20 september 2009

Loppis och barnrum


I går var jag som planerat på en liten loppistur till min favorit loppis. Allt det här hittade jag för en billig penning! Resväska köpte jag där för några veckor sedan. Tallrikshyllan ska Ängla ha i sitt rum. Hampus ska ha den svarta lyktan, blompallen och matlådan från det militära. Luciasärken ska jag ha som prydnad, jalussiskåpet ska målas vitt och shabbas, ljungen i krukan står nu ute. Gamla lakan och örngott är givna loppisfynd, dekorerar med dem lite varstans. Örngottet med rosa monogram ska Ängla ha i sitt rum!

Den här struten med hemgjort örtsalt köpte jag också, ligger nu som dekoration på mitt fat som jag visade i ett tidigare inlägg.

Kolla här! Det ser ut som det är klart men det är det inte, väggarna är färdigmålade, fönster, tak och lister ska målas klart, golv ska läggas och målas, golvlistas och en platsbyggd bänk ska byggas och målas. Jag var bara tvungen att bära in en del av sonens grejer för att få känslan av hur det kommer att bli. Nästan allt är loppisfynd! Jag tror det blir jättebra! När han blir lite större så plockar vi bort det röda och blåa och behåller svart, grått, bruna resväskorna, zink och linne (skulle önska att han hade det så från början). Hampus själv ville ha blått i sitt rum så den här stilen blir nog bra tills han blir lite större.
Jag passar på att önska alla en trevlig ny vecka! Jag tror jag får en rolig och ganska skön vecka med en liten resa, utbildningsdag och vanligt jobb i endast 3 dagar.
Ta hand om er alla!
MARIA

8 kommentarer:

överum sa...

Fint hem ni har.Har kollat in din blogg ett tag,undrar bara var du hittar alla loppisar, bor ju nära dej men vet bara om ett par o där händer det inte så mycket

rustik charm sa...

Vad fint ni gjort det, kommer bli så bra:)

Vilka fina fynd du gjort. Var oxå på loppis igår och hittade massa fint.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Lisa.L sa...

wooow vilka kanon fynd du gjort=)
mvh Lisa

hatte och matte sa...

Oj oj, det börjar närma sig. Ser fint ut. Du har ju fått en massa fint idag också av din favortisvägerska... Ja jag tar åt mig äran för det. =)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga fynd! Vad kul det är när man gör sådana härliga fynd!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

sara på hedepipan sa...

Vilka fynd. Och din vecka verkar ju låta bra, jag ska inte klaga jag har det också lugn förhållande vis till min sjukdom.
Kram sara

LjuvligtLantligt sa...

Behöver jag ens nämna att du har ett vackert hem? :) Blir helt kreativ-sugen när jag kollar din blogg ......

Mvh G.

Vita drömmar och choklad sa...

Visst är det underbart med loppis :) Det var en massa fint du hittat.
Kram Camilla