29 januari 2009

Nu är jag på hugget!


Nu märker nog familjen att jag börjar må bättre! -Hjärtat, du måste städa upp leksakerna efter dig! , -Ät inte banan där i soffan raring! -Älskling! kan du bära ner det där till källaren?! Guuud så här ser ut! Jag MÅSTE städa! Hmmm... ja, nu är jag på hugget igen! I flera dagar nu så har jag inte brytt mig om hur det ser ut här hemma men när jag börjar uppmana familjen om att hålla ordning igen så är det ett friskhetstecken *fniss* Imorgon ska det storstädas till helgen! De vackra tulpanerna är dem som jag fick av en vän!


Ett annat friskhetestecken är att jag börjat ändra om lite här hemma, skänken har ändrats igen, vita skåpet likaså samt trädgårdsbordet som jag nu visar. Pigtittaren har fått flyttat hit och den sandfärgade madonnan har blivit utbytt mot den vita istället.


Mina vita och ljusa böcker tillsammans med eaucalyptus och virkade vita blommor
Några trådrullar med spets liggandes på en virkad duk


På dörren...


Får se hur länge det får se ut så här! Det är såå skönt att må bättre och imorgon vill jag städa bort alla baciller från huset så vi kan få en mysig helg :-)
Önskar er alla också en mysig fredag imorgon med Let`s dance (såklart) och mys!
Kram Maria

10 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej ja det lät väl bra..att du är på bättringsvägen..städa ..det är nåt jag ska göra rejält i morgon oxå..ledig som jag är så ska det bli skönt att slänga ut lite mattor i snön och bjuda upp herr dammsugare till en stilla vals eller kanske en rockigare variant...får se.. sen får det bli en tur till butiken och inhandla lite tulpaner...fint du fixat..dörren var läcker tycker jag...blir lite impad av folk som kan ställa in dörrar och så..det går inte hos mej tyvärr..kram..PIA

hatte och matte sa...

Skönt att du är på benen! Jag har varit i skolan första dan idag och känner mig i stort sett frisk förutom lungorna som jag inte är bra i än. =/
Fina tulpaner och så mysigt du har det!
Kram!

Viveka i Bläckhornet sa...

Så skönt att du är på bättringsvägen! Det där med ommöblering och städning brukar vara ett säkert tecken ;)

Trevlig helg

Kram Viveka

My Lovely Things sa...

Skönt att du är bättre..ja det är härliggt att få städ aut det sjuka..mannen är rätt så bra här med..Jag är lit eseg, med huvudverk..men det funkar rätt bra med ipren.

Jätte vackert du har pyntat..
kram anna

Mia sa...

Vad skönt att höra att du är piggare igen. Det är ju så, är man krasslig så orkar man ju inte med.

Ungefär så jag har det nu men jag blir bättre och bättre för varje dag. Har i alla fall suttit och målat lite både igår och idag. :)

Ha en riktigt mysig helg!
Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Fint! Ja visst är det kul o flytta runt med saker! Kram

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha ja men gumman... vi måste ju leva ett paralelliv!!! Ungefär så låter det hos oss också =)

Ja fy attan så jäkla seg jag ännu är i kroppen. Har småröjt det värsta men det känns som om det bara en droppe i havet.
Allt går sååå sakta. Har ingen inspiration...Nä en jäkla stoooor spark i ändan är det jag behöver =)

Ha en trevlig helg Maria!

KRAM Anita

Anonym sa...

Härligt att du mår bättre.
Ha en mysig helg

Kram annica

Viola sa...

Härligt att du är på G igen, känner nog igen mig från dig..imorgon bär drt iväg till L-ar och så ett stopp hos Kajsa på inredet, får se om jag gör några
fynd, ha en skön helg, kram

tre nyanser av vitt sa...

Härligt att återigen orka med vardagens bestyr på både gott och ont kanske men det är alltid trist att vara sjuk. Du visar alltid så fina bilder från ditt fina hem, tack så mycket för det
Kram Marie