3 april 2008

Underbart SPA!




Nu äntligen kommer bilderna som jag lovat. Bilderna är alltså tagna på min mamma och pappas nya spa som de precis har gjort. Eller rättare sagt min pappa har byggt och min mamma har stått för val av de flesta material samt inredningen, precis som det ska vara *fniss*

Det blev verkligen jätte fint! Vilsamt vitt med ett underbart ljus, harmoni och lugn, ett riktigt härligt spa!! (tänk på att du kan förstora bilderna om du klickar på dem)


Här är bubbelbadet fyllt med tända ljus omkring...





Små fack i väggen med spegel i så ljusen reflekteras fint...
I taket över bubbelbadet finns en stjärna av små dioder, den lyser underbart på kvällen, dessvärr syns den inte så bra här i dagsljus.

Handfatet...
Lite murgröna och tända ljus blir vilsamt i ett spa

Den underbara stegen som står rakt fram när man kommer in, vackert pyntad med handdukar, ljus, spa-krämer och...

Faster Attas underbara badängel som blev pricken över i (finns att köpa på fasterattas blogg).

Här är duschen med tropiskt regn, massage i alla former, ångbastu och inbyggd belysning och radio. Pappas favorit :-)

Här är relaxhörnan, här sätter man sig gärna en stund för att koppla av efter ett härligt bad kanske med ett glas att dricka eller bara sitta där en liten stund utan bad bara för att njuta av harmonin.

Vackert med vita tulpaner...

Den fina ljuskronan...
Nej, nu skulle det vara härligt med ett varmt bubbelbad...
Tack mamma och pappa för att jag får visa upp ert fina spa!
Till er andra, trevlig helg!!!!!!!!!!!!
Kramiz Maria

22 kommentarer:

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Nä men...nä inte är jag avundsjuk inte...*snyft*. Jag måste säga att det var helt underbart, så roligt för dom att ha ett eget spa och vad duktiga dom har varit!!!
Ja jag skulle hälsa på mina föräldrar vaaarje dag =)

Kramisar Anita

Änglahem sa...

Vilket BADRUM/SPA!!!! Helt ljuvligt, underbart!!! Vilken god smak din mor har! och far din har ju varit fantastiskt duktig!! Går du hem därifrån...?! Jaaa så stort skulle man haft det...*suck* vad är vårat badrum på...6 m2 tror jag*suck igen*!
Sådan mor sådan dotter! Underbar smak har ni bägge två, ligger väl i generna!!*hihi*

Ha en jättefin helg!
Kram/Ulrika

Jenny Oak Fae sa...

Oj, vad fint det var! Gillar detaljen med stjärnan i taket :)

Mitt eget badrum är verkligen minimalt i jämförelse, där kan man bara vara 1 person åt gången...


Kram & trevlig helg, Jenny

<3

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Jo Maria jag har köpt badrumsmattorna hos Ellos! Köpte dom i höstas och sen till jul så var dom på rea för bara 49 kr st!!! Ja vet du vad...jag kastade mig på orderknappen och köpte mig en uppsättning till!
Verkar nu bara finnas i rosa...
Kramisar igen Anita =)

Unknown sa...

Hjälp va härligt! Tänk att få vistas där en kväll...=) Allt är sååå skinande rent och vackert...Man borde ta hand om sig lite bättre än vad man gör, inpackning, ansiktsmask, smörja in sig, skrubba mm Tack för inspirationen och ha en underbar helg! kramar Malin

My Lovely Things sa...

åh vad fint!!!
Vad duktig din mamma är på att inreda..och din pappa..vilken snickare!!!

Förstår att du gärna vill hälsa på hos dem...och ta ett littet dopp..
kram anna

Linneagården sa...

VILKEN DRÖM TILL BADRUM/RELAXAVDELNING...
MINA ÖGON TRILLAR NÄSTAN UT!

HA EN TREVLIG & MYSIG SPAHELG /madelene

faster atta sa...

Vilket underbart spa!!! Blir helt lyrisk över bilderna, så fint med stjärnan i taket..... MMMmmm, kan tänka mig hur härligt det är att krypa ner i badet och bara njuta... ti-hi...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅÅÅÅ herre jisses!!!!!!!!
Vilket uuuuunderbart badum!!!!!!!!
Åå jag flyttar hem tilldina föräldrar bums!!!!! Ska bara packa först,,,ring o förbered dem..I kväll intar mamma millan bubbelbadet!!!!!!

TREVLIG HELG!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Tonje sa...

WOW for ett vakkert bad du har...og så nydelig ett hjem...jeg har linket deg.Ta gjerne en titt på min side.

ängeln i vitt sa...

Vilket spa, man blir inte lite avis precis. Skulle kunna tillbringa en hel dag hos dina föräldrar. Hälsa dom att dom har gjort värsta fint...suck..

Ha det gott
Kram Carina

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!
Wow, vilket härligt Spa och vilket underbart badrum! Så harmoniskt och rofyllt :) Vilken fin blog du har också! Ha en skön söndag!
Kram, Susanne

Solsjö - Under en vind sa...

Wow wow, så fint dina föräldrars hemma spa är!! Hoppas att du får hälsa på där ibland och njuta! Kram!

White Season sa...

Vilket härligt badrum, taket är ju fantastiskt där skulle jag vilja vara :-)
Du har lagt upp så mycket bilder och jag har inte hunnit blogga på ett tag så jisses vad jag hade mycket att ta igen, och ett besök på Unnerstad också ser jag :-)
Jag var där förra helgen och kollade, fanns mycket fint..jag passerar ju där varje dag när jag åker hem från jobbet så det blir ju en del stop, men inte alltid så man handlar... Kram och ha en bra vecka, Malin

Gårdsromantik sa...

Åh vad härligt det ser ut - vilket vackert hem du har!
Där bland bubblorna har du det nog bra!

Kram Maud

~~*Pennyshouse*~~ sa...

va !!??!!??!!

Så underbart!

Tror du mamma å pappa kan komma hit oxå....skulle verkligen vara i stort behov av det..hihihihi...

Underbart, vackert, superduperfint, ja jag kan hålla på i oändlighet.

kram Pernilla

A home far away sa...

Vilken bra smak båda dina föräldrar har, vilken lyx för dem, det är en njutning för själen att ha ett eget spa!
Vackert rent o slätt vackert!

"M" sa...

Underbart badrum...jättefint...fint åxå med stjärnan i taket...

Marie sa...

Vilket helt underbart badrum/spa! Ljuvligt fint!

Kram Marie

stina sa...

WOW!!! Vad fint, Vilken dröm att få ta sig ett bad där ....eller bara sitta i korgstolen och njuta! kram Stina

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint..tänk vad underbart att ha det så...
Tack snälla för kommentaren hos mig,jag vet,man blir lätt hemma blind..det är så mycket man vill måla och greja ibland så man tycker tillslut att allt är fult här hemma..
Ha det så bra Kram Anette

Anonym sa...

Åhh.. så mysigt och vackert.. där har din mamma visat sin goda smak.. Många mysiga stunder där.. =). Ha det gott..Monica