12 september 2009

Underbara helg!


Äntligen är helgen här! Ska njuuuuta men även jobba vidare med målning av barnens rum! Jag har gjort ett litet höstarrangemang av fattigmanssilverkottar/kulor och en stor brun naturkotte...


Jag tycker det harmoniserar så fint med varandra, den ruffiga färgen på kotten tillsammans med spetsen och det fina fattigmansilvret i en zinkskål. Ibland är det allra enklaste ändå så fint! De små fattigmansilverkulorna med ornamentet på fick jag av min kusin Ida när jag fyllde år, hon vet vad jag gillar!

Nu önskar jag er en super duper härlig helg!!
Kramen Maria

8 kommentarer:

Marias lilla Skafferi sa...

Vad fint det blev! Jag fick värsta julkänslan nu, såna kottar har jag ju i julgranen!! Men kottar passar ju faktiskt nästan jämt, varesig de är silver eller från skogen! Jag har en jättekotte som jag har plockat i Portugal en gång, den är shabby-vitmålad och hänger i ett sidenband ovanför ytterdörren på julen, kanske något för dig att göra?!

Hälsningar,
Maria

Mitt hvite hus sa...

Ååå så vakre bilder ...fikk nesten lyst å henet mine kuler også... Kos deg med male jobben..:klem Kerstin

sara på hedepipan sa...

Kottarna är underbara. Fortsätter med komentaren som många fått av mig idag, vilka underbara vänner ni har!
Kram sara

Marie sa...

Hej Maria!

Så vackert med kotten mot fattigmanssilvret, fina kontraster.

Nu har jag äntligen kollat upp färgen som vi hade när vi målade skåpet i köket.
Alcro Servalac Aqua halvblank
Kulör: NCS S 1002-B
Brytbas: A

Målade först skåpet svart innan jag använde den här färgen.

Ha en bra helg!
Kram Marie

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint du gjort!Håller med om att det passar jättefint.
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

HAHA... Maria... ja då börjas det igen ;) Höll på att smälla av då jag ser och läser ditt inlägg! Ja men gissa vad jag gjorde igårnatt. Jo jag flög upp ur soffan och började helt plötsligt fixa en skål med spets, fattigmanssilver kulor, och kottar! Haha ja det är ju sååå sjuuukt =)
Men som sagt... vi måste bara vara tvillingsjälar!

KRAM Anita

rustik charm sa...

Å så fint, nu blir jag sugen på att fixa nåt liknande jag med:)
Ha en bra dag.
Kram Kristina

Jessica sa...

Vilket mysigt höstpyssel :D