5 oktober 2008

Fransk inspiration!


Har gjort lite ändringar på min skänk.


Full av fransk inspiration av boken jul från jeanne dárc living så ville jag att skänken skulle ha lite franska inslag.


Min nyaste vita vackra madonna, en trumpet (som jag inte kunde låta bli att ta fram redan nu innan jul) min franska kyrkljusstake och en gammal uppslagen bibel tillsammans med lite fattigmanssilver och en lärkkott-krans.

Tycker så mycket om denna ljusstaken

kransarna som jag gjort blir fin dekoration lite överallt i hemmet


Madonnan har fått en fattigmanssilverhänge som smycke.
Igår slipade och målade jag en möbel som jag ska måla igen idag, det kommer bli såååå bra, när den möbeln blir färdig så kommer denna skänken ändras igen, visar så fort den är på plats!
Nu har jag massor att ta tag i innan måndagen, tvätta, vika tvätt, diska, vattna blommor, göra höstfint på altanen m.m.
Blir såå glad av att ni lämnar några rader trots att jag själv varit dålig på att hinna kommentera den senaste tiden! Sambon jobbar för fullt på taket hela tiden så jag har marktjänsten och barnen hela tiden, inte mycket till egentid men det ska bli så skönt att få ett nytt fint tak och varsitt rum till barnen, bara att härda ut!
Kram o hej!
Maria

18 kommentarer:

Anonym sa...

very nice! hahahahaha

MiaMaria sa...

Hej!

Ser jätttefint ut ditt arrangemang på skänken!!!

Ha´det så bra!
MiaMaria

Jenny Oak Fae sa...

Ser ju jättefint ut! MÅSTE försöka hitta Lärkträd och dekorera med kvistar & kottar..! Häftigt jakthorn du har också!

: )

KRAM, Jenny

<3

Mamma C sa...

Ja man skulle ha några extra timmar på dygnet ibland för att hinna med allt man vill. Det blev fint på din skänk när du ändrat om lite.
Kram Mamma C

Gårdsromantik sa...

Så fint - en sådan där trumpet letar jag efter och lärkkransen var ju så fin!

Kram Maud

Solsjö - Under en vind sa...

Fint!!! Gillar dina stilleben!

Kram!

Leamarlené sa...

Jätte fint arangerat. Jag tycker madonnor är så fina...fast jag har ingen själv, det står på min önskelista.
Kram,Marlené

Viola sa...

Verkligen fint, visst blir man inspirerad av deras bilder, ha en bra vecka som kommer, VIOLAN

My Lovely Things sa...

Så fint du har gjort..
Ljusstaken är så fin..när jag var i danmark sist så såg jag underbara franska ljustakar..stora maffiga saker..men så dyra..flera tusen..inte kul..

Vad härligt att höra att det går frammåt med taket..
ha det så bra..
kram anna

i Emmas vita hem sa...

Hej Maria :)
Vad fint du har gjort på skänken, jättevackert. Blir spännande att se skänken du har målat...
Tycker att du är duktig som hinner med barn, målning, hemmet och bloggen med allt vad det innebär. Jag förstår att det är mycket att stå i.
Ha en skön vecka!
Kramar Emma

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Så fint du har gjort.
Ibland räcker tiden inte till, men gör det du känner för:)

Ha en bra kväll kramar viveka

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har det. Tycker att det inte spelar någon roll hur du gör så blir det så bra hela tiden. Härliga bilder.

Kram Ullis

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så vackert så!!!

Ja den där ljusstaken är helt outstanding.

Men fasiken så fint med den där kransen gumman! Buhuuu vi har ju inget lärkträd här uppe!!! Ja ni har så mycket fint där nere att pyssla och pynta med.

Nä nu ska jag gå och sussa, tittar ut genom fönstret och känner mig sååå mörkrädd! Ja vet du vad min kommun sparar pengar på! Jo dom har släckt ner alla gatuljus i hela jäkla byn!!! Helt kolsvart är det på vägarna! Känns som om man är tillbaka på 1800-talet.

Sov så gott... om du nu inte redan sover =)

Kram Anita

LantlivsAnette sa...

Ojjj ojj så fint du gör hela tiden !!
Och vilket fint julgt inlägg du visade med alla dina fina trumpeter...här har du en till som längtar efter Julen...
Kram Anette

Glitter och Marsipan sa...

Hej.Vad fina saker du har på din skänk.
Ljusstaken är ju så snygg.
Vad mycket fint pynt du har ordnat till julen,blir riktigt inspirerad.
Må så gott
kram Anette

Marie sa...

Hej Maria!
Så fint du gjort på skänken, vill också göra en krans av lärkkottar!
Jag är i precis samma sits som du nu när vi bygger ut huset, har också marktjänst och barnen. Blir som sagt var inte så mycket egentid så mina kommentarer är heller inte så många just för tillfället.

Ha en bra jobbonsdag och så får du ha en härlig ledig torsdag och fredag.
Kram Marie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!!

Jag är hemmafru.....lyxigt värre...hihihi..nja det kan jag väl inte säga att det är men jag klagar inte.Jag har såå mycke att göra så jag hinner inte jobba.Vi har valt att leva på 1 lön å det funkar...inget liv i lyx men man får prioritera helt enkelt.

Ska öppna butik till våren var det tänkt.så då får jag ju ännu mer att göra förhoppningsvis.Plus att jag har en ADHD kille som jag får åka till rätt som det är i skolan å så.det är min store pojk som har det.

Ojoj...så vackert!
Ditt hem är bara sååå Fint men det vet du ju redan att jag tycker.Njuter av finfina bilder.

Kram Nilla

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej så fint du har gjort på din skänk, såg att även du köpt den underbara jul boken.Jag kan den nog utantill snart.
Kika gärna in till mig har öppnat en webbutik nyss och fick idag hem lite nya saker även lite franskinspirerat.
Ha det bra.
Kramsi Tess