt...kram snowwhite-sussie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Goaste vännen... oj så länge sedan jag har varit in till dig. Men jag har läst varenda rad och njutigt av alla dina vackra bilder.

Haha så gubben blev en kratta fattigare =) Ja men attans så snyggt det blev! Riktigt fint!

Hela köket har verkligen blivit sååå ljuvlig! Kom ihåg hur det såg ut från första början. Det var ju fint då också men nu...wow!!!

Ja visst är det härligt då barnen ska baka =) Min 11 åring har nu fått för sig att baka chokladbollar typ en gång i veckan. Han agerar själv där i köket, men fy attan hur det ser ut där sen. Som om ett gäng grisar som grymtat runt i smeten och vältrat sig i köket =)

Ha det så gott Maria! Själv ligger jag och resterande familjen och mår sååå jävla illa för vi har drabbats av vinterkräksjukan!!!

KRAM Anita

Lotta sa...

Så himla käckt med en MÅLAD KRATTA i taket.Har tittat in på din blogg många gånger,du är så himla kreativ,hoppas det smittar.Måste nog "härma"dig och hänga upp en målad kratta,när jag hittar någon som ser bra ut i gömmorna gubben har.Kramisar lotta

Anonym sa...

Men du vilken fin blogg & fint hem du har! Verkligen mysiga bilder du visar, jag länkar dej om de e ok? Ha de gott!

Lilla hjärtat sa...

Vilken bra ide. Det blev riktigt fint!!
Kram A-K

Weisser Traum sa...

hallo deine küche ist wunderschön. überhaubt dein blog gefällt mir. grüässli daniela

carne sa...

Hej.. kikar runt på din sida och fick syn på att du har en lika dan köks-lampa som jag. Men min har pappsen gjort till mej för många år sen :P
Du har ett väldigt vackert hem!
// Madde