18 juni 2011

Planteringshörnan

Så här ser mitt planteringsbord ut just nu, en gammal dörr har fått flyttat hit som samsas med gamla saker och ting och lite blommor.


Planteringsbordet är placerat mot vår utebod, min loppis Lyckoboden. Här har jag också fyra planteringsrutor som bildar en liten köksträdgård med citronmeliss, sallad, dill. persilja, gräslök, jordgubbar och smultron.


Plantor och blommor är planterade i gamla kärl


På vår trappa står massor av mårbacka tillsammans med zink och betong som är riktiga favoriter hemma hos mig! Till höger i bild ser ni boden igen med min planteringshörna


Trevlig helg!

Kram Maria


12 kommentarer:

rustik charm sa...

Hej Maria.
Så fint du har det där på tappen och vid din planteringshörna:)
Ha en fin kväll.
Kram Kristina

Evelina sa...

Vilken fin planteringshörna du har.. Min önskan är att jag också har en innan sommaren är slut. :)
Go lördagskväll på dig!
Kram Evelina

Hemmavid sa...

Hej!

Vad skönt att ha en liten planteringshörna där du kan ha allt samlat..

Tror också att jag ska fixa en sån hörna i sommar...

Kramen Jenny

Mariette sa...

Så fin planteringhörna du har! Där kan man komponera och få inspiration, kan jag tänka mig.
Din blogg kan jag nog kika mer i, det var så många fina bilder.
Mariette

Lisa sa...

Åhhh, så fint som en inredningstidning. Vill också ha en gård men de får bli den dan de. Måste va hur mysigt som helst att ha en planteringshörna...

Kramen Lisa

Änglarnas hus sa...

Vilken härlig hörna där du kan plantera och fixa med dina blommor och andra plantor!!
Gillar den välfyllda trappan också!!

kramis Sanne

Malin's Hus sa...

Vad mysigt du har det! verkligen!

må så gott kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar planteringshörna du har!
Ha en härlig söndag!
Kram/Lena

Englar och Betong sa...

Vilken mysig hörna du har för plantering. Och fina betongdetaljer, bladet och krukan, Marika

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Vilken underbar planteringshörna..
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

RosIna´s Allerlei sa...

Schööööööööön!!!LG RosIna

Petra sa...

Vilket underbart planteringsbord! Idag ska jag börja bygga mitt så tack för inspirationen!! Har du byggt ditt själv??

Ha en skön måndag!

Kram Petra