6 februari 2009

Vinterdag!

När vi vaknade i morse var det massor av snö ute! Så här mycket snö har vi inte haft på hela vintern!! Var tog vårkänslorna vägen?! Hmmm....fast barnen och jag ska snart ta på oss och gå ut och leka i snön :-) Min lilla Ängla har ju aldrig sett så här mycket snö tror jag!


Nu ska jag visa er hur jag har gjort om i en annan vrå hemma, dörren som tidigare var beige nertill har jag målat lite slarvigt i vitt! Jag blev jättenöjd över resultatet! På bordet framför har jag satt lite andra saker istället!


Inuti Flugskåpet...


Det fungerar som ett mindre linneskåp, ska fylla på med flera gamla örngott här sedan :-) Det doftar gott av doftpåsen och den inslagna tvålen


Jag gillar kombinationen av det nötta, avskavda, shabbiga och det skira, vita romantiska


Den lilla blompallen köpte jag senast på loppis för 15 kr, örngottet oxå för 20 kr!


Här ser ni hela hörnan, dörren blev mycket finare i vitt, under bordet står min vita trälåda (som jag fått av min granne och målat vit) med mina favourit tidningar, Vackre hjem, Lantliv och nya Jeanne dàrc living magasinet


Ljusslingor tycker jag är så mysigt att ha året runt!


Tänk att det känns så nytt bara genom lite småändringar!


Här ser ni hur mycket snö vi har, bilden är från vår trädgård! Igår var jag och kära sambon på bio och på restaurang, riktigt lyxigt! Vi såg Wallanders nya, Hämnden, huuu så rädd jag var! Jag höll på att krama sönder sambons hand och hoppade högt och skrek flera gånger *fniss* Barnvakt, biobesök och middag var en present från mina föräldrar för att vi passade deras hus och eldade när de var utomlands. En helt underbar present!! Tack igen kära mamma o pappa!
Nu ska vi bege oss ut och leka :-)
Önskar er alla en mysig helg med mycket myyyys!
Kramar Maria

15 kommentarer:

Emelie sa...

Ja lite snopet med snö, men mysigt...och apropå mysigt - alla tiders i lilla hörnan! Visst är det kul att bara plocka om lite saker och skapa en ny känsla. Ha en trevlig helg med mycket mys1
kram Em

My Lovely Things sa...

hej!!Härär det massvi sme dsnö med..

Va fint du har gjort det..din dörr är så fin..
ha det så bra..
ps..er ute kväll lät så mysig..
kram anna

Fröken Piff sa...

Jag måste säga det igen, du har det så fantastiskt fint! Älskar dina bilder:)

Ha en jättefin helg! Kram!

Hjortgården sa...

Så vackert du arrangerat!

Speciellt den där lilla pallen tyckte jag var söt.

Härligt att gå på en riltig rysarbio med maken - det var länge sedan.

Kram Maud

Vita små hjärtan sa...

Vad fint du har gjort... Kram

ängeln i vitt sa...

Maria min vän ... spänn på dig skidorna och KOM HIT och det är med basta ;D

Varje vrå hos dig är bara himla fint och igenom tänkt.

Hur i hela friden kan du piffa så fint människa? Ja,jag har kört fast helt och hållet. Jag småspringer ( har inte tid att gå ) från rum till rum med prylar som jag tror passar in just på den byrån eller på det bordet... men nej då. Så som jag håller på får vi nog snart byta ut golvet efter allt överdrivet spring fram och tillbaka...ja, det tror regeringen iaf.

Nä, nu ska jag ta ett varv till med penseln sedan blir det soffan... zzzzz och teven såklart.

Ha det bäst

Kramiz / Carina

Stina sa...

Nää. vad fint! Jag vill också ha ett flugskåp ju.
Kramis Stina

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken otroligt fin hörna!!!!

Mysigt med en vuxenkväll! Det blir ju inte så ofta..vi hade det för två veckor sen, såg då wallander också och åt god middag.

I helgen blir det mest tv, melodifestivalen väntar imorrn...

Ha det gott i helgen! Kram!

Mamma C sa...

Vilket vackert arrangemang du gjort. Nog blev man lite paff när det snöade idag oxå. Ha en skön helg.
Kram Mamma C

Lallis - liv och leverne sa...

Så vackra bilder:) Ha en fin helg.
kram Lallis

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilka vackra bilder!
Dörren se kanon fin ut.
Hoppas att lillen gillade att leka i snön....hör finns också snö så det räcker och blir över.

Kram Irene

Mitt hem är min borg sa...

Hej!!

Här har jag aldrig hälsat på förut.. Vilken underbar blogg..

Önskar dig en fortsatt mysig kväll

Kram Linda

Drömmar och verklighet sa...

Så fint du har det Kommer gärna åter på en liten visit, Ha en toppenskön söndag//Carina

Lilla hjärtat sa...

Å vad fint du gör jämt.
Själv har jag precis blivit klar med att måla köket...När jag ändå hade penseln i handen så åkte en del annat med av bara farten..Hihi.
Tack för din inspirerande blogg.
Kram A-K

Lynda sa...

Your items are very lovely. I enjoy your blog. It is eye candy!!!